کبراهای ارتش دیگر در نبردهای هوا به زمین تنها نیستند

دهلاویه

دهلاویه نمونه ایرانی و با ویژگی‌های مشابه موشک مشهور "کورنت روسی"، یک سلاح ضد زره با سرجنگی دو مرحله ای خرج گود است که به شیوه نیمه خودکار فرمان به خط دید سوار بر پرتو لیزر هدایت می شود.

از زمان روی کار آمدن موشک های ضد زره، خصوصا با ورود به خدمت نمونه های دارای هدایت نیمه خودکار، روزگار برای جولان ادوات زرهی سخت و دشوار شد. هر چند همواره ضرب المثل دست بالای دست بسیار است، در زمینه نبرد زره و ضد زره قابل بیان و ارائه مصداق است، اما تجربه نبردهای مختلف؛ از جنگ تحمیلی ۸ ساله رژیم بعث علیه ایران تا نبردهای بندر الحدیده یمن در همین روزها نشان می دهد که خطرناک ترین سلاح ضد زره، هنوز موشک های هدایت شونده هستند.

نخستین نشست نخبگان فنی نیروی هوایی ارتش برگزار شد

نخستین نشست نخبگان فنی نیروی هوایی ارتش برگزار شد اولین نشست نخبگان فنی این نیرو با حضور امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش درسالن همایش های خلبان منوچهر محققی در دفتر فرماندهی نهاجا برگزار شد.

براساس این گزارش دراین مراسم که ۲ ساعت و نیم به طول انجامید، ابتدا تعدادی ازنخبگان فنی ضمن ابراز خرسندی ازفراهمشدن فرصت گفتگوی چهره به چهره دراین سطح ،باسازنده برشمردن این رویکرد جدید ابراز خرسندی کردند.

بیشتر بخوانید:نخستین نشست نخبگان فنی نیروی هوایی ارتش برگزار شد

دایی نامزد بهترین مهاجم تاریخ جام ملت‌های آسیا شد + لینک رای گیری

در فاصله ۱۰۰ روز تا آغاز رقابت های جام ملت های آسیا۲۰۱۹ که از روز ۵ ژانویه در امارات متحده عربی برگزار خواهد شد، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم دارد با آرای کاربران خود بهترین تیم تاریخ این رقابت ها را انتخاب کند.
این سایت برای شروع کار، ۹ مهاجم سرشناس تاریخ جام ملت های آسیا را که نام علی دایی نیز در میان آنها به چشم می خورد،انتخاب کرد و از کاربران خواست دو مهاجم برتر تاریخ این رقابت ها را انتخاب کنند.

AFC درباره دایی نوشت: هیچ بازیکنی در تاریخ فوتبال بیشتر از ۱۰۹ گل علی دایی برای تیم ملی ایران، گل نزده است.

دایی نامزد بهترین مهاجم تاریخ جام ملت‌های آسیا شد + لینک رای گیری

لینک رای گیری:برای رای دادن به علی دایی اینجا کلیک کنید.

تازه‌ترین فیلم از رشادت نظامیان و سربازان زیر باران گلوله تروریست‌ها برای نجات جان مردم

ترور به تازگی ویدئویی واضح و از نمایه نزدیک از رشادت نظامیان و سربازان برای نجات جان مردم زیر باران گلوله در حمله تروریست‌ها به رژه نیروهای مسلح در اهواز منتشر شده است. در این فیلم مشاهده می‌شود که نیروهای نظامی  و سربازان شجاع و فداکار حاضر در میدان با از جان گذشتگی، در حالی که تروریست‌ها آن منطقه را به رگبار بسته بودند، اقدام به نجات مردم و خارج کردن آنها از صحنه می‌کنند.

گفتنی است؛ شنبه همین هفته عناصر یک گروهک تروریستی وابسته به عربستان سعودی با پوشش لباس نظامی به سوی جایگاه رژه نیروهای مسلح در اهواز که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شده بود، تیراندازی کردند. در این حادثه تروریستی، عناصر مسلح، رژه را به رگبار گلوله بستند که منجر به شهادت ۲۵ تن و زخمی شدن۶۹ نفر از حاضران در مراسم شد.

در ادامه ویدئوی مذکور را مشاهده می‌کنید.

ترس از پاسخ کوبنده ایران سعودی‌ها را به تقلا واداشت/ادعای ریاض: عربستان با حمله اهواز ارتباطی ندارد

ترس از پاسخ کوبنده ایران سعودی‌ها را به تقلا واداشت/ادعای ریاض: عربستان با حمله اهواز ارتباطی ندارد

به نقل خبرگزاری فرانسه، یک مقام مسئول در وزارت خارجه عربستان سعودی روز (سه شنبه) در حالی که چهار روز از حمله تروریستی اهواز می‌گذرد، مدعی شد ریاض هیچ‌گونه دخالتی در این حمله نداشته است.

این مقام سعودی ضمن گزافه‌گویی و اتهام‌زنی علیه کشورمان، مدعی شد سیاست عربستان دخالت نکردن در امور داخلی دیگر کشورهاست.

این مقام سعودی در حالی این ادعا را مطرح می کند که چند روز پیش سایت اردنی «البوابه» به نقل از «مسعود خدابنده»، از اعضای بلندپایه سابق منافقین، از کمک های مالی چشمگیر رژیم سعودی به این گروهک تروریستی، از جمله چندین تُن طلا و چمدان‌های حاوی ساعت‌های رولکس، پرده برداشت. همچنین، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، چند ماه پیش به صراحت اعلام کرد ریاض جنگ را به داخل مرزهای ایران خواهد کشاند.

منافقین در جنگ تحمیلی چه نقشی بازی کردند؟

نشست «نگاهی به نقش منافقین در جنگ تحمیلی» با سخنرانی سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد، دبیرکل بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، کارشناس حوزه تروریسم و فرزند شهید هاشمی‌نژاد؛ محمدرضا سرابندی، نویسنده و پژوهشگر در حوزه تروریسم، جواد کامور بخشایش، نویسنده و پژوهشگر برپا شده .

منافقین در جنگ تحمیلی چه نقشی بازی کردند؟

عناصر سازمان منافقین با توجه به اینکه به زبان فارسی مسلط بودند، با تجهیزات رژیم بعث اخبار را شنود کرده و در رمزگشایی کلمات به بعثی‌ها کمک می‌کردند.

فرمانده نزاجا از افسران و سرباز شجاع در حادثه تروریستی اهواز تقدیر کرد

                                          ÙØ±Ù…انده نزاجا از افسران و سرباز شجاع در حادثه تروریستی اهواز تقدیر کرد

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری  امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه 2 مهرماه از افسران، درجه داران و سرباز شجاع ارتشی ناجی مردم در حمله تروریستی اهواز تقدیر کرد.

در پی حمله تروریست‌ها به مردم در حاشیه رژه ۳۱ شهریور اهواز، تصاویری از کمک و امدادرسانی پرسنل ارتش به مردم منتشر شد که بازتاب فراوانی داشت.

توان بازدارندگی کشور، بالاتر از دوران دفاع مقدس است

توان بازدارندگی کشور، بالاتر از دوران دفاع مقدس استامیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در آئین رونمایی از ۶ عنوان کتاب دفاع مقدس که صبح روز دوشنبه ۲ مهرماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد،

با تسلیت شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی اهواز اظهار کرد: این ترور و حمله کور را محکوم می کنیم و قطعا جواب قاطعی به تروریست ها خواهیم داد.

سامانه‌های دفاع هوایی عاجز در برابر سجیل/موشک ۲۳ و نیم تُنی ایران را بیشتر بشناسید

موشک سجیل یکی از موشک‌هایی بود که در جریان رژه روز ۳۱ شهریور امسال در تهران از مقابل جایگاه ویژه عبور کرد و رسانه‌ها تصویر آن را منتشر کردند.

سامانه‌های دفاع هوایی عاجز در برابر سجیل/موشک ۲۳ و نیم تُنی ایران را بیشتر بشناسید

موشک سجیل که تحت پروژه مشهوری به نام عاشورا ساخته شد، اولین موشک دوربُرد سوخت جامد ایران است. بُرد سجیل ۲ هزار کیلومتر عنوان شده و تاکنون در ۲ نمونه سجیل ۱ و ۲ معرفی شده است.

رونمایی از ۶ جلد کتاب تقویم دفاع مقدس انجام شد

رونمایی از ۶ جلد کتاب تقویم دفاع مقدس انجام شد

شش جلد کتاب جدید با عنوان «تقویم تاریخ دفاع مقدس» صبح روز دوشنبه 2 مهرماه با حضور امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش در فرهنگسرای اندیشه رونمایی شد.

این شش جلد کتاب فاخر مربوط به حوادث و رویداد‌های تاریخی اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد، شهریور و مهر ۱۳۶۳ هستند که در سومین روز از سی و هشتمین سالروز گرامیداشت هفته دفاع مقدس، روز «دفاع ملی، جوانان و بصیرت افزایی» رونمایی شدند.