آزمون بزرگ اقتصادی مجلس، بازی در زمین قاچاقچیان بنزین یا مردم؟

آزمون بزرگ اقتصادی مجلس، بازی در زمین قاچاقچیان بنزین یا مردم؟
حفظ سامانه هوشمند سوخت به عنوان چارچوب اصلی مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس، امری مثبت و گامی بزرگ در راستای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی است و انتظار می‌رود که نمایندگان مجلس در جلسه علنی این مصوبه را تایید نمایند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۵ در جلسه صبح روز سه‌شنبه هفته گذشته ۲۴ فروردین‌ماه، با الحاق بندی به این تبصره به پیشنهاد احمد توکلی، نماینده مردم تهران موافقت کردند که به موجب آن، دولت موظف به حفظ کارت سوخت شود.

علاوه بر این، با پلکانی شدن قیمت بنزین با توجه به میزان مصرف، مالیاتی در قالب «عوارض آلایندگی» از کسانی که بیش از مقدار متوسط، بنزین مصرف کنند، دریافت شود. اما با تذکر مهرداد بذرپاش، نماینده مردم تهران در جلسه عصر همان روز، این مصوبه به دلیل وجود ابهاماتی، برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق مجلس ارجاع شد. 
ادامه مطلب ...

گروکشی علنی عربستان از اوباما و کنگره/ ریاض: سرمایه های خود را از آمریکا خارج می کنیم

گروکشی علنی عربستان از اوباما و کنگره/ ریاض: سرمایه های خود را از آمریکا خارج می کنیم
چند روز پس از آنکه زمزمه‌هایی مبنی بر انتشار اسناد مربوط به نقش عربستان سعودی در حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر شنیده شد، اکنون صحبت از تصویب نهایی قانونی در کنگره آمریکاست که به دادگاه‌های این کشور اجازه می‌دهد عربستان را به‌خاطر نقشی که در رقم خوردن این حملات داشته به پای میز محاکمه بکشانند؛ موضوعی که اکنون به تهدید علنی سعودی‌ها علیه دولت آمریکا منجر شده است.

به گزارش الف به نقل از نیویورک تایمز، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، ماه گذشته حین سفرش به واشنگتن پیامی را به طور شخصی از سوی پادشاه این کشور به دولت اوباما و قانونگذاران آمریکا منتقل کرده است. در این پیام گفته شده که اگر کنگره آمریکا لایحه‌ای مبنی بر نقش داشتن عربستان در حمله‌های تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا را تصویب کند، عربستان خود را مجبور خواهد دید ۷۵۰ میلیارد دلار دارایی خود در آمریکا را، پیش از اینکه این دارایی‌ها مسدود شود، به فروش برساند.

این در حالی است که روزنامه نیویورکی دیلی نیوز با انتشار عکسی از ملک سلمان در صفحه اول خود به همراه برجهای دوقلو و تیتر «تفاله های سعودی» به این موضوع پرداخت.
ادامه مطلب ...

آیا عربستان و روسیه از روی عمد در اجلاس دوحه خرابکاری می کنند؟

آیا عربستان و روسیه از روی عمد در اجلاس دوحه خرابکاری می کنند؟
بیست و نهم فروردین ماه در دوحه قطر نشستی برای بررسی طرح فریز نفتی برگزار می شود.

به گزارش الف، اقدامات و تمایلات عربستان سعودی و روسیه دو دولت بزرگ تولید کننده نفت شرکت کننده در اجلاس ۱۷ آپریل دوحه به سرعت بر تمام امیدهایی به دست یافتن نتایج ثمر بخش را خط بطلان کشید. مهمترین نشست سه دهه اخیر که متعهد شده بود به ساختن دوستی و اتحاد در حال تبدیل شدن به بزگترین نمایش خنده آور قبل از کشیدن پرده های نمایش است. آنچه که مورد تحلیل و روشن است تلاش های دولت های کوچکتر نفتی به امید یافتن ثابت نگه داشتن سطح تولید نفت پس از نشست می باشد.
ادامه مطلب ...

رئیس‌کل بانک مرکزی در آمریکا مطرح کرد؛

رئیس‌کل بانک مرکزی در آمریکا مطرح کرد؛
نمی‌توانیم از پول‌های خود در خارج استفاده کنیم/ جزییات دیدار با مسئول اجرای تحریم‌های ایران در آمریکا
دیدار و گفت‌و‌گوی رئیس کل بانک مرکزی کشورمان با وزیر خزانه‌داری امریکا برای نخستین بار، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهانی داشته است.

براساس اعلام سخنگوی وزارت خزانه‌داری امریکا، جک لو وزیر خزانه‌داری امریکا روز پنجشنبه گذشته و درحاشیه اجلاس بهاره صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن با ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. ولی‌الله سیف در رأس هیأتی از معاونان ارزی و اقتصادی خود برای شرکت دراین اجلاس که از۲۷ تا ۲۹ فروردین ماه جاری در واشنگتن برگزار می‌شود، راهی امریکا شده است.
 
ادامه مطلب ...

مهربانی خواهر یک ماهه میلیون ها لایک گرفت+تصاویر


تصاویر دل گرم کننده از نوزادی که نوزاد دیگر را آرام می‌کند از مردم میلیون ها لایک گرفت.

 هیچ چیز مانند دیدند تصاویر کودکان برای مادرشان لذت بخش نیست. 

ادامه مطلب ...