خانمِ «سرشکنجه‌گر» در بالاترین مقام اطلاعاتی آمریکا/ رئیس جدید "سیا" کیست؟ +تصاویر

روز سه‌شنبه (۲۲ اسفند) رسانه‌های آمریکا خبر برکناری «رکس تیلرسون» وزیر خارجه امریکا را، بعد از ماه‌ها چالش و جدل میان او و رییس جمهور آمریکا، منتشر کردند. همزمان از واشینگتن خبر رسیده که «مایک پومپئو»، رییس کنونی سیا، گزینه ترامپ برای جایگزینی تیلرسن است. اما خبر مهم دیگر این که، ترامپ اعلام کرده با رفتن پومپیو از سیا، یک زن را به نام «جینا هاسپل» (قائم مقام کنونی پومپیو در سیا) به عنوان رییس سیا منصوب می کند. از این رو، در گزارش پیش رو، نگاهی به سوابق اولین زنی می اندازیم که به بالاترین مقام اطلاعاتی در تاریخ ایالات متحده رسیده است.

رکس تیلرسون
مایک پومپیو
جینا هاسپل

جلسه بررسی سوال از رئیس جمهور به فردا صبح موکول شد

جلسه بررسی سوال از رئیس جمهور به فردا صبح موکول شد

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس  گفت  با اشاره به درخواست برخی نمایندگان در جلسه امروز برای بررسی طرح سوال از رئیس جمهور گفت: قرار است این جلسه   صبح (چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه) برگزار شود.

وی تصریح کرد: قرار بود این جلسه امشب بعد از پایان جلسه نوبت عصر برگزار شود که به ساعت ۷ صبح فردا موکول شد.

شایان ذکر است؛ در جریان بررسی استیضاح آخوندی وزیر راه و شهرسازی، تعدادی از نمایندگان در اعتراض به اعلام وصول نشدن سوال از رئیس‌جمهور برای دقایقی در جایگاه هیات رئیسه تحصن کردند.

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس با این افراد یعنی پژمان‌فر، ناصری‌نژاد، نقوی حسینی، آزادیخواه و ذوالنور صحبت کرد و آن‌ها را برای جلسه‌ای در هیئت رئیسه متقاعد کرد.

http://javaninews.ir 

111 هزار کشته حاصل 6 هزار روز مداخله آمریکا در افغانستان

بر اساس تحقیقات جدیدی که دانشگاه �واتسن� آمریکا انجام داده، این کشور در حالی شش هزارمین روز حضور در افغانستان را پشت سر می‌گذارد که ۱۱۱ هزار نفر بر اثر همین حضور و اشغالگری، جان خود را از دست داده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، از مجموع این ۱۱۱ هزار نفر، ۴۲ هزار نفر عضو طالبان، ۳۱ هزار نفر غیرنظامی افغانستان، ۳۰ هزار نفر نظامی افغانستان، ۶۰۰۰ نفر نظامی و پیمانکار آمریکایی، ۱۱۰۰ نظامی ناتو و صدها خبرنگار، فعال رسانه‌ای و امدادرسان هستند. آمریکا در سال ۲۰۰۱ و یک ماه پس از حادثه ۱۱ سپتامبر، به همراه متحدان خود، به افغانستان لشکرکشی کرد. در حال حاضر ۱۴ هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند.بنابر اعتراف آمریکایی‌ها این کشور علی‌رغم ۱۷ سال حضور در افغانستان، هیچ دستاوردی از این جنگ نداشته است و با این حال، از عقب‌نشینی هم امتناع می‌کند.اما در این میان، مردم افغانستان علاوه بر تحمل تلفات جانی و خسارات مالی، با فساد و گسترش تولید مواد مخدر نیز مواجه شده‌اند.به همین خاطر، اقشار مختلف مردم و بسیاری از سیاستمداران، آمریکا را عامل اصلی مشکلات خود در افغانستان می‌دانند. 

http://javaninews.ir/ 

سال آینده حقوق‌ها چقدر اضافه شود؟ +جدول

سال آینده حقوق‌ها چقدر اضافه شود؟ +جدول  کمتر از ۱۰ روز تا پایان سال باقی مانده و شمارش معکوس برای ورود به بهار آغاز شده است. هر ساله در این ایام و با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، موضوعحداقل دستمزد جدی‌تر می شود. شاید علت اصلی این جدی‌ و مهم‌تر شدن را بتوان در بازه تعداد افراد ذیل این تصمیم در نظر گرفت چرا که بسیاری از کارگران با امید به این که شاید فرجی شود و اندکی از فشارهای طاقت‌فرسای گرانی‌ها کاسته شود چشم‌به‌راه اعلام میزان افزایش حقوق در سال آینده نشسته‌اند.

طبق آمار حدود ۱۳ میلیون نفر در مجوعه کارگری کشور شاغل هستند که با احتساب خانواده این افراد به جرئت می‌توان گفت تعیین میزان حداقل دستمزد سال آینده می‌تواند زندگی نزدیک به ۴۰ میلیون نفر را در کشور تحت تاثیر قرار دهد. از این رو به بررسی وضعیت حقوق و دستمزد کارگران پرداختیم.

http://javaninews.ir 

در زمان مدیریت بقایی نزدیک به ۶۰۰ هزار شیء تاریخی از موزه ملی خارج شد/

 رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی گفت: تیم بقایی می‌خواست کل شرکت توسعه گردشگری را حدوداً با ۱۲۰ یا ۱۲۵ میلیارد تومان واگذار کند درحالی‌که فقط قیمت هتل لاله در سال ۸۹، ۹۷ میلیارد تومان بود. سرویس 

روح الله احمدزادهسیاست مشرق – روح‌الله احمدزاده کرمانی در سال ۱۳۵۷ در شهر مقدس مشهد به دنیا آمد.، وی یکی از جوان‌ترین چهره‌های دولت نهم و دهم محمود احمدی‌نژاد بود، وی دانش‌آموخته دانشگاه امام صادق علیه‌السلام در رشته مدیریت صنعتی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت رسانه از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران است که توانست به مدت دو سال استاندار فارس شود؛ احمدزاده در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ با حکم محمود احمدی‌نژاد به ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران منصوب شد ولی در ۱۴ دی‌ماه ۱۳۹۰ به دلایل نامعلومی از این سمت استعفا داد 

http://javaninews.ir/ 

کاهش ۳۰۰ هزار تا ۵ میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار+ جدول قیمت خودرو

کاهش 300 هزار تا 5 میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار+ جدول قیمت خودرو

  در بازار امروز خرید و فروش خودرو مشتریان با کاهش و افزایش قیمت انواع خودروهای داخلی روبه رو هستند. برخلاف روال سابق که بازار شب عید رونق را به فروش خودرو می‌آورد امسال همچنان رغبتی به خرید خودرو نیست و فقط آن‌دسته از افرادی که نیاز ضروری دارند اقدام به خرید می‌کنند.

http://javaninews.ir/ 

نمایندگان مجلس دعوت نامه سخنگوی دولت را تائید کردند؛

نقوی حسینی: نوبخت از امضاکنندگان طرح استیضاح برای حضور در سازمان برنامه و بودجه دعوت کرده است/ منصوری: بنده هم امروز صبح این دعوتنامه را دریافت کردم

دو تن از نمایندگان مجلس موضوع دعوت نوبخت از نمایندگان استیضاح کننده وزرا را تایید کردند.

  سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگویی اعلام کرد: نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه، در نامه‌ای با عنوان «رئیس حزب اعتدال و توسعه» از امضاکنندگان طرح استیضاح وزرای راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی دعوت کرده است تا عصر امروز یکشنبه 20 اسفندماه در سازمان برنامه و بودجه حضور یابند.

http://javaninews.ir 



تاریخ : دوشنبه 21 اسفند 1396 | 12:33 ق.ظ | چاپ | نویسنده: طاهر | نظرات (0)

مهدی جهانگیری باوثیقه آزاد شده است

عباس جعفری دولت آبادیدادستان تهران اعلام کرد: تحقیقات در پرونده مهدی جهانگیری ادامه دارد و نامبرده هفته گذشته با تودیع وثیقه آزاد شده است.

مهدی جهانگیری

ادامه مطلب

http://javaninews.ir 

سقوط هواپیمای ترکیه ای در شهرکرد/ اعزام 7 تیم جستجو و ارزیاب به محل حادثه + عکس

سقوط جت شخصی ترکیه ای در حوالی شهرکرد

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری  اظهار کرد: جت شخصی متعلق به کشور ترکیه که از شارجه به مقصد استانبول در حال پرواز بوده به علت خروج از رادار در حوالی شهرکرد سقوط کرده است.


وی در خصوص جزئیات سقوط این هواپیما اشاره کرد: گزارشات اولیه در ارتباط باسقوط این هواپیما پس از بررسی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام خواهد شد.

بر  اساس این گزارش مدیرکل بررسی سانحه سازمان هواپیمایی در این خصوص اظهار داشت: هواپیمای سانحه دیده ترکیه‌ای چت شخصی از نوع بمباردیه cl۶۰ بوده است، رجیستر هواپیما مربوط به کشور ترکیه است.

وی افزود: این هواپیماها معمولا کمتر از ۱۰ نفر سرنشین دارد.

http://javaninews.ir 

دادستانی هیچ‌گونه ناهنجاری چهارشنبه آخر سال را برنمی‌تابد

دادستانی‌کل کشور هیچ‌گونه رفتار ناهنجار و غیرقانونی را برنمی‌تابد و لذا دادستان‌های سراسر کشور موظفند ضمن هماهنگی و تعامل با نیروهای امنیّتی و انتظامی در چارچوب قوانین و مقررات مراقبت‌های لازم را به‌عمل آورند.

دادستانی هیچگونه ناهنجاری چهارشنبه آخر سال را بر نمی‌تابد

دادستانی کل کشور با ارج نهادن به ارزش‌های اصیل و انتظام‌بخش ملّی، حفظ آرامش، نشاط و سلامتی همه شهروندان گرامی را ضروری دانسته و هیچ‌گونه رفتار ناهنجار و غیرقانونی را برنمی‌تابد و لذا دادستان‌های سراسر کشور موظفند ضمن هماهنگی و تعامل با نیروهای امنیّتی و انتظامی در چارچوب قوانین و مقررات مراقبت‌های لازم را به‌عمل آورند.