قهرمانی دوباره خروس‌های آبی پس از ۲۰ سال

 تیم ملی فوتبال فرانسه با شکست ۴ بر ۲ کرواسی برای دومین بار و پس از ۲۰ سال قهرمان جام جهانی شد.

فرانسه برای دومین بار قهرمان جهان شددیدار نهایی جام بیست و یکم بین فرانسه و کرواسی از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه امروز با قضاوت «نستور پیتانا» از آرژانتین در ورزشگاه «لوژنیکی» مسکو آغاز شد. در این بازی فرانسوی‌ها برای سومین بار و کرواسی برای نخستین بار به فینال جام جهانی رسیدند.

نیمه اول

کرواسی با ترکیب «دنیل سوباشیچ»، «دوماگوی ویدا»، «شیمه ورسالینکو»، «دیان لوورن»، «ایوان استرینیچ»، «مارسلو بروزویچ»، «ایوان پریشیچ»، «ایوان راکیتیچ»، «لوکا مدریچ»، «ماریو مانژوکیچ» و «آنته ربیچ» با سرمربیگری «زلاتان دالیچ» در این مسابقه حاضر شد و فرانسه در فینال با ترکیب «هوگو لوریس»، «بلیز ماتویدی»، «اولیویه ژیرو»، «پل پوگبا»، «آنتوان گریزمان»، «کیلیان امباپه»، «بنجامین پاوارد»، «رافائل واران»، «ساموئل امتیتی»، «انگولو کانته» و «لوکاس هرناندز» و با سرمربیگری «دیدیه دشان» وارد میدان شد.



ادامه مطلب

در همایش ملی فرصت‌ها و چالش‌های هوشمندسازی؛

رئیس سازمان پدافند غیرعامل: هر سامانه‌ای که از راه دور کنترل شود امکان دسترسی و نفوذ دیگران در آن وجود دارد.

­قابلیت نفوذ در سامانه‌های کنترل از راه دورسردار غلامرضا جلالی در همایش ملی فرصت‌ها و چالش‌های هوشمندسازی افزود: یکی از روند‌های جهانی تلفیق فناوری سایبری در تمام حوزه‌های زندگی است و این تلفیق باعث شده امروزه نتوان حوزه‌ای را بدون علم سایبری تصور کرد. 

وی گفت: امروزه همه وسایل قدیمی در یک خانه از یخچال تا روشنایی هم به سیستم‌های هوشمند مجهز شده اند و در بیرون از خانه هم با شهر هوشمند مواجه هستیم که همه چیز در آن با فناوری در ارتباط است. 

جلالی افزود: در حوزه سلامت هم تمام تجهیزات تشخیصی، مراقبتی و درمانی هوشمند شده اند و در صنایع و کارخانجات هم اغلب فناوری هوشمند کار را پیش می‌برد. 

وی گفت: نمی‌توان در برابر فناوری سد ایجاد کرد و به طور معمول سرعت پیشرفت فناوری بیشتر از سرعت واکنش دولت‌ها به فناوری است، ما همواره با هجوم فناوری‌های جدیدی مواجه هستیم که تهدید‌ها و فرصت‌های آن‌ها را شناسایی نکرده ایم.

سامانه دفاعی «گنبد آهنین» در تل آویو مستقر شد

سامانه دفاعی «گنبد آهنین» در تل آویو مستقر شد

اویخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه 25 تیرماه اعلام کرد که ارتش این رژیم بر اساس ارزیابی شرایط موجود سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین را در منطقه «گوش دان» واقع در تل آویو و مرزهای مشترک با نوارغزه مستقر کرده است.

وی افزود: ارتش تعدادی از نیروهای ذخیره خود را برای تقویت بخش دفاع هوایی فراخوانده است.

ادرعی تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی خود را برای هر سناریویی آماده کرده است.

به دنبال تشدید حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوارغزه و پاسخ موشکی قاطع نیروهای مقاومت فلسطین به این حملات ارتش رژیم صهیونیستی از ترس احتمال عملیات نیروهای فلسطینی در آماده باش بسر می برد.

هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی نیز به صورت گسترده در حریم هوایی نوارغزه به پرواز درآمدند.

متلاشی شدن گروهک تروریستی ضدانقلاب

 سربازان گمنام امام زمان (عج ) در اداره کل اطلاعات آذربایجان غربی دو تیم وارداتی ضدانقلاب مسلح را شناسایی و طی دو مرحله عملیات غافلگیرانه با همکاری رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا منهدم کردند.

در این عملیات دو تن ازعناصر ضدانقلاب به هلاکت رسیدند و چند نفر دیگر به همراه چندین قبضه سلاح، نارنجک جنگی و مهمات دستگیر شدند.

این تیم های تروریستی به سفارش و با حمایت ویژه برخی کشورها، برای اقدامات تروریستی و خرابکارانه وارد کشور شده بودند.

احتمال ادغام 5 بانک نظامی در بانک سپه

احتمال ادغام 5 بانک نظامی در بانک سپه

بیش از دو هفته است که بحث ادغام بانک های نظامی شکل جدیدی به خود گرفته و مدیران عامل بانک های منتسب به نهادهای نظامی در جلساتی ادغام با یکدیگر را بررسی می کنند.

به گزارش ایران جیب به نقل از دنیای اقتصاد، ماه های پایانی سال گذشته بود که موسسه اعتباری ثامن به بانک انصار ملحق شد و برخلاف نظر بانک مهر اقتصاد، صحبت از الحاق این بانک به این مجموعه نیز مطرح شد.

همان زمان گفته می شد سایر بانک های نظامی نیز در مجموعه ای دیگر ادغام می شوند تا اینکه در دو هفته گذشته ورق برگشت و طرح جدیدی مبنی بر ادغام همه بانک های نظامی و بانک سپه مطرح شد و در حال بررسی مدیران این بانک هاست.

گفته می شود برخی از این بانک ها با این ادغام موافقت کرده اند. اگر این اتفاق عملی شود پنج بانک انصار، مهر اقتصاد؛ حکمت ایرانیان؛ قوامین وکوثر به بانک سپه ملحق می شوند تا نقش قدیمی بانک سپه مجدد احیا شود.

طرح بستن تنگه هرمز؛ برگ برنده نظام اسلامی در برابر زورگویی و زیاده خواهی مستکبرین

تنگه هرمز روزهای گذشته بارها نکاتی در مورد بستن تنگه هرمز درصورت منع صادرات نفت ایران، مطرح شده که نشان می‌دهد که این موضوع، راهبرد کلی نظام است و به احتمال زیاد تدابیری برای اجرایی کردن آن نیز در حال شکل‌گیری است.

همچنین مقامات مختلفی اعم از نظامی، سیاسی و حکومتی در این باره مواردی را اعلام کرده‌اند که بیانگر در دستور کار بودن کامل آنست. هر چند این طرح و ایده منتقدان بسیاری دارد و بی‌شک بسیاری هم بر این باورند که نمی‌شود آن را اجرایی کرد، اما اگر ایران اراده انجام آنرا داشته باشد، کسی نمی‌تواند مقابل آن بایستد.

چند روز پیش هم وزیر امور خارجه بی‌ادب و هتاک آمریکا مدعی شد که این کشور متعهد به تسهیل جریان انرژی است و امکانات آنرا فراهم خواهد کرد.

پمپئو البته نگفت که ایران نمی‌تواند تنگه هرمز را مسدود کند، بلکه ادعا کرد که آمریکا جریان انرژی را تسهیل خواهد کرد.

در این حرف پمپئو نکات بسیاری نهفته است: نخست اعتراف به توانایی ایران برای بستن تنگه هرمز، اگر در غیر این صورت بود، او که مدت‌ها رئیس سازمان جاسوسی آمریکا بوده، می‌گفت که ایران توانایی چنین کاری را ندارد یا آنکه ما اجازه نمی‌دهیم.

دولت در شرایط کنونی موفق عمل نکرده است

اکرمی: در تغییر کابینه تعلل وارد نیستحجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌  با اشاره به انتقاد عارف از مدیریت ارزی دولت روحانی و اینکه دولتمردان تجربیات شکست‌خورده را تکرار می‌کنند, اظهار کرد: به عقیده من این اظهارات شخصی است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: سنجش عملکرد دولت با اشخاص نیست؛ بلکه با اسناد بالادستی است که به آنها توجه نداریم.

وی با اشاره به اینکه باید عملکرد دولت را طبق سند چشم انداز یا برنامه پنج ساله ششم توسعه سنجید؛ گفت: اجرای قانون در جامعه ما ضعیف است و به نظر می‌رسد که دولت در شرایط کنونی موفق نبوده است.

اکرمی با بیان اینکه در طول ۱۲۰ روزی که از آغاز سال جدید می‌گذرد؛ دلیل موجهی برای گرانی و نابسامانی ارز و سکه وجود نداشته است؛گفت: این نابسامانی‌ها محصول نظارت ضعیف است و آنقدر اتکایمان به بیرون بود که از ظرفیت‌های داخلی غفلت کردیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اظهارات چهره‌های سیاسی کشور مبنی بر ترمیم کابینه نیز اظهار کرد: امروز همه تغییر در کابینه را ضروری می‌دانند و نیاید تعللی در این کار صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز باید نظر مثبتی نسبت به تغییر کابینه داشته باشد تا جامعه به شرایط عادی و طبیعی برگردد.

شاهزاده فراری امارات سکوتش را شکست/

شاهزاده فراری امارات سکوتش را شکست/تنشهای شدید امیرنشینها درباره سیاست خارجی ابوظبی

 به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک‌ تایمز، شاهزاده فراری اماراتی به قطر از افزایش تنش‌ها بین مقامات امارت بر سر جنگ یمن خبر می دهد.

اوایل خردادماه سال جاری بود که رسانه‌ها خبر دادند که «راشد بن حمد الشرقی»، شاهزاده ۳۱ ساله اماراتی و رئیس‌ مرکز فرهنگ و رسانه امارت الفجیره به شهر دوحه، پایتخت قطر ‌گریخته است. این شاهزاده اماراتی در گفتگو با «نیویورک‌ تایمز» برای نخستین بار درباره مناسبات قدرت در امیرنشین‌های امارات افشاگری کرده است.

به نوشته نیویورک‌ تایمز، راشد بن حمدالشرقی، دومین پسر امیر «الفجیره»،  بامداد روز ۱۶ ماه مه سرزده و بدون هماهنگی با مقامات دولت قطر وارد فرودگاه شهر دوحه شد و درخواست پناهندگی کرد. وی به مقامات قطری گفته بود که به علت  اختلاف با مقامات «ابوظبی» جانش در خطر است.

هشدار رهبر معظم انقلاب به وزیر اطلاعات بابت اظهارات اخیر درباره مفسدان اقتصادی

هشدار رهبر معظم انقلاب به وزیر اطلاعات بابت اظهارات اخیر درباره مفسدان اقتصادی

به نقل از تسنیم؛ برخی شنیده‌ها حاکی است در پی اظهارات اخیر منتشر شده از سوی حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات مبنی بر اینکه نباید با مفسدان اقتصادی با تندی برخورد کرد، رهبر معظم انقلاب به حجت الاسلام علوی هشدار داده‌اند که این بیانات به "ضرر وزارت اطلاعات" و نیز به "ضرر اقتصاد ملی" است.

گفتنی است حجت الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات 16 تیرماه در جلسه شورای اداری استان لرستان در سخنان خود گفته بود که نباید با متخلفان برخورد قهرآمیز(تند) شود، بلکه باید با توجیه و راهنمایی از انحراف آنها جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

واحد سانسور ارتش اسرائیل چگونه کار می‌کند؟

رسانه صهیونیستی جروزالم پست در خبری اطلاعات بسیار مهم و حساسی از نوع عملکرد این واحد منتشر کرده است که حکایت از وجود سانسور گسترده در انتشار اخبار، مقاله و حتی کتاب در سرزمین‌های اشغالی دارد.

جروزالم پست در این زمینه نوشته است: در سال ۲۰۱۷، یازده هزار و ۳۵ مقاله برای واحد سانسور ارتش اسرائیل ارسال شده است که از این میان ۲۰۸۷ خبر قبل از انتشار ویرایش شده‌اند و ۲۷۱ مقاله هم اصلا اجازه انتشار پیدا نکرده‌اند.

دخالت نظامیان اسرائیلی در محتوای منتشر شده در رسانه‌ها / واحد سانسور ارتش اسرائیل چگونه کار می‌کند؟ 

ادامه مطلب