بازدید۴۰۰ هزار نفر از مراکز گردشگری ناژوان اصفهان

مدیرطرح ساماندهی ناژوان گفت:از ۲۸ اسفندماه تا یازدهم فروردین سال جدید تعداد ۴۰۰ هزار نفر از مراکز گردشگری ناژوان دیدن کردند.

حسن شفیعی در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اظهار کرد: در ایام نوروز تمام مراکز تفریحی مجموعه ناژوان از جمله باغ پرندگان، باغ خزندگان، باغ موزه پروانه‌ها، شهربازی، تله سیژ و آکواریوم آماده پذیرایی از مسافران نوروزی و شهروندان اصفهانی است.

وی افزود: آمار تعداد بازدیدکنندگان از مجوعه‌های تفریحی و گردشگریناژوان نسبت به نوروز سال گذشته حکایت از افزایش ۲۳ درصدی استقبال گردشگران از مراکز گردشگری ناژوان دارد. 

ادامه مطلب ...

بازدید بیش از 4 میلیون و 300 هزار گردشگر از بناهای تاریخی استان اصفهان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:تا پایان روز دهم فروردین بیش از 4 میلیون و 300 هزار گردشگر از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری استان اصفهان بازدید به عمل آوردند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی و دبیر ستاد خدمات سفر استان اصفهان، در حاشیه بازدید از فعالیت ستاد اجرائی خدمات سفر شهرستان نطنز اظهار کرد: بررسی آمارهای استخراج شده از دبیر خانه ستاد اجرائی خدمات سفر استان حاکی از این است که تا پایان روز دهم فروردین بیش از 4 میلیون و 300 هزار گردشگر از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری استان اصفهان بازدید به عمل آوردند.

نوروز را از منظر کودکان بنگریم/ در سال جدید به اندیشه های نو فکر کنیم

تنوع و رنگ به رنگ شدن فصل ها به ما می گوید که بهار با ذهنیت نوزایی می آید تا ما هم در خانه تکانی اندیشه و دل قدمی برداریم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آنچه در نوروز زیباتر از همه به چشم می آید، شور و شوق کودکان و  دید و بازدید و پوشیدن لباس نو است.نوروز را از منظر کودکان بنگریم/ در سال جدید به اندیشه های نو فکر کنیم

کودکان با دریچه زیباتری به نوروز می نگرند

گویا در روزهای کودکی، همه چیز رنگ و بوی خاص تری به خود می گیرد. عید نوروز هم برای آن ها مفهوم دیگری دارد و با دریچه زیباتری آن را می نگرند، برای خرید لباس نو، چنان ذوق زده می شوند که از خوشحالی در پوست خود نمی گنجند، هر روز لباس ها را ورانداز می کنند تا سال جدید فرا رسد، برای خرید ماهی شب عید، سر از پا نمی شناسند و برای گرفتن عیدی، تک تک روزها را در ذهن علامت می گذارند و مدام از اطرافیان خود می پرسند چند شب دیگر تا عید باقی مانده است؟ 

ادامه مطلب ...

نگاهی به حمام های تاریخی اصفهان

حمام های تاریخی بسیاری در شهر اصفهان وجود دارد که علاوه بر تجلی مهارت و هوش سرشار معماران این دیار ، بازگو کننده اهمیت مردم به حفظ نظافت و پاکیزگی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قبل از اسلام پیروان آیین مهر و زرتشت توجه بسیاری به پاکیزگی داشته اند، آب که مظهر پاکیزگی است از قداست فوق العاده ای برخوردار بوده و بعد از ورود دین اسلام به ایران، این ویژگی بیشتر نمود یافت، چراکه اسلام دین پاکیزگی و طهارت است و اهمیت به نظافت در آن از اهمیت بالایی برخوردار است.حمام های تاریخی اصفهان

حمام در تمام شهرها و روستاهای ایران در کنار مساجد به صورت زنانه و مردانه ساخته می شد، هر حمام دارای سردخانه، گرمخانه، محل شستشوی بدن، خزینه، محل نشستن و لباس پوشیدن بوده است.

در ارتباط با شمع ساخته شده به دست شیخ بهائی هیچ  اطلاعاتی در دست نیست به جز اینکه از جنس طلا بوده و احتمالاً همین عامل باعث سرقت آن شده است. به طور خاص در ۱۰۰ سال اخیر با بی توجهی، تغییر کاربری و الحاق عناصر جدید، استفاده ازسامانه سنتی گرمایش گرمخانه غیرممکن شده است. 

ادامه مطلب ...

عارضه دنده گردن چیست؟

یک فیزیتوتراپ در خصوص عارضه دنده گردن و گز گز دست‌ها توضیحاتی داد.

مصلح‌الدین ادیب حسامی فیزیوتراپ در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: عارضه دنده گردنمشکلی است که در مهره‌های اول ستون فقرات سینه‌ای شروع می‌شود و یک مهره اضافه‌تر از مهره آخر ستون فقرات گردن رشد پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: عارضه دنده گردن به صورت یک لایه‌ برجسته و باعث ایجاد مشکلاتی مانند گردن درد در افراد ایجاد می‌کند و درد آن در همان قسمت گردن بوده و به جای دیگری انتشار پیدا نمی‌کند. 

ادامه مطلب ...

مهدی تاج: کی روش نگفت مربیان ایرانی ضعیف هستند/ دیدار ایران و لیتوانی پشت درب‌های بسته برگزار می‌شود

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: کی روش نگفته است که بازیکنان و مربیان ایرانی ضعیف هستند بلکه معتقد است فرصت آماده سازی تیم ملی مناسب نیست.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره صحبت های کارلوس کی روش مبنی بر بی کیفیت بودن بازیکنان لیگ برتر بیان کرد: ارزیابی ما از لیگ برتر مثبت است و آن را خوب می دانیم. طبق صحبت هایی که با کارلوس کی روش داشتم، نظر او هم این نیست که لیگ تعطیل شود چراکه سرمربی تیم ملی حامی لیگ برتر است  و نظرش این است لیگ به موقع پایان یابد. لیگ ادامه پیدا می کند و منظم برگزار می شود. حاصل همین لیگ است که سبب ایجاد تیم های ملی می شود. 

ادامه مطلب ...

سکوت ترامپ در برابر بمب هسته‌ای عربستان

پایگاه اینترنتی لوبلاگ در گزارشی به بررسی این موضوع پرداخت که چرا دونالد ترامپ به اظهارات محمد بن سلمان درباره ساخت بمب هسته‌ای واکنش نشان نداده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی لوبلاگ در مقاله‌ای تحت عنوان "سکوت ترامپ در برابر بمب هسته‌ای عربستان سعودی" نوشت محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان جزو معدود کسانی است که رئیس جمهور آمریکا از او انتقاد نمی کند.

این پایگاه اینترنتی در این مقاله نوشت: گفته می شود تنها دو نفری که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از آنها انتقاد نمی کند ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، و استورمی دانیلز، بازیگر فیلم‌های مستهجن، هستند اما شما می توانید ولیعهد عربستان سعودی را نیز به این فهرست اضافه کنید.

سکوت ترامپ در برابر بمب هسته‌ای عربستان

در حالی که سفر بن سلمان به آمریکا به روزهای پایانی نزدیک می شود، دونالد ترامپ همچنان در برابر اظهارات وی در تلویزیون آمریکا دربارهطرح‌های هسته‌ای ریاض سکوت کرده است. بن سلمان در گفتگو با نورا اودانل از شبکه سی بی اس گفت: "بدون شک اگر ایران بمب هسته ای تولید کند، ما هم در اسرع وقت این کار را خواهیم کرد." تاکنون دولت ترامپ حتی یک کلمه در اعتراض به این سخنان بیان نکرده است. 

ادامه مطلب ...

کالاى ایرانى چشم انتظار حمایت نظام مالیاتى/ باید‌ها و نباید‌های مالیات ستانی چیست؟

حمایت از کالای ایرانی،مستلزم همگرایی بخش‌های متعددی است و صرفا با تمرکز بر یک دستگاه خاص،حصول موفقیت در این امر امکانپذیر نخواهد بود.

کالاى ایرانى چشم انتظار حمایت نظام مالیاتى/ باید‌ها و نباید‌های مالیات ستانی چیست؟به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اگرچه موضوع حمایت از کالای ایرانی در سال 1397، مطرح شده، اما پیش از این نیز این امر خطیر در قالب شعارهایی همچون تولید داخلی، تولید ملی ، اصلاح الگوی مصرف و ... از سوی مقام معظم رهبری عنوان شده بود که متأسفانه به نحو شایسته‌ای به آن توجه نشد که اگر غیر از این بود امروز شاهد اقتصادی به مراتب موفق تر و پویا تر می‌بودیم.

در ارتباط با شکوفایی تولید ملی و دستیابی به موفقیت هر چه بیشتر در این خصوص، مباحث و مطالب بسیاری عنوان شده و از این پس نیز در قالب سلسله گزارشاتی متعدد، تلاش می‌شود به ابعاد تأثیرگذار برای تحقق این امر پرداخته شود، زیرا در صورت دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده در ارتباط با تقویت تولید ملی که لازمه آن به حمایت از کالای ایرانی معطوف می‌شود، شاهد توفیقات بسیاری در عرصه اشتغالزایی و تقویت بنیه اقتصادی کشور خواهیم بود.

یکی از موارد تأثیرگذار برای نیل به این امر به نظام مالیاتی کشور و عملکرد صحیح آن باز می‌گردد. 

ادامه مطلب ...

نیروهای یمنی با موشک "بدر ۱" پادگان گارد ملی عربستان را در هم کوبیدند

نیروهای یمنی با موشک

به نقل از المسیره، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با یک فروند موشک بالستیک از نوع "بدر 1" پادگان گارد ملی عربستان در نجران واقع در جنوب این کشور را در هم کوبیدند.

یک منبع نظامی تاکید کرد که این موشک به دقت به هدف مورد نظر اصابت کرد.

یگان موشکی ارتش یمن روز گذشته نیز با یک فروند موشک بالستیک بدر شرکت آرامکو عربستان در جیزان را هدف قرار داد.

 یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز پنجشنبه دوم فروردین در بیانیه‌ای از یک موشک بالستیک جدید به‌نام "بدر" رونمایی کرد که در داخل این کشور ساخته شده است.



زمان فیلتر تلگرام اعلام شد

زمان فیلتر تلگرام اعلام شد علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با رادیو شهری بروجرد، با اشاره به موضوع از مدار خارج شدن تلگرام اظهار داشت: این تصمیمی است که در بالاترین سطح اتخاذ شده و تلگرام جای خود را به یک سامانه مشابه ملی خواهد داد.

وی تصریح کرد: این موضوع به لحاظ امنیت ملی ما مهم است، با توجه به نقش مخربی که تلگرام در بحران های سال گذشته در کشور داشت و هم اینکه ما امروز در فضای مجازی به این توانمندی رسیده ایم که یک سامانه ملی را تعریف کنیم؛ مانند سروش و ظرفیت های دیگر.

بروجردی خاطرنشان کرد: این تصمیم اتخاذ شده که تلگرام جای خود را به یک سامانه ملی بدهد و فکر می کنم حداکثر تا پایان ماه جاری (فروردین ماه) این اتفاق خواهد افتاد.



تاریخ : شنبه 11 فروردین 1397 | 02:46 ب.ظ | چاپ | نویس