ضرورت توجه به الگوهای تربیتی کربلا

ضرورت توجه به الگوهای تربیتی کربلا

هدف همه انسان‌ها از زندگی در این جهان رسیدن به کمال است، اما مسلما انسان بدون راه و رسم صحیح زندگی، به کمال نمی‏رسدو رنگ سعادت را نخواهد دید و رسیدن به رستگاری در گرو تبعیت از الگوهای صحیح در زندگی است.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌السلام و المسلمین محمدعلی مروی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: به همین دلیل انسان به‌گونه‏‌ای فطری و طبیعی در جستجوی یافتن «الگوها» و سمبل‏‌های صحیح زندگی است، این خصیصه کمال گرایی آدمی او را از درون به حرکت وا می‌دارد تا خود را به کسانی که مظهر کمالات هستند نزدیک کند و صفات ایشان را اقتباس کرده، آنها را در شخصیت خود جذب کند؛ بر این اساس، الگوی عملی در جریان تعلیم و تربیت جایگاهی اساسی و غیرقابل حذف دارد.
 
ادامه مطلب ...

شیوه درمانی جدیدی برای مداوای حساسیت کودکان

شیوه درمانی جدیدی برای مداوای حساسیت کودکان

برای نخستین بار در جهان، پزشکان بیمارستانی در شهر رم ایتالیا برای درمان حساسیت شدید اقدام به تصفیه خون یک کودک هفت ساله نمودند.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه، کودکی هفت ساله که از حساسیت های بسیار جدی و شدید رنج می برد با روش درمانی خاص و جدید تصفیه خون، به طور کامل درمان شده است.

 
ادامه مطلب ...

آمریکا چاره ای جز حیات مشترک با ایران ندارد

آمریکا چاره ای آمریکا چاره ای جز حیات مشترک با ایران ندارد

ایمیل های منتشر شده متعلق به رئیس سازمان جاسوسی آمریکا حکایت از آن دارد که وی از سال ها قبل خواستار بهبود مناسبات واشنگتن با تهران بوده است.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، وب‌ سایت «ویکی‌لیکس» ایمیلی‌ هایی را از «جان برنان» رئیس سازمان سیا منتشر کرده که در بخشی از آنها، وی سال‌ها پیش از رسیدن به این مقام، از دولت آمریکا خواسته بود وارد نوعی تعامل با ایران شده و مستقیما با تهران مذاکره کند.

مدتی قبل اعلام شده بود که یک هکر ناشناس اقدام به هک ای میل رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) کرده است. سیا هک کردن ایمیل‌ برنان را عملی مجرمانه نامیده است.
 
ادامه مطلب ...

از مضرات فست‌فودها شگفت‌ زده می‌شوید

از مضرات فست‌فودها شگفت‌ زده می‌شوید

فست‌فودها با وجود ظاهر پر زرق و برق و زیبا خالی از هر گونه ویتامین و مواد معدنی هستند که مشکلاتی را به ویژه برای کودکان ایجاد می‌کند.
دکتر راحله توکلی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: از آنجا که بیشتر فست‌فودها با غوطه ورشدن در روغن داغ تهیه می‌شوند مصرف مداوم آن‌ها میزان کلسترول بد یا همان چربی خون را به شدت افزایش می‌دهند این درحالیست که ابتلا به کبد چرب در افرادی که زیاد فست فود می‌خورند بیشتر است چون این غذاهای چرب به شدت پرکالری و چاق کننده هستند. 

 
ادامه مطلب ...

ناوهای "نداجا" در بندر آستاراخان روسیه پهلو گرفتند

ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در بندر آستاراخان روسیه پهلو گرفت.
ناوهای
به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن دماوند و ناوهای موشک‌انداز پیکان و جوشن صبح امروز وارد بندر آستاراخان کشور روسیه شد.

براساس گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، این ناوگروه با هدف صلح و دوستی و به‌منظور تحکیم ارتباطات در زمینه حفظ امنیت دریای خزر و توسعه تعاملات دریایی و روابط فرهنگی پس از سه روز دریانوردی در کشور روسیه پهلو گرفت.
 
ادامه مطلب ...

ماجرای مانور پهپاد "ابابیل" از ناو وینسنز تا دیمونای اسرائیل

ماجرای مانور پهپاد "ابابیل" از ناو وینسنز تا دیمونای اسرائیل

"ابابیل" عکسبرداری از نیروگاه هسته‌ای دیمونای اسرائیل و مانور مشترک ارتش آمریکا و اسرائیل را در کارنامه خود دارد.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابابیل از پهپادهای ارتش جمهوری اسلامی ایران است که شهرت آن پرواز بر فراز ناو وینسنز می‌باشد. کلمه "ابابیل" از قرآن کریم گرفته شده و اشاره به ماجرای هجوم کفار با فیل‌ها به خانه کعبه دارد که به اذن خداوند پرنده‎های ابابیل با پرتاب سنگ‎ریزه فیل‎ها را از پای درآوردند. این پهپاد می‌تواند تا 8 ساعت پرواز داشته باشد و توانایی حمل تسلیحات را دارد.
ابابیل
 
ادامه مطلب ...

در تهران یکی میگفت:
خوش به حال مسافرکش های میدان آزادی...!

که آزادانه فریاد میزنند:
آزادی! آزادی! آزادی!
و عابران خسته می پرسند:
-آزادی چند؟
من عابری را دیدم که از راننده سؤال کرد:
- آزادی کجاست؟!
و راننده با لحنی معنادار گفت:
-رد کردی؛ " آزادی قبل از انقلاب بود! "
و من به او گفتم:
آری؛
از "غرب" که به میدان آزادی نگاه کنی٬
آزادی قبل از انقلاب است!
ولی از "میدان امام حسین(ع)" که به آزادی نگاه کنی٬ می بینی که آزادی٬ درست "بعد از انقلاب" قرار دارد...
پس بنگر که در کدامین سو ایستاده ای؛
طرف امام حسین(علیه السلام)
یا طرف غرب...؟

وزیر امور خارجه آمریکا درباره تأیید برجام بوسیله آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب، سخن گفت.  
 
  به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت وزارت امور خارجه آمریکا، جان کری در وزارت انرژی این کشور گفت: ما سه روز پیش شاهد تصویب برجام بودیم؛ زیرا روند نود روزه بازبینی کنگره منقضی شد و این توافق به طور رسمی به اجرا در خواهد آمد. او افزود: «امروز همچنین رهبر ایران به طور رسمی این توافق را پذیرفت». 

 
ادامه مطلب ...

پیکر رئیس عقیدتی سیاسی سازمان حفاظت اطلاعات ارتش تشییع شد

پیکر مطهر حجت الاسلام مرتضایی رئیس عقیدتی سیاسی سازمان حفاظت اطلاعات ارتش که در حادثه منا به ملکوت اعلی پیوست، تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهش شهر کرمان منتقل شد.( روحش شاد/همشهری)

 

 

ادامه مطلب ...

اسد چگونه بدون شناسایی از سوی آمریکا به روسیه رفت؟ + عکس

 رئیس جمهوری سوریه روز گذشته بدون اینکه جاسوسان اطلاعاتی غرب و به ویژه آمریکا متوجه شوند، به مسکو سفر کرد و امروز پس از بازگست به دمشق اخبار مربوط به این سفر تازه منتشر شد.  به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، یک بلاگر فعال در امور نظامی مسیر احتمالی پرواز «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در سفر به مسکو را با استفاده از اطلاعات موجود روی سایت رادار اطلاعات پروازی FlightRadar24 ردیابی و طراحی کرد. 

 

اسد چطور بدون شناسایی از سوی آمریکا به روسیه رفت + عکس

 
ادامه مطلب ...