علامت سوال نمایندگان مجلس در برابر ایجاد 1.5 میلیون شغل در 6 ماه نخست ماه سال 96

خبرمنتشر شده از سوی برخی رسانه ها مبنی بر ایجاد 1.5 میلیون شغل ازجانب دولت،واکنش شدید بهارستانی ها به این آمار را به دنبال داشته است.

علامت سوال نمایندگان مجلس در برابر ایجاد 1.5 میلیون شغل در 6 ماه نخست ماه سال 96به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در چند سال اخیر، اشتغال به یک چالش جدی در کشورمان تبدیل شده است، به طوریکه هر روزه خبرهایی از  جوانان بیکار تحصیلکرده و یا اخراج عده ای از کارکنان یک کارگاه به گوش می رسد .

در این شرایط هر سیاستمداری رویکرد اصلی طرح های عمرانی و سرمایه گذاری در کشور را معطوف به ایجاد اشتغال می بیند،البته آمارهایی هم در این فضا منتشر می شود که ضمن دلگرمی جوانان ،اعضای بیکار جامعه را به یک صف طولانی در انتظار تبدیل  می کند تا شاید روزی قرعه یک شغل مناسب به نام هریک از آن ها بیافتد.  ادامه مطلب ...

رئیس پارلمان کاتالونیا: دولت اسپانیا در حال اجرای «کودتا» در کاتالونیا است

کارمه فورکادل رئیس پارلمان کاتالونیا، دولت اسپانیا را به اجرای کودتا در این منطقه متهم کرد.

رئیس پارلمان کاتالونیا: دولت اسپانیا در حال اجرای «کودتا» در کاتالونیا است

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «کارمه فورکادل» رئیس پارلمان منطقه خودمختار کاتالونیا گفت تلاش دولت اسپانیا برای انحلال دولت محلی و برگزاری انتخابات جدید، اجرای «کودتا» در کاتالونیا است.

فورکادل بامداد یکشنبه طی سخنرانی تلویزیونی گفت: «نخست وزیر (ماریانو) راخوی می خواهد پارلمان کاتالونیا را از دموکراتیک بودن خارج کند و ما اجازه چنین چیزی را نمی‌دهیم.»

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی همچنین افزود: «می‌خواهیم به مردم این کشور پیامی برای ثبات قدم و امید داشتن بدهیم. ما امروز، بعد از جدی‌ترین حمله به نهادهای کاتالان، از استقلال پارلمان کاتالونیا دفاع می‌کنیم.»

راخوی روز شنبه با اعلام اجرایی شدن بند 155 قانون اساسی اسپانیا، گفت حالت خودمختاری کاتالونیا تعلیق و باید انتخابات جدیدی در این منطقه برگزار شود.

تیلرسون با حضور در نشست شورای همکاری عراق-عربستان سعودی به دنبال چیست؟

وزارت خارجه آمریکا در گزارشی اعلام کرد رکس تیلرسون برای حضور در نشست شورای همکاری عراق-عربستان سعودی وارد ریاض شد.

تیلرسون با حضور در نشست شورای همکاری عراق-عربستان سعودی به دنبال چیست؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت خارجه آمریکا با انتشار گزارشی در صفحه توییتر این وزارتخانه، از ورود رکس تیلرسون به ریاض، پایتخت عربستان سعودی، خبر داد. براساس این گزارش، هدف تیلرسون از این سفر شرکت در نشست شورای همکاری عراق-عربستان سعودی است.

این در حالی است که پایگاه اینترنتی خبرگزاری رویترز نوشت دفتر حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق، در بیانیه‌ای اعلام کرد العبادی امروز (شنبه) بغداد پایتخت این کشور، را به مقصد عربستان سعودی ترک کرد. این دومین سفر نخست وزیر عراق به عربستان سعودی در سال جاری میلادی است.

همچنین، پایگاه اینترنتی شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» در گزارشی هدف تیلرسون از سفر به ریاض را که با سفر العبادی به عربستان سعودی مصادف شده است، در راستای تلاش‌های دولت آمریکا برای کاهش نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه اعلام کرده است.  ادامه مطلب ...

هیچ امکانی برای مذاکره دوباره برجام یا الحاق ضمائم به آن وجود ندارد/ آمریکا ناقض برجام است

عراقچی در نشست عدم اشاعه:

معاون وزیر خارجه کشورمان گفت: هیچ امکانی برای مذاکره مجدد برجام و یا الحاق ضمائم و اضافات به آن وجود ندارد.

هیچ امکانی برای مذاکره دوباره برجام یا الحاق ضمائم به آن وجود ندارد/ آمریکا ناقض برجام استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه کشورمان امروز (شنبه) در پنل تخصصی برجام در کنفرانس عدم اشاعه در مسکو سخنرانی کرد.

این نشست از روز گذشته آغاز شده و مباحث متعدد مربوط به عدم اشاعه، خلع سلاح هسته‌ای و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را در بر می‌گیرد.

عراقچی در سخنان خود در این کنفرانس تأکید کرد که برجام نه تنها دستاوردی برای دیپلماسی در راستای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات به شمار می‌رود، بلکه فصل جدیدی نیز در نظام عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای گشوده است.

وی گفت: یکی از مشخصه‌های مهم برجام ایجاد تعادل و توازن بین دو رکن اصلی معاهده NPT یعنی «عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای» و «استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای» است. این توافق از یک سو نسبت به ابعاد صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران اطمینان سازی می‌کند و از سوی دیگر به حق ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای احترام گذاشته و اعمال این حق را تضمین می‌‌کند.  ادامه مطلب ...

عجیب ترین هواپیماهای جهان!+ تصاویر

عجیب ترین هواپیماهای جهان!+ تصاویر

  ظاهر هواپیماها در افکار عمومی همیشه ثابت و مشخص است و بخاطر همین موضوع ظاهر عجیب برخی از هواپیماها برای مردم جذاب و دیدنی است. در ادامه به تعدادی از هواپیماهایی که ظاهری عجیب دارند اشاره شده است.

 







    ادامه مطلب ...

زیباترین حیوانات طبیعت + تصاویر

زیباترین حیوانات طبیعت+عکس

طبیعت پر است از موجوداتی که از زیبایی چشم‌ها را خیره می‌کنند. این مقاله 10 نوع از زیباترین حیوانات موجود در طبیعت را نشان می‌دهد. انتظار نداشته باشید که بسیاری از حیوانات را در این فهرست قرار دهیم  چرا که طبیعت 9 میلیون گونه متمایز از حیوانات به ما نشان می‌دهد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. بعضی از ویژگی‌ها و واقعیت‌ها برای این حیوانات ارائه می‌شود و نحوه زندگی و رنگ‌بندی عجیب این موجودات هم قابل توجه است. خداوند رنگ‌های بسیار زیبایی به این موجودات داده است.




  ادامه مطلب ...

برادرِ سرکرده ضدانقلاب: برادرم امروز کثیف ترین آدم است ولی شاید فردا متحول شود

مرتضی حسینی برادر محمد حسینی سرکرده گروهک ری استارت از اقدامات برادرش در آتش زدن مساجد و تخریب اموال عمومی ابراز برائت کرد.به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی در گفت و گو با روزنامه صبح، با رد شایعه ممنوع الکاری خود به دلیل قرابت خویشاوندی با محمد حسینی، بسیاری از رفتارهای برادر من غلط دانسته و می گوید:« این که مسائل و مشکلات کشورش را بین غریبه‌ها مطرح کند کار کاملاً نادرستی است. مسجد و بانک اموال عمومی‌اند و از پول بیت‌المال ساخته شده‌اند. پول ساخت مساجد را پدران ما داده‌اند و من صد درصد با تخریب آن‌ها مخالفم. البته اگر مثلاً از گرانی‌ها انتقاد می‌کند با حرفش موافقم؛ این موافقت صرفاً محدود به او نیست حتی اگر دیگران هم بگویند حمایت می‌کنم.»

این مجری شبکه سه با بیان این که "برادرم روزگاری عاشق، مؤمن، نمازخوان و بزرگ بود" او را درحال حاضر کثیف ترین آدم توصیف کرد و گفت:« ...شاید فردا متحول شد. شاید اگر شما دراین قضیه قدم پیش بگذارید، ماجرا کلاً حل شود. فکر نکنید برادرم شرایط خوبی دارد. پولش را خورده‌اند، بی‌کس و تنها شده است و صدها مساله دیگر..»گفتنی است محمد حسینی از مجریان مشهور تلویزیون در اواسط دهه70 و اوایل دهه80 بود که در سال 84 از کشور خارج شد. مشهور شدن چهره او به عنوان یک عنصر اپوزیسیون بعد از فراخوان عمومی او در تخریب اموال عمومی و آتش زدن مساجد صورت گرفت.

نمایندگان جمهوری‌خواه: ترامپ باید در مسئله برجام با اروپا همکاری کند

نمایندگان جمهوری‌خواه: ترامپ باید در مساله برجام با اروپا همکاری کند

  به نقل از خبرگزاری رویترز؛ چند نماینده اصلی جمهوری خواه کنگره از جمله «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا از دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور خواستند در مورد مساله برجام، با اروپا همکاری کند.

چندین نماینده دموکرات نیز روز گذشته درخواست مشابهی را از ترامپ مطرح کردند.

چرا عکاسی شب از برج ایفل ممنوع است؟

هرگز نمی‌توانید در سایت‌های فروش عکس و ویدیو، عکس یا ویدیویی از برج ایفل در شب پیدا کنید. اما دلیل این موضوع چیست؟

چرا عکاسی شب از برج ایفل ممنوع است؟

  اگر سری به سایت‌های فروش عکس و ویدیو بزنید، هرگز نمی‌توانید از برج ایفل در شب محتوایی پیدا کنید. علت این است که برج ایفل زمانی که چراغ‌های چشمک‌زن آن در آسمان شب روشن می‌شود، کپی رایت دارد!

قانون کپی رایت اتحادیه اروپا به این شکل است که یک اثر هنری (که می‌تواند عکس، ویدیو، موسیقی یا یک ساختمان باشد) در هنگام حیات خالق اثر به علاوه‌ی هفتاد سال بعد از آن شامل کپی رایت می‌شود.  ادامه مطلب ...

رمزگشایی از تماس ملک سلمان با ترامپ

رمزگشایی از تماس ملک سلمان با ترامپ/ عربستان ، عابر بانک آمریکا در منطقه است

 ،اندکی پس از روی پرده رفتن کمدی رییس دولت آمریکا و اعلام مواضع سبک سرانه وی در خصوص مردم ایران و توافق هسته ای، سلمان عبدالعزیز پادشاه سعودی در تماس تلفنی با دونالد ترامپ از رویکرد جدید برای مقابله با ایران استقبال کرد.

گزارش ها حکایت از آن دارد، سلمان در این تماس ضمن استقبال از استراتژی محکم ترامپ علیه ایران، خواستار همکاری جهت مقابله با نفوذ منطقه‌ای تهران شده است.

از قبل هم قابل پیش بینی بود که تنها دو رژیم آدمکش و جنایتکار اسراییل و عربستان سعودی از ادبیات جاهلانه رییس جمهور آمریکا استقبال می کنند. چرا که تنها جمهوری اسلامی و محور مقاومت است که با جولان تروریسم دولتی در منطقه ضدیت دارد.

کارشناس غرب آسیا با اشاره به سابقه ننگین سعودی ها و همکاری آنها با رژیم صهیونیستی در نسل کشی کودکان و مسلمانان، تصریح کرد: حکام سعودی در طول دو سه سال گذشته هزاران زن و کودک یمنی را قتل عام کرده است و چندان نیازی به تکرار ندارد که بگوییم اسباب کشتار مردم مسلمان را چه کسی در منطقه تامین می کند. بنابراین مسلم است، ترامپ- ملک سلمان و نتانیاهو در یک وادی قرار گرفته اند و آنها به ایران نگاهی انتقام جویانه و کینه وزرانه دارند.