دنیای میکروسکوپی قطرات اشک (+تصاویر)

دنیای میکروسکوپی قطرات اشک (+تصاویر)



اشک, ساختار اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

دو قطره اشک با ساختار شیمیایی کاملاً مشابه می‌توانند ظاهری متفاوت داشته باشند

 

دنیای میکروسکوپی قطرات اشک (+تصاویر)

همگی ریزش اشک، همان قطرات شفاف نمکینی که هنگام شادی، غم یا حتی یک خرد کردن معمولی پیاز از چشمان‌مان سرازیر می‌شود را تجربه کرده‌ایم. بارها شوریش را چشیده‌ و گرمی جاری شدنش را روی گونه‌های‌مان حس کردیم. اما آیا با دنیای میکروسکوپی آنها هم آشنا هستیم؟ عکاسی ماجراجو، این دنیا را دست مایه کار خود قرار داده است.
یک عکاس هلندی به نام Maurice Mikkers که مدرکی نیز در زمینه‌ی علوم آزمایشگاهی دارد، اخیراً به بررسی اشک و انواع مختلف آن پرداخته و نشان می‌دهد که احساسات و اتفاقات مختلف چطور در اشک‌های ما نمود می‌یابند.

  

ادامه مطلب ...

سلاح اصلی ایران در مقابل ابرقدرت ها قدرت نه گفتن است

سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای مهمترین سلاح جمهوری اسلامی ایران در مقابل ابرقدرت ها را قدرت نه گفتن دانست که برگرفته از مکتب اهل بیت و شهادت طلبی سیدالشهدا است.
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "سید عباس عراقچی" عصر سه شنبه در مراسم اختتامیه ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت در سالن اجلاس سران گفت: این توان که جمهوری اسلامی ایران در مقابل قدرت های بزرگ نه بگوید از تفکرات شیعه و درس امام حسین (ع) است که در مقابل زورگویان «نه» بگوییم.
  
وی از توافق هسته ای به عنوان یک نقطه درخشان در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و یک دستاورد برای همه شیعیان دنیا یاد کرد و گفت: این توافق چه تصویب شود و چه تصویب نشود یک تجربه ارزشمند است و می توان با این تجربه در مقابل قدرتمندترین قدرت های دنیا ایستادگی کرد.
 
ادامه مطلب ...

دیدگاه‌های استراتژیک امام خامنه‌ای ایران را قدرتمند کرده است

    

ادامه مطلب ...

نگاهی بر «آمریکا» در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی

آمریکا از دیدگاه رهبر انقلاب


به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، کتاب «آمریکا» در نگاه رهبر معظّم انقلاب اسلامی بر گرفته از نوشته‌ها، پیام‌ها و سخنرانی‌های معظّمٌ‌له و مواضع ایشان در قبال سیاست‌ها، توطئه‌ها و عملکرد دولت‌مردان امریکاست.

عناوین اصلی این کتاب در هشت فصل شامل «جامعه آمریکا»، «آمریکا و استکبار»، «آمریکا و حقوق بشر»، «آمریکا و تروریسم»، «آمریکا و سایر ملت‌ها»، «آمریکا و جهان استکبار»، «آمریکا و ایران» و «آینده امریکا» تدوین شده است.

  در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم: 

با رژیم آمریکا مواجهیم، نه ملت امریکا 

«ما با رژیم امریکا مواجهیم، نه امریکا؛ رژیم امریکا با ملت ایران مواجه است، نه فقط با دولت ایران؛ از ملت ناراحت و خشمگین است. ... ما با ملت امریکا کاری نداریم، دشمنی هم نداریم، مثل بقیه ملت‌هایند. البته در این سال‌های طولانی رژیم امریکا با تبلیغات پیگیر، آن ملت را شستشوی مغزی زیادی داده است. خیلی از افراد ملت امریکا نمی‌دانند که در ایران چه خبر است و اصلاً قضیه‌ ایران چیست. چیزهای شنیده‌اند: ارتجاع و اصولگرایی و ضدیت با حقوق بشر! اینها را دولت‌ها و تبلیغاتچی‌هایشان به آنان گفته‌اند، مردم هم باور کرده‌اند؛ والّا دشمنی‌ای با آنها نداریم. ما با هیچ ملتی دشمنی نداریم. ملت امریکا هم مثل بقیه‌ ملت‌های دیگر، خوبی‌هایی دارد، بدی‌هایی دارد؛ مربوط به خودشان است... ».

  ادامه مطلب ...

بزرگترین حمله سایبری حزب‌الله به هزاران وبگاه‌ صهیونیستی

خبرگزاری تسنیم: رزمندگان قادمون موفق شدند همزمان با سخنرانی دبیرکل حزب‌الله، به سه هزار و ۵۴۱ پایگاه اینترنتی صهیونیستی حمله و آنها را هک کنند که بزرگترین حمله سازمان‌یافته در جنگ سایبری با رژیم صهیونیستی در فضای مجازی است.

  ادامه مطلب ...

'گشایش اقتصادی توهم تا واقعیت

تبلیغات و سخنان فریبنده، برخی‌ها را به این نتیجه رسانده که توافق هسته‌ای، صبح موعود همان روزیست که قرار است در همه‌چیز و بخصوص در اقتصاد، اوضاع به سامان و گشایش ایجاد شود اما امروزه آنها خود بهتر از هر کسی می‌دانند که توهم بزرگ گشایش اقتصادی در اثر توافق هسته‌ای، کارکرد انتخاباتی داشت و اکنون در نیمه راه دولت، نه کارنامه مقبولی بدست آمده نه چشم‌انداز معقولی دیده می‌شود، اما انتظارات مردم کماکان بر سر جایش هست! که نه انتظارات مردم، با آن همه شعار پرطمطراق، هر روز و هر روز بیشتر هم شده است.

 

ادامه مطلب ...

روزنامه اصلاح طلب: صادق، غضنفر، ندا و دیگران!

 

سید محمدصادق خرازی، دیپلمات کهنه کار و با سابقه ای که در یک سال گذشته به واسطه تاسیس حزب نسل دوم اصلاحات موسوم به (ندای ایرانیان) نامش بیش از پیش بر سر زبان ها افتاده است در جدیدترین گفتگوی خود با هفته نامه مثلث از اصلاح‌طلبانی که گرا به دشمن می‌دهند؛ نام برده و اظهار داشت: «من اصلاح‌طلبی که نمادش خارج از کشور باشد و پول بگیرد را قبول ندارم. اینکه بروند و اتهام بزنند و بدوبیراه بگویند و شانتاژ کنند را قبول ندارم.کسانی را یادم است که در دورانی که سفیر بودم با خارجی‌ها مذاکره می‌کردند و به دشمن گرا می‌دادند؛ من آن‌ها را به‌عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم.لیستشان را هم دارم و اگر قرار باشد روزی ارائه دهم، ارائه خواهم داد. منتها به سیستم امنیتی نخواهم داد و اگر بخواهم بدهم به مردم ایران ارائه می‌دهم کهبدانید این آقا در دوره اصلاحات با فلان مقام ارشد اروپایی یا فرانسوی یا فلان مقام ارشد آمریکایی پنهان مذاکره کرده و گرا داده است. ما این را قبول نداریم. اگر قرار باشد این‌طور باشد پس حکومت شاه را بیاوریم. اگر قرار بر این باشد که ما ته زمین هستیم و خیلی از ما لایق‌ترها وجود دارند. کسانی که در هاروارد و جاهای دیگر خوب درس‌خوانده‌اند و با تمام نهادهای آمریکایی و اروپایی هم کانکشن دارند. اگر قرار به وابستگی باشد آن‌ها بهتر از ما می‌توانند.»

اما مطرح شدن این موضوع در این برهه زمانی که اصلاح طلبان به شدت به دنبال وحدت آن هم برای انتخابات پیش روی مجلس هستند، واکنش تند برخی از افراد اصلاح طلب را به دنبال داشت.

عبدالله رمضان‌زاده، قائم‌مقام حزب منحله مشارکت و سخنگوی دولت اصلاحات، در صفحه شخصی خود نوشت: «به نظر شما لیست دیپلمات‌های قاچاقچی نسخ خطی کتاب‌های قدیمی در جیب کیست؟!» تصویر بالا هم تیتر عجیب روزنامه اصلاح طلب برای ایشان است!


برچسب‌ها: خبر داغ داغ, بصیرت, فتنه سبز, اصلاح طلب

برخی‌ها، اطلاعات ساختگی درباره سایت پارچین منتشر می‌کنند

برخی‌ها، اطلاعات ساختگی درباره سایت پارچین منتشر می‌کنند

رابرت کلی: برخی‌ها، اطلاعات ساختگی درباره سایت پارچین منتشر می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "رابرت کلی،" رئیس سابق بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی و مسئول سابق در وزارت انرژی آمریکا در یادداشتی سایت لوبلاگ تصریح کرد، برخی با انگیزه های نامعلوم اطلاعات غلط و ساختگی درباره سایت پارچین منتشر می کنند که می تواند بسیار خطرناک باشد و به جنگی دیگر منجر شود.

 
کلی نوشت: ششم اوت(مرداد)، جب بوش بار دیگر ما را به یاد اطلاعات اشتباهی انداخت که به یک فاجعه راهبردی در عراق و مرگ صدها هزار نفر منجر شد که پنج هزار نفرشان نیز آمریکایی بودند. در واقع این اطلاعات، اطلاعات بد نبود بلکه اطلاعات ساختگی بود و به منظور گمراه کردن سیاستمداران و افکار عمومی بود.
   
  
ادامه مطلب ...