آنچه درباره عواقب غفلت از سم سفید باید بدانید

قند گرگی در لباس میش؛
زیاده‌روی در مصرف ترکیبات قندی علاوه بر بروز بیماری‌هایی مانند چاقی و دیابت در پیری زودرس پوست نیز نقش موثری ایفا می‌کند.

خدیجه رحمانی متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: به طور کلی قندها از نظر مواد مغذی تهی و فقط حاوی کالری هستند بنابراین دریافت آنها سبب ایجاد احساس سیری و کاهش دریافت مواد ضروری بدن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هنگام گرسنگی بهتر است از کربوهیدرات پیچیده مانند نان یا شیرینی‌های طبیعی مثل خرما استفاده کنیم، اظهار داشت: قند از نظر ترکیب شیمیایی یک دی‌ساکارید محسوب می‌شود که از 2 مولکول گلوکز و فروکتوز تشکیل شده است.

این متخصص تغذیه افزود: گلوکز قند مورد نیاز سلول‌های بدن را تأمین می‌کند ولی فروکتوز برای اینکه مورد استفاده سلول‌های بدن واقع شود باید به گلوکز و یا گلیکوژن تبدیل شود. 

 

ادامه مطلب ...

ازدواج‌های فامیلی تهدیدی برای اقتصاد سلامت/ هزینه‌های درمان بیماری‌های ژنتیک سر به فلک می‌کشد!

ازدواج‌های فامیلی تهدیدی برای اقتصاد سلامت/ هزینه‌های درمان بیماری‌های ژنتیک سر به فلک می‌کشد!

هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از بالا بودن هزینه‌های بیماری‌های میوپاتی و میاستنی ارثی و عوارض ناشی از ازدواج‌های فامیلی خبر داد.
کیوان بصیری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حاشیه کنگره بیماری‌های میوپاتی و عصب عضله در بیمارستان شریعتی اظهار داشت: در این کنگره تازه های درمان و چالش های بیماری بررسی شد که خوشبختانه در بحث روش‌های تشخیصی کلینیکی بیماری "میاستنی گراویس" مشکلی در کشور عزیزمان به چشم نمی‌خورد.

وی ادامه داد: بیماری‌های میوپاتی با ضعف عضلانی نظیر ناتوانی در بالا رفتن از پله ها، بالا بردن دست ها، شانه کردن موها به همراه حرکت ظریف انگشتان دست همراه است.
 
ادامه مطلب ...

درمان اعجاب‌انگیز موخوره با روغن زیتون

درمان اعجاب‌انگیز موخوره با روغن زیتون

یک پژوهشگر طب سنتی گفت: با مصرف روغن‌های گیاهی زیتون و بادام می‌توان از بروز موخوره و ریزش مو جلوگیری کرد.
زینب افشاری پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه روغن زیتون تاثیر بسزایی در رشد مو دارد، عنوان کرد: محصولات و شوینده‌های بسیاری مانند شامپو، صابون و نرم‌کننده‌ها از روغن زیتون تهیه شده‌اند.

این پژوهشگر طب سنتی با اشاره به مصرف روغن زیتون اظهار داشت: با استفاده از این روغن، خشکی موی خود را کاهش دهید.

 
ادامه مطلب ...

این دستگاه کوچک بدن را در مقابل سکته فولادین می‌کند

این دستگاه کوچک بدن را در مقابل سکته فولادین می‌کند

افراد سالمند یا کسانی که سابقه حمله قلبی یا سکته مغزی داشته اند، همواره نگران بروز لخته خونی در مسیر رگ‌ها و بروز یک وضعیت اورژانسی خطرناک هستند اما یک فناوری نوین قرار است این نگرانی آنان را برطرف کند.
به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان نوعی چسب هوشمند بر پایه فناوری‌های بسیار پیشرفته ساخته‌اند که می‌تواند مانع لخته شدن خون و بروز سکته مغزی و حمله قلبی در افراد شود.

این چسب که قرار است با نام turbocharges عرضه شود، دارای مولکول هایی است که می تواند خون بدن را رقیق کند و مانع از ایجاد لخته خونی در رگ ها شود.
 
ادامه مطلب ...

متدین‌ترین مردم ایران اسلامی در اصفهان زندگی می‌کنند

اصفهان؛
جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با نگاهی به علماء و بزرگان مردم اصفهان، مشاهده می‌کنیم که بزرگان استان اصفهان، وفادار به ولایت بودند.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ حسین حسین‌زاده امروز در مراسم میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) که در موسسه فرهنگ، قرآن و ورزش علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برگزار شد، با گرامیداشت این ایام اظهار داشت: مردم استان اصفهان بیش از 23 هزار و 500 شهید به نظام اسلامی تقدیم کردند، این موضوع نشان می‌دهد که مردم اصفهان، قدر نعمت ولایت، امامت و رسالت را به خوبی می‌شناسند.

وی با بیان اینکه متدین‌ترین مردم ایران اسلامی در اصفهان زندگی می‌کنند، افزود: با نگاهی به علماء و بزرگان مردم اصفهان، مشاهده می‌کنیم که بزرگان استان اصفهان، وفادار به ولایت بودند. 

 

ادامه مطلب ...

اولین شکست پرسپولیس در نیم فصل

اولین شکست پرسپولیس در نیم فصل

فوتبال به سود تیم اصفهانی پایان یافت تا نخستین شکست فصل پرسپولیس رقم بخورد.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دیدار تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و پرسپولیس تهران در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس از ساعت 16:20 در ورزشگاه فولادشهر آغاز شد.

برای تیم ذوب‌آهن در این دیدار رشید aظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، مهدی مهدی‌پور، محمدرضا حسینی، احسان پهلوان، مرتضی تبریزی، علی حمام، دانیال اسماعیلی‌فر، مهران درخشان‌مهر و مهدی رجب‌زاده به میدان آمدند.

در سوی دیگر هم بوژیدار رادو شوویچ، سید جلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان، وحید امیری، رامین رضاییان، مهدی طارمی، محسن ربیع‌خواه و فرشاد احمدزاده 11 بازیکن تیم برانکو را برای این دیدار تشکیل داده بودند.
 
ادامه مطلب ...

رییس جمهور منشور حقوق شهروندی را امضا می‌کند

رییس جمهور منشور حقوق شهروندی را امضا می‌کند

از منشور حقوق شهروندی با حضور حقوقدانان برجسته ، وکلاء، و اساتید حقوق کشور روز دوشنبه رونمایی خواهد شد.
رییس جمهور منشور حقوق شهروندی را امضا می‌کندبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی معاونت حقوقی رئیس جمهور، روحانی در وفای به عهدی که با ملت شریف ایران بسته بود و در راستای حمایت از حقوق ملت که برای آن سوگند یاد کرده است، برای اجرای بخش مهمی از قانون اساسی که متضمن حقوق ملت است و با اعتقاد به کرامت و ارزش والای انسانی منشور حقوق شهروندی را در روز دوشنبه مورخ 29 آذرماه 1395 با حضور مقامات و مسئولان و جمع بزرگی از حقوقدانان، وکلا، اساتید حقوق سرتاسر کشور و نیز جمعی از فعالان حوزه حقوق بشر و شهروندی رونمایی و امضا خواهد نمود.

69 کشته و زخمی در پی انفجار اتوبوس سربازان در استان قیصریه ترکیه/ اردوغان پ ک ک را به انجام این حمله متهم کرد

69 کشته و زخمی در پی انفجار اتوبوس سربازان در استان قیصریه ترکیه/ اردوغان پ ک ک را به انجام این حمله متهم کرد   

خبرها از کشته شدن و زخمی شدن دستکم 69 نفر بر اثر انفجار یک دستگاه اتوبوس در استان قیصریه ترکیه حکایت دارد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه اسکای نیوز در خبری فوری به نقل از رسانه‌های ترکیه اعلام کرد بر اثر انفجار اتوبوس حامل سربازان ترک در برابر دانشگاهی در استان قیصریه ترکیه، تاکنون 69 نفر کشته و زخمی شدند.
 براساس این گزارش، در این انفجار تاکنون 13 نفر کشته و 56 نفر زخمی شده اند.
 
ادامه مطلب ...

خوراکی‌هایی که ناقوس مرگ سرطان روده را به صدا در می‌آورند

خوراکی‌هایی که ناقوس مرگ سرطان روده را به صدا در می‌آورند

سرطان روده بستگی زیادی به غذاهای مصرفی و عادت‌های غذایی دارد. برای آشنایی با مهمترین عادت‌های غذایی پیشگیرنده از سرطان این مطلب را بخوانید.
به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان به افراد توصیه می کنند برای جلوگیری از ابتلا به سرطان روده بزرگ که یکی از مرگبارترین سرطان ها در دنیا است و سالانه باعث مرگ هزاران انسان در سراسر جهان می شود، از مواد خوراکی مفید استفاده کنند.

یکی از مفیدترین میوه ها برای سلامتی آووکادو است، این میوه سرشار از فیبر است و می تواند مانع از ایجاد پولیپ های سرطانی در دیواره روده شود، از جمله دیگر خوراکی های حاوی فیبر بالا می توان بلغور جوی دو سر، برنج قهوه ای، لوبیا و سایر غلات سبوس‌دار را نام برد.

 
ادامه مطلب ...

پیروزی حلب نتیجه اراده مردم سوریه بود/ ایران در قلب این پیروزی قرار داشت

عدنان محمود در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
سفیر سوریه در تهران گفت: آنچه امروز در حلب شاهد آن هستیم پیروزی بزرگی برای سوریه و همپیمانانش به خصوص جمهوری اسلامی ایران است.

پیروزی حلب نتیجه اراده مردم سوریه بود/ ایران در قلب این پیروزی قرار داشت/ پس از تثبیت اوضاع حلب تدمر هم به آغوش میهن باز خواهد گشت"عدنان محمود" سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با پیروزی ارتش سوریه در آزادسازی حلب گفت: پیروزی امروز یک پیروزی استراتژیک است که مرحله‌ای اساسی از نابودی تروریسم در نقاط مختلف سوریه به شمار می‌‌آید پیروزی ارتش سوریه و محور مقاومت شکسته شدن پرچم تروریست تکفیری در منطقه است.

وی اظهار داشت: کسانی که به لحاظ لجستیکی و مالی از تروریست‌ها حمایت کردند در حال حاضر به مشکل خورده‌اند و برنامه‌های آنها هم اینک در سوریه با شکست سنگینی روبه رو شده است.  

 

ادامه مطلب ...