حقوق شیفتگان خدمت

بودجه 97

بهزاد امیری

‍ ‍ ‍ حقوق #نمایندگان_مجلس در سال ۹۷ با ۷۰ درصد افزایش به ۱۰ میلیون تومان خواهد رسید.

این درحالیست که این رقم در سال گذشته با مزایای دیگر ماهیانه به ۳۲ میلیون تومان رسیده بود!

  حقوق نمایندگی _ ۵/۸۰۰/۰۰۰ تومان
  هزینه دفتر نمایندگی در تهران _ ۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
  هزینه خودرو _ ۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان 
  هزینه اجاره مسکن _ ۶/۰۰۰/۰۰۰ تومان
  هزینه تامین خودرو درحوزه انتخابیه _ ۲/۰۰۰/۰۰۰ تومان 
  هزینه دفتر نمایندگی در حوزه انتخابیه _ ۲/۰۰۰/۰۰۰ تومان
  هزینه پروازهای داخلی برای سرکشی _ ۲/۰۰۰/۰۰۰ تومان
  هزینه پروازهای ماموریتی _ متغیر 
  هزینه یک محافظ یا مسئول دفتر _ ۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
  هزینه راننده _ ۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان 
  پاداش نمایندگی هر سه ماه _ ۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان

 هزینه رهن مسکن دربند ۴ _ ۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان
 هزینه تهیه خودرو دربند ۵ _ ۷۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان
منبع : روزنامه همشهری
 

خبر افزایش حقوق نمایندگان در شبکه‌های اجتماعی جنجال آفرید +تصاویر

+تصاویر

کاربران فضای مجازی باهشتگ‌های#حقوق_ نمایندگان #حقوق _   نجومی به مصوبه افزایش حقوق نمایندگان مجلس در سال آینده واکنش نشان دادند. شنیده‌ها حاکی از آن است که حقوق نمایندگان  با افزایش 70 درصدی در سال آینده به 10 میلیون تومان در ماه خواهد رسید.

شایان ذکر است الیاس حضرتی نماینده تهران درباره افزایش حقوق نمایندگان توییتی منتشر کرد و نوشت: "این روزها در فضای مجازی در مورد افزایش حقوق نمایندگان مجلس مباحثی مطرح شده است. به ملت شریف ایران اطمینان می‌دهم حتی یک ریال هم به حقوق نمایندگان اضافه نخواهد شد، در واقع اجازه نخواهیم داد اضافه شود."

حال باید دید آیا حقوق نمایندگان در سال آینده افزایش 70 درصدی خواهد داشت؟

واکنش کاربران در فضای مجازی را  مشاهده می کنید.

ادامه مطلب

چرا عربستان مهمترین بازنده تصمیم جدید ترامپ است؟

ترامپ و سلمان

افکار عمومی جهان اسلام به عنوان یک بازیگر جدید وارد میدان شده در حالی که تحولات اخیر، عربستان و اسرائیل را در یک جبهه و روبروی ملل عرب قرار داده است.

 مقامات سعودی به ترامپ اطمینان داده‌اند که در صورت تغییر محل سفارت آمریکا در اسرائیل به قدس، اجازه نخواهند داد تظاهرات و اعتراض‌ها در منطقه به جایی برسد و به زودی سر و ته آن را هم می‌آورند، غافل از اینکه مهمترین بازنده تصمیم متهورانه ترامپ در شرایط کنونی، ریاض خواهد بود.

دشمنان امروز جنگ نرم را آغاز کرده‌اند تا بر ذهن جونان تسلط پیدا کنند

عمل به قرآن تنها راه مقابله با اقدامات دشمن است/ دشمنان امروز جنگ نرم را آغاز کرده‌اند تا بر ذهن جونان تسلط پیدا کنند

 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در آئین اختتامیه سی‌وهفتمین دروه مسابقات قرآنی آجا که صبح امروز دوشنبه بیست‌وهفتم آذر در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، اظهار کرد: از ۲۲ بهمن ۵۷ که انقلاب پیروز شد دشمن علیه کشور ما اقدام کرده، چرا که مسیر نظام اسلامی خلاف مسیر آنها است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به این موضوع که ما با استکبار جهانی هیچ وجه مشترکی نداریم، ادامه داد: استکبار به دنبال سلطه است و ما به دنبال راه خدا هستیم؛ از سوی دیگر چون منافع دشمنان با پیروزی انقلاب در ایران از بین رفت دشمنی را برای شکست انقلاب آغاز کردند.

فرمانده کل ارتش با رئیس مجلس دیدار کرد

فرمانده ارتش با رئیس مجلس دیدار کرد

  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

در این دیدار موضوعاتی از قبیل لایحه بودجه سال 97، چگونگی محقق شدن حکم فرماندهی معظم کل قوا در بودجه سال 97 در محورهای ارتقای توان و آمادگی رزمی، تعالی معنوی و بصیرتی و رفع نیازهای معیشتی و نیز چگونگی اقدامات لازم برای بهبود وضعیت بازنشستگان نیروهای مسلح، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وضعیت بودجه دفاعی در سال ۹۷ مناسب نیست/دولت به تکالیف قانونی‌اش عمل کند

اتونشر/// وضعیت بودجه دفاعی در سال ۹۷ مناسب نیست/ دولت به تکالیف قانونی‌اش عمل کند

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی   درباره وضعیت بودجه دفاعی و امنیتی کشور در سال ۹۷ گفت: وضعیت بودجه دفاعی در لایحه بودجه سال ۹۷ مناسب نیست، در مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تلاش می‌کنیم نواقص آن جبران شود  و بودجه بخش دفاعی کشور افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مجلس در برنامه ششم توسعه تصویب کرد که سالانه پنج درصد از بودجه عمومی کشور باید به بنیه دفاعی اختصاص پیدا کند، ادامه داد: مجلس قانون بی‌جهت و بدون فلسفه تصویب نمی‌کند، ما حرفی ورای  قانون نمی‌زنیم و از دولت انتظار داریم به تکالیف قانونی‌اش عمل کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: متأسفانه بودجه‌ای که دولت برای بخش دفاعی کشور در نظر گرفته است با میزانی که در برنامه ششم توسعه تصویب شده، فاصله چند ده هزار میلیاردی دارد.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نسبت به بودجه دفاعی کشور دغدغه دارد، اظهار کرد: امنیت اولویت اول ماست چرا که به صورت علنی از سوی دشمنان تهدید می‌شویم و باید در حوزه دفاعی کاملا آماده باشیم.

وی افزود: کسانی که در مرز‌های کشور از امنیت‌مان دفاع می‌کنند و شبانه روز  با گروه‌های تروریستی و خرابکار در حال مبارزه هستند، نباید دغدغه معیشت خانواده‌هایشان را داشته باشند لذا با توجه به این مسائل، بودجه دفاعی کشور باید افزایش یابد.

هسته‌ای شدن عربستان؛ رویای بی‌تعبیر آل سعود

 برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند که دولت دونالد ترامپ برخلاف سیاست چند دهه گذشته آمریکا در حال گفتگو برای ارزیابی امکان انتقال فناوری هسته‌ای به عربستان است؛ اقدامی که می‌توان آن را آغازی بر عدم تعادل در  سیستم بازدارندگی منطقه خاورمیانه دانست.

هسته‌ای شدن عربستان رویای بی‌تعبیر است


مجموع دریافتی نمایندگان مجلس چقدر است؟

جمع تمامی دریافت‌های نمایندگان مجلس به ۲۰ میلیون می‌رسد

محمدجواد جمالی نماینده مردم فسا  در واکنش به ادعای برخی سایت‌ها و رسانه‌ها مبنی بر اینکه نمایندگان در ماه 32 میلیون تومان دریافتی از مجلس دارند، گفت: این موضوع را کاملا تکذیب می‌کنم.

وی تصریح کرد: نمایندگان پیش از این حدود ۴ میلیون تومان ماهانه حقوق دریافت می‌کردند که اکنون با مقداری افزایش به بالای ۶ میلیون تومان رسیده است.

ادامه مطلب

آمریکا ابوبکر بغدادی را بازداشت کرده است

روزنامه ترکیه‌ای: آمریکا ابوبکر بغدادی را بازداشت کرده است

  یک روزنامه ترکیه‌ای در گزارشی مدعی شد آمریکا ابوبکر بغدادی را بازداشت کرده است.

بر اساس ادعای این روزنامه، سرکرده  گروه وهابی داعش دستگیر شده  است و آمریکایی‌ها بغدادی را از عراق به سوریه انتقال داده‌اند. بغدادی اکنون در یک پایگاه آمریکایی در استان حسکه در شمال شرق سوریه به سر می‌برد. 

سرکرده گروه تکفیری داعش پس از آنکه از طریق منطقه القائم وارد سوریه شد به پایگاه رمیلان حسکه انتقال یافته است.

ینی شفق همچنین نوشت: آمریکا از نیرو‌های گروه داعش ارتشی جدید تشکیل می‌دهد. این کشور شمال سوریه را به پایگاه جدید آموزش سازمان‌های تروریستی بین المللی تبدیل کرده است.

بر اساس اطلاعاتی که وزارت دفاع روسیه به دست آورده است، ۷۵۰ تروریست، که ۴۰۰ تن از آنان از عناصر داعش هستند، در حسکه آموزش می‌بینند.

هیچ اتفاق نظری میان اعضای ۱+۵ درباره ایران وجود ندارد

  پایگاه اینترنتی آمریکایی هافینگتن پست  در تحلیلی نوشت: در هفته‌ای که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سخنان سنجیده‌ای درباره توافق هسته‌ای ایران بیان کردند، توصیف دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از این توافق به عنوان «توافق بد» برای جامعه جهانی معنایی ندارد جز این که وی برای درک چگونگی حصول این توافق و محتویات آن هیچ تلاشی نکرده است. سیاست وی بر مبنای خروج از این توافق و امضای یک توافق بهتر است؛ اما هیچ حرفی درباره این که یک توافق جدید چگونه حاصل خواهد شد، به میان نیاورده است.

این مسئله موجب شد تا اتحادیه اروپا از فرصت استفاده کند. اتحادیه اروپا در حمایت از توافق هسته‌ای کاملا متحد است. برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تعهد الزام‌آور و نقطه آغازی برای همه طرف‌ها است تا از آن نقطه پرداختن به مسائل مهم دیگر را آغاز کنند.

هافینگتن‌پست در تحلیلی با اشاره به اقدامات ضدایرانی آمریکا نوشت میان واشنگتن و اروپایی‌ها درباره نحوه برخورد با تهران هیچ اتفاق نظری وجود ندارد.