از سوی امام راحل به مناسبت مبعث نبی اکرم (ص) انجام شد

از سوی امام راحل به مناسبت مبعث نبی اکرم (ص) انجام شد
اهدای درفش نظام به ارتش قهرمان
 

در سال ۱۳۶۴ که روز ارتش جمهوری اسلامی ایران مقارن با روز مبعوث شدن (ص) شده بود، ارتش جمهوری اسلامی ایران به افتخار دیگری که مؤید باور و اعتماد حضرت امام خمینی(ره) به عنوان ولی فقیه و فرمانده معظم کل قوا به آن­ها بود، شد. در این روز، امام(ره) درفش ارتش را به دست رئیس وقت ستاد مشترک سپردند. این افتخاری است بزرگ و ماندگار که تاکنون دیگر نیروها به آن نایل نشده اند.

روز ۲۷رجب سال ۴۰ عام الفیل، ۱۳سال پیش از هجرت، خداوند بر زمین و کائنات منت گذاشت و یکی از بهترین و برترین بندگانش را به خلافت برگزید. حضرت محمد بن عبدالله صلوات الله علیه و آله، مبعوث شد و از سوی خدا مأمور شد که چندخداپرستی و بت‌پرستی را از زمین بردارد و خداپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند. 

ادامه مطلب ...

عملیات متهورانه برای انهدام ” اچ -۳ “

عملیات متهورانه برای انهدام ” اچ -۳ “ 
سرهنگ ستاد قاسم اکبری مقدم/بخش اول

یادآوری برگی کوچک از تاریخ زرین هشت ساله دفاع مقدس، بازگوکننده مجد،عظمت و غرور ملی مردم کشورمان است.

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به شهادت تاریخ، طی سال‌های پر شکوه دفاع مقدس، لیاقت و شایستگی خود را در حفظ حاکمیت نظام و اعمال اقتدار با انجام ماموریت­های تاکتیکی، استراتژیکی و برتری هوایی بر حریم هوایی کشور به اثبات رسانده است. 

ادامه مطلب ...

عملیات متهورانه فانتوم‌های ایران برای انهدام « اچ -۳ »

عملیات متهورانه فانتوم‌های ایران برای انهدام « اچ -۳ » ۰(بخش دوم )
 

اشاره: «عملیات متهورانه فانتوم های ایران برای انهدام ” اچ -۳ “» عنوان مقاله‌ای است که بخش اول آن در شماره قبل به چاپ رسید. بخش دوم و پایانی این مقاله را می‌خوانیم.

***

ادامه مطلب ...

تونلی که کلید پیروزی عملیات «فتح المبین» شد

تونلی که کلید پیروزی عملیات «فتح المبین» شد 
اشاره: رزمندگان موفق و جان ‌برکف لشکر ۲۱ حمزه سید الشهداء نیروی زمینی ارتش در

سال های دفاع مقدس با جانفشانی های فراوان توانستند شرایط پیروزی و مقابله با بعثی هارا فراهم کنند و خودشان هم ضربه سنگینی به آنها بزنند، در حقیقت این رزمندگان کارنامه درخشانی از حضور در منطقه غرب و سرکوب کردن گروهک‌ها دارند و در جبهه جنوب هم رشادت های زیادی را از خود به جا گذاشته اند که گواه‌این موضوع تقدیم هزاران شهید در دوران دفاع مقدس است. 

ادامه مطلب ...

حماسه‌ استقامت دریادلان ارتش مقابل متجاوزان

حماسه‌ استقامت دریادلان ارتش مقابل متجاوزان

29فروردین ۱۳۶۷ بعد از حملات متجاوزان آمریکایی به سکوهای نفتی رشادت، نصر و سلمان، دریادلان ارتش جمهوری اسلامی با ناوشکن‌های سهند و سبلان و ناوچه جوشن به جنگ نابرابر با نیروی دریایی آمریکا رفتند که به رغم شهادت جمعی از پرسنل نیروی دریایی، خاطره مقاومتی ماندگار در تاریخ مبارزات ارتش رقم خورد.

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی درباره مقاومت جوانمردانه دریادلان ارتش در این حماسه می گوید: تنها درگیری مستقیم بین ایران و آمریکا همین درگیری است که حول موضوع سکوهای نفتی اتفاق افتاد. از آنجایی آمریکا نتوانسته بود در سایر عرصه ها به ویژه اسکورت کشتی های تجاری آن طور که باید و شاید اقدامی کند، لذا همه توانش را به کار گرفت و با موشک ، اژدر و هواپیما یورش خود را آغاز کرد. 

ادامه مطلب ...

برنج ؛ ازتولید تا فروش

برنج ؛ ازتولید تا فروش

برنج به عنوان یک محصول استراتژیک، غذای اصلی بسیاری از مردم است. از این رو، رسیدگی به مسائل این بخش از کاشت و توزیع تا صادرات و واردات یک ضرورت محسوب می شود. 

ادامه مطلب ...

ضرورت های بازنگری در تخصیص منابع آبی

ضرورت های بازنگری در تخصیص منابع آبی
مدیریت منابع آب با معیار بازدهی اقتصادی و اشتغال‌زایی 

***

ادامه مطلب ...

فیزیک مدرن و فاعلیت الهی

فیزیک مدرن و فاعلیت الهی

فیزیک مدرن و فاعلیت الهی
گفت و گو با جان پوکینگ هورن
لیندان. ف. هریس
ترجمه سیدامیررضا مزاری


نیویورک تایمز به تازگی گزارش کرد که 40 درصد دانشمندان آمریکایی به یک خدای خاص باور دارند و به سوی آن عبادت می‌کنند. یکی از دانشمندان بریتانیایی خدا باور، جان پوکینگ هورن است. او 25 سال است که به عنوان استاد فیزیک ریاضی در دانشگاه کمبریج فعالیت می‎کند، حوزه تخصصی او، فیزیک ذرات بنیادی است او در سال1974 به عضویت انجمن سلطنتی درآمد. با این حال تنها پنج سال بعد، یعنی در سال 1979، پوکینگ هورن در مسیر حرفه‌ای خود تغییر عمده‌ای به وجود آورد. او فعالیت‌های آموزشی سودآور خود را رها کرد و با ارائه درخواست برای تحصیل در رشته الهیات، دوباره دانشجو شد. با انتشار کتاب‌ها و مقالات بسیار در زمینه علم و دین، پوکینگ هورن تبدیل به یکی از متفکران پیشروی جهان شد که برای همگام‌سازی و ارتباط بین پیچیدگی‌های فیزیک کوانتوم و رازهای نهفته در اعتقادات مسیحیت تلاش می کرد. مصاحبه زیر در مدرسه دینی الاهیات عمومی در شهر نیویورک انجام شده است که پروفسور پوکینگ هورن در بهار سال 1997 به عنوان سخنران مهمان به آنجا دعوت شده بود. این پرسش و پاسخ تلاشی در جهت کاوش و شفاف سازی برخی از مسائل موجود در مباحث علم/ الاهیات است.

ادامه مطلب ...

اطلاعات حکمت و معرفت

اطلاعات حکمت و معرفت

  • جهان در پارادایم فیزیک مدرن

    مریم  سعدی


    بررسی تاریخ تطوّرعلم، گواه صدق این مدّعاست که هر دستاورد نوین علمی به ویژه در حیطه علم فیزیک، پیامدهای الهیاتی و فلسفی بسیاری را به دنبال داشته است. گذر از فیزیک کلاسیک به فیزیک مدرن نیز علاوه بر تغییر وتحوّل در نگره  علمی مرسوم، پیامدهای ناگزیری را موجب گردیده است.  

ادامه مطلب ...

ناکامی سامانه‌ دفاع موشکی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن پهپاد ناشناس

ناکامی سامانه‌ دفاع موشکی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن پهپاد ناشناس
سرویس خارجی: سامانه موشک‌های پاتریوت رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن یک هواپیمای بدون سرنشین ناشناس که به عمق فلسطین اشغالی نفوذ کرده بود، ناکام ماند.

رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این پهپاد از سوریه وارد حریم فلسطین اشغالی شده بود و بدون اینکه ارتش اسرائیل بتواند ماهیت طرف استفاده کننده از آن را متوجه شود، سرزمین‌های اشغالی را ترک کرد .رسانه‌های خبری از این موضوع به عنوان رسوایی بزرگ اسرائیل سخن می‌گویند و احتمال می‌دهند این هواپیما یک هواپیمای روسی یا وابسته به حزب‌الله لبنان باشد. یک منبع نظامی اسرائیل اعلام کرد که ناکامی موشک‌های پاتریوت در رهگیری پهپاد نشان دهنده شکست سامانه‌های پیشرفته رهگیری موشک ها و دلیلی بر امکان نفوذ به آنها است. درخبری دیگر رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند در پی عملیات استشهادی فلسطینی ها در اراضی اشغالی، دو صهیونیست مجروح شدند. بر اساس گزارش «هاآرتص»، نظامیان صهیونیست به سمت عامل استشهادی تیراندازی کردند و مانع از مداوای وی توسط تیم‌ پزشکی شدند. از طرفی بر اساس اظهارات شاهدان عینی در جریان درگیری مسلحانه میان نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر قدس و مبارزان فسلطینی چند نفر از فلسطینیان مجروح شدند. این درگیری به دنبال تخریب منزل یکی از اسرای فلسطینی در حومه شهر جنین در کرانه باختری رخ داد.