اولین شکست پرسپولیس در نیم فصل

اولین شکست پرسپولیس در نیم فصل

فوتبال به سود تیم اصفهانی پایان یافت تا نخستین شکست فصل پرسپولیس رقم بخورد.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دیدار تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و پرسپولیس تهران در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس از ساعت 16:20 در ورزشگاه فولادشهر آغاز شد.

برای تیم ذوب‌آهن در این دیدار رشید aظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، مهدی مهدی‌پور، محمدرضا حسینی، احسان پهلوان، مرتضی تبریزی، علی حمام، دانیال اسماعیلی‌فر، مهران درخشان‌مهر و مهدی رجب‌زاده به میدان آمدند.

در سوی دیگر هم بوژیدار رادو شوویچ، سید جلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان، وحید امیری، رامین رضاییان، مهدی طارمی، محسن ربیع‌خواه و فرشاد احمدزاده 11 بازیکن تیم برانکو را برای این دیدار تشکیل داده بودند.
  
تقابل دو تیم خوب این روزهای لیگ با سرعت بالا و البته پربرخورد آغاز شد و در همان دقایق ابتدایی روی اشتباه محمدزاده توپ در محوطه جریمه به وحید امیری رسید که ضربه این بازیکن در حالتی نامتعادل به بیرون رفت. پس از این موقعیت ذوبی‌ها کمی رو به جلو حرکت کردند اما شاگردان برانکو که در پرس حریفان دارند اجازه خودنمایی به بازیکنان میزبان ندادند و سپس توپ و میدان را با اداره بازی در دست گرفتند.

در دقیقه 14 بازی با خطای دانیال اسماعیلی‌فر روی وحید امیری، پرسپولیس در منطقه‌ای خوب پشت محوطه جریمه  ذوب‌آهن صاحب ضربه ایستگاهی شدند که ضربه عجیب محمد انصاری در حالی که تصور می شد به بیرون از زمین هدایت شود را مظاهری با واکنشی عجیب روی خط دروازه مهار کرد و این در حالی بود که بازیکنان پرسپولیس اعتقاد داشتند توپ از خط عبور کرده است.

چند لحظه بعد باز هم روی حملات پرسپولیس، مهدی طارمی در محوطه جریمه ذوب‌آهن صاحب توپ شد و با حرکت در عرض خود را در موقعیتی بسیار خوب مقابل دروازه حریف قرارد و ضربه‌ای بسیار خطرناک روانه دروازه سبزها کرد که رشید مظاهری با واکنشی عالی در آخرین لحظه توپ را به کرنر فرستاد تا این موقعیت را از حریف گرفته باشد.

اما ذوبی‌ها هم چندان دست و پا بسته نبودند و در دقیقه 20 ارسال کرنر مهدی رجب‌زاده موقعیتی خطرناک را برای این تیم رقم زد در جایی که گلر پرسپولیس خروجی ناموفق داشت اما ضربه سر محمدرضا حسینی با اختلافی ناچیز به بیرون رفت تا قرمزها هم احساس خطر کنند.

در دقیقه 31 بازی درخشان‌مهر روی خط عرضی زمین مهدی طارمی در حال حرکت را با خطا متوقف کرد تا پرسپولیس باز هم صاحب ضربه آزاد شود که البته این ضربه را قرمزها روی ارسال رامین رضاییان و ضربه سر نه چندان مطمئن مهاجم تیم از دست دادند.

در ادامه دیدار روی حمله ذوبی‌ها و پاس عمقی رجب‌زاده تبریزی با فرار از پشت مدافعان پرسپولیس و ضربه بغل پا دروازه قرمزها را باز کرد که این گل توسط داور آفساید و مردود اعلام شد تا اعتراض نیمکت‌نشینان و هواداران ذوب‌آهن را به همراه داشت.

در دقیقه 40 بازی باز هم سبزپوشان با خطای روی بازیکنان حریف ضربه آزاد نصیب حریف کردند که در این صحنه ضربه آزاد خوب رامین رضاییان را مظاهری با دو دست از روی خط برگرداند تا حسینی نفسی آسوده بکشد. در ادامه باز هم حملات پرسپولیس با عملکرد خوب خط دفاعی ذوب‌آهن ناکام ماند تا در نهایت نیمه نخست با تساوی بدون گل پایان یابد.

نیمه دوم دیدار باز هم با نمایش هجومی 2 تیم آغاز شد اما جدی‌ترین موقعیت این دقایق ارسال بلند رضاییان روی دروازه ذوب‌آهن بود که در این صحنه ضربه سر وحید امیری با اختلافی ناچیز از بالای تیرک افقی به بیرون رفت. چند دقیقه بعد مرتضی تبریزی روی فرار تند و تیز خود می‌رفت که با گلر حریف تک به تک شود اما نقش بر زمین شد ولی داور خطای خود تبریزی را اعلام کرد تا این موقعیت هم برای ذوب‌آهن ثمری نداشته باشد.

اما این نتیجه پایدار نماند و احسان پهلوان بازیکن جوان ذوب‌آهن در دقیقه 66 با یک ضربه از راه دور و البته غافلگیر کننده دروازه پرسپولیس را باز کرد تا شاگردان برانکو در آستانه پذیرش نخستین شکست فصل خود قرار بگیرند.

در دقیقه 77 بازی مهدی طارمی با جا گذاشتن مدافعان ذوب‌آهن خود را به مقابل دروازه حریف رساند که با خروج مظاهری مجبور به دادن پاس عرضی شد که این پاس هم با حرکت مدافعان ذوب‌آهن دفع شد تا برای قرمزها ثمری نداشته باشد. در دقیقه 83 بازی هم علی علیپور از پشت محوطه شوتی خطرناک روانه دروازه مظاهری کرد که این ضربه هم به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

در ادامه هم حملات قرمزها ثمری نداشت تا یاران حسینی با تیم گل پهلوان نخستین شکست فصل را به تیم برانکو تحمیل کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.