بازگشایی مدارس در کشورهای مختلف

بازگشایی مدارس در کشورهای مختلف
مدارس در تمام نقاط جهان معمولا بعد از تعطیلات تابستانی آغاز به کار می کنند. این زمان به نسبت شرایط اقلیمی و جغرافیایی آن کشور متفاوت است. مدارس کشورهای نیم‌کره شمالی در اواخر آگوست و اوایل سپتامبر و در نیم‌کره جنوبی اواخر ژانویه و اوایل فوریه است.

ادامه مطلب ...

دشت لاله‌های بنفش در هلند

دشت لاله‌های بنفش در هلند



 
ادامه مطلب ...

سال۱۳۳۷ اصفهان به روایت یک آمریکایی + تصویر

سال۱۳۳۷ اصفهان به روایت یک آمریکایی
تصاویر/سال1337؛ امریکایی‌ها در اصفهان
در این گزارش تصویری عکس های "چارلز شرودر" از سفرش به اصفهان را می‌بینید. عکس های او در برگیرنده بناهای تاریخی اصفهان چون سی و سه پل، مسجد امام، پل خواجو، منارجنبان، کلیسای وانک و چهل ستون است و در عین حال چند عکس از قالی شویی در کنار آب نیز در آن دیده می شود.
 
ادامه مطلب ...

تعریف متضاد ایران و FATF از تروریسم
تعریف متضاد ایران و FATF از تروریسم
۸ ماه و ۱۲ روز دیگر مردم برای تعیین سرنوشت دولت خود پای صندوق‌های رای می روند تا به نامزد منتخب خود رای دهند، در این میان اما عده ای در تلاشند تا در این ماه های باقی مانده با شایعه‌پراکنی حول محور اصولگرایان میانبری برای کسب پیروزی خود بسازند.

FATF، دو موضوع یکی مبارزه با پولشویی و دیگری مبارزه با تأمین مالی تروریسم را دنبال می‌کند، همه دولت‌ها تمایل به مبارزه با قاچاق شفافیت و جلوگیری از پولشویی دارند از این رو در ایران نیز قانون مبارزه با پولشویی در کشورمان به تصویب رسید. تا چندی پیش ۳ کشور ایران، کوبا و کره‌شمالی در لیست کشورهای تأمین کننده مالی تروریسم بودند که در حال حاضر کوبا از این لیست خارج شده و پس از برجام هم وجود نام ایران به مدت یک‌سال در این لیست به حالت تعلیق درآمد، اما مشکل پیوستن ایران به FATF در اختلاف تعاریف بین ایران و FATF درباره تروریسم است. دولتمردان باید این موضوع بسیار مهم را مدنظر داشته باشند که هیچ زمان نباید به بهانه حل مشکلات اقتصادی به اصول اساسی این نظام در حمایت از مظلومین و جبهه مقاومت ضربه‌ای وارد شود. 
 
ادامه مطلب ...

فرمول های پیچیده و غیر قابل پیش بینی بانکها برای گرفتن سود ۳۰درصدی

بانکها مسیر خود را می روند!
فرمول های پیچیده و غیر قابل پیش بینی بانکها برای گرفتن سود ۳۰درصدی

رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران در گلایه ای به رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک ها برخلاف مصوبه شورای پول و اعتبار درباره نرخ ۱۸ درصدی حداکثری برای تسهیلات به لطایف الحیل بیش از ۳۰درصد از فعالان اقتصادی سود می گیرند.

محسن جلال پور رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران در کانال تگرامی خود نوشت: عصر دیروز توفیق داشتم میزبان دکتر ولی الله سیف رئیس‌کل محترم بانک‌مرکزی باشم که به کرمان سفر کرده بودند. 

این روزها که فرآیند درمان را طی می کنم تا بخش کوچکی از قوت گذشته قلبم را بازگردانم.
 
ادامه مطلب ...

پیروزی سپاهان و توقف سیاه‌جامگان در آغاز هفته ششم لیگ برتر

به گزارش ایسنا، در آغاز هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران، از ساعت ۱۷ امروز (پنج‌شنبه) دو بازی در تبریز و مشهد برگزار شد که در یکی از این دیدارها، سپاهان با یک گل برابر ماشین‌سازی به برتری دست یافت. رضا میرزایی در دقیقه ۲۲ تک گل بازی را به ثمر رساند. احسان حاج‌صفی در دقیقه ۸۷ یک ضربه پنالتی را هم برای سپاهان از دست داد.
پیروزی سپاهان و توقف سیاه‌جامگان در آغاز هفته ششم لیگ برتر
سپاهان با این برد، ۱۰ امتیازی شد و موقتا به رده دوم جدول صعود کرد. ماشین‌سازی هم با شش امتیاز به رده یازدهم سقوط کرد.
 
ادامه مطلب ...

ترکیب احتمالی استقلال در دربى 95

ترکیب احتمالی استقلال در دربى

به گزارش "ورزش سه"، چالش اول انتخاب دفاع چپ استقلال است. منصوریان در بازی با ماشین سازی در هفته چهارم لیگ برتر از هرائر مگویان در پست دفاع چپ استفاده کرد که این تصمیم با انتقادهای زیادی همراه بود اما به نظر می رسد با توجه به سمت راست زهردار پرسپولیس بازهم منصوریان از او در این پست استفاده کند.

موضوع دوم انتخاب ۲ دفاع وسط استقلال است چراکه این تیم در این پست بازیکنانی مثل رابسون، پادوانی و مجید حسینی را در اختیار دارد و منصوریان چالش بزرگی برای انتخاب ۲ بازیکن در این پست دارد.

اما چالش بعدی منصوریان اتنخاب بین فرشید اسماعیلی و بختیار رحمانی در پست هافبک پشت مهاجم دارد. رحمانی نام بزرگی دارد ولی عملکرد خوبی در این فصل نداشته است و اسماعیلی هم در بازی با ماشین سازی عملکرد فوق العاده ای داشت و به همین دلیل به احتمال فراوان او در ترکیب اولیه استقلال به میدان خواهد رفت.
 
ادامه مطلب ...

ترکیب احتمالى پرسپولیس در دربى 95

ترکیب احتمالى پرسپولیس در دربى

به گزارش "ورزش سه"، برانکو از هفته ابتدایى تاکنون کمتر پیش آمده تغییر در ترکیب تیمش ایجاد کند و به نظر مى رسد در دیدار برابر استقلال نیز در دربى هشتاد و سوم با همان ترکیب دیدار تراکتور به میدان رود.

بر این اساس علیرضا بیرانوند درون دروازه این تیم به میدان خواهد رفت تا رکورد خیره کننده ٤ بازى بدون گل خورده مقابل آبى پوشان را ارتقا بخشد.

دروازه بان ثابت تیم ملى در دو بازى اخیر توانسته نظر کى روش را نیز به خود جلب کند، اکنون در بزرگترین آزمون فوتبالى اش قرار دارد و شاید این دیدار منتهى به اتفاقات بزرگى در زندگى شود. به همین منظور با تمرکز بالایى در آن حضور خواهد یافت.
 
ادامه مطلب ...

کلید موفقیت پرسپولیس و استقلال در دربی

پرسپولیس و استقلال در شرایطی به استقبال دربی ۸۳ می‌روند که شرایطی کاملاً متفاوتی با یکدیگر دارند و این تفاوت چه از نظر فنی و چه روحی‌ و روانی مشهود است. مهمترین نکته این بازی شرایط کاملاً متفاوت دو تیم در جدول رقابت‌ها است که باعث شده خیلی‌ها شانس تیم برانکو را برای کسب ۳ امتیاز این بازی بیشتر بدانند.
ترکیب احتمالى پرسپولیس در دربى                           ترکیب احتمالی استقلال در دربى
هرچند پیشکسوتان دو باشگاه همچنان اعتقاد دارند شرایط جدول تأثیری در بازی دو تیم ندارد و نتیجه دربی را اتفاقات رقم می‌زند. همچنین در ۹ دربی گذشته استقلال نتوانسته پیروز باشد و آخرین بازی را نیز با نتیجه ۴ بر ۲ واگذار کرده است. آیا شرایط متفاوت دو تیم می تواند در نتیجه دربی ۸۳ تاثیرگذار باشد؟
 
ادامه مطلب ...

وعده حل مشکلات در دور دوم دولت

سیاستی که حل مشکلات را به دور بعد روحانی کلید می‌زند؛
وعده حل مشکلات در دور دوم دولت
آقای هاشمی: من احتمال می‌دهم ان‌شاءالله روحانی به دور بعدی می‌آیند و دور بعدی شجاع‌تر کارهایش را انجام می‌دهد و ما گام بلندی را در ۴ سال بعدی می‌بینیم.

با نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست‌جمهوری، تعدادی از سیاسیون به اظهار نظر درباره وعده‌های آقای حسن روحانی رییس‌جمهور پرداخته و برخی از او انتقاد و برخی دیگر نتیجه عملکردهای فعلی را به آینده حواله می‌دهند. دولت که در ابتدای فعالیت خود وعده‌های زیادی برای رفع مشکلات اقتصادی، بیکاری و مشکل رکود داده بود حالا با نزدیک شدن به ایام انتخابات ترجیح می‌دهد با کمک گرفتن از پدران معنوی ثمره چهارسال کار اجرایی و حکومت را به آینده حواله دهد. آینده‌ای که معلوم نیست می‌توان به آن امیدوار بود یا همانند سه سال فعلی عملکرد دولت فقط باید شعارها و وعده‌های آن را شنید.
 
ادامه مطلب ...