خواندن چهار رکعت نماز در نوروز

 محمد‌ابن ادریس در «سرائر» نقل می کند: «قال شیخنا أبوجعفر فی مختصر المصباح لیستحب صلوة اربع رکعات و شرح کیفیت‌ها فی یوم‌النیروز الفرس» شیخ طوسی در «مختصر المصباح» می‌فرماید مستحب است چهار رکعت نماز در روز عید نوروز عجم خوانده شود و سپس کیفیت خواندن آن را بیان می‌فرماید.

 متن تبریک عید نوروز ۹۵ 

از معلی بن خنیس نقل می‌کند که امام صادق در مورد عید نوروز فرمودند هنگامی که روز نوروز فرا رسید پس غسل بکن، بپوش پاکیزه‌ترین جامه‌های خود را و خود را به بهترین عطرها معطر گردان و در این روز روزه بگیر وهمین که نماز نافله و ظهر و عصر خواندی چهار رکعت نماز به این ترتیب بخوان: در رکعت اول بعد از سوره «حمد» ده مرتبه سوره «قدر» بخوان و در رکعت دوم بعد از سوره «حمد» ده مرتبه سوره «قل یا أیها الکافرون» را قرائت کن و در رکعت سوم ده مرتبه سوره مبارکه «توحید» را بخوان و در رکعت چهارم بعد از سوره «حمد» هر یک از معوذتین «سوره فلق و ناس» را ده مرتبه قرائت کن و سپس سر بر سجده بگذار و سجده شکر به جای آور و برای آنچه از خدا می‌خواهی دعا کن و خداوند گناهان 50 ساله تو را می‌آمرزد.

مجموعه ای از پیامک ها و کارت پستال های جدید تبریک سال نو + تصاویر

مجموعه ای از پیامک ها و کارت پستال های جدید تبریک سال نو + تصاویر

با جدیدترین پیامک های تبریک عید نوروز 95 و کارت پستال های تبریک سال نو، فرارسیدن عید را به دوستانتان تبریک بگویید.
به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبنرگاران جوان؛ با نزدیک شدن به ایام عید نوروز 95 و فرارسیدن سال نو، میلیون ها پیامک میان کاربران رد و بدل می شود، بعضی ها پیامک های طنز ارسال می کنند تا با آوردن خنده بر لب بستگان خود سال نو را به آنها تبریک بگویند، برخی هم ترجیح می دهند تا متن های زیبا و عاشقانه برای بستگان خود ارسال کنند. علاوه بر این در روزهای پایانی سال، هزاران پست در شبکه های اجتماعی با مضمون تبریک عید نوروز و سال نو به اشتراک گذاشته می شود.

پیشاپیش ضمن تبریک سال نو به همه شما کاربران عزیز در این مجموعه، "پیامک جدید تبریک عید نوروز 95" و "کارت پستال تبریک سال نو" را برای شما کاربران آماده کرده‌ایم تا با جدیدترین پیامک های تبریک عید نوروز 95 و کارت پستال های تبریک سال نو، فرارسیدن عید را به دوستانتان تبریک بگویید.

پیامک جدید تبریک عید نوروز 95 / کارت پستال تبریک سال نو / اس ام اس خنده دار تبریک نوروز +تصاویر
 
ادامه مطلب ...

امیدوارم در سال 95 گام بلندی در راه شکوفایی اقتصاد کشور برداریم

پیام نوروزی محمدرضا عارف؛
محمدرضا عارف منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به مناسبت آغاز سال جدید و عید باستانی نوروز پیام تبریکی را صادر کرد.
به گزارش حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا عارف منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به مناسبت آغاز سال جدید و عید باستانی نوروز پیام تبریکی صادر کرد.
 
در بخشی از این پیام نوروزی آمده است: امیدوارم در سال ٩٥ دولت با همکاری مجلس دهم، گام‌های بلندی در راه شکوفایی اقتصاد و مقابله با فقر، فساد، تبعیض و کاهش آسیب‌های اجتماعی بردارد. 
  
ادامه مطلب ...

چه کسی به صدام سلاح شیمیایی داد؟/ آگاهی CIA از استفاده سلاح‌های شیمیایی علیه ایران

چه کسی به صدام سلاح شیمیایی داد؟/ آگاهی CIA از استفاده سلاح‌های شیمیایی علیه ایران

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا درباره جنگ ایران و عراق سندی را ارائه کرد که بررسی آن اهمیت بسیاری دارد.
به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمایت کشورهای غربی از رژیم بعث در زمان دیکتاتوری عراق مسئله پنهانی نیست، اما اسنادی منتشر شده که عمق حمایت‌ها و همکاری‌های راهبردی دو طرف برای مقابله با انقلاب اسلامی را مشخص می کند.


چه کسی به صدام سلاح شیمیایی داد؟/ آهی CIA از استفاده سلاح‌های شیمیایی علیه ایران
 
ادامه مطلب ...

اهانت سردبیر العربیه به ایران/پشتیبانی از رژیم عقب افتاده سعودی

اهانت سردبیر العربیه به ایران/پشتیبانی از رژیم عقب افتاده سعودی

اخیرا سردبیر العربیه اهانتی گستاخانه به ایران داشت.
به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  توهین های مقامات و رسانه های  حاشیه خلیج  فارس به جمهوری اسلامی ایران به یک موضوع ادامه دار و سریالی تبدیل شده  است. 

 
ادامه مطلب ...

فردا شب ساعت ها یک ساعت به جلو کشیده می شود

بر اساس مصوبه مجلس؛
بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، ساعت رسمی کشور فردا شب (یکشنبه یکم فروردین ماه) در ساعت 24 یک ساعت به جلو کشیده می شود.
فردا شب ساعت ها یک ساعت به جلو کشیده می شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس 'قانون تغییر ساعت رسمی کشور ' مصوب 1386 مجلس شورای اسلامی، ساعت رسمی کشور در ساعت 24 اول فروردین ماه هر سال یک ساعت به جلو کشیده می شود.

بر اساس ماده واحده این قانون، ساعت رسمی کشور هر سال در ساعت 24 روز اول فروردین یک ساعت به جلو کشیده می شود و در ساعت 24 روز سی ام شهریور به حال سابق بازگردانده می شود.

حرکت تمام وسایل نقلیه عمومی، قطارها و هواپیماها بر اساس ساعت رسمی انجام خواهد شد.

وجود توافق بین دو کشور در خصوص ضرورت حفظ تمامیت ارضی عراق و سوریه

ظریف در دیدار با وزیر خارجه ترکیه مطرح کرد؛
وزیر امور خارجه که در دیداری از ترکیه در استانبول بسر می برد در ملاقات با چاوش اوغلو همتای ترکیه ای خود در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای گفتگو و رایزنی کرد.
ظریف با وزیر خارجه ترکیه دیدار کرد
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ظریف وزیر امور خارجه که در دیداری از ترکیه در استانبول بسر می برد در ملاقات با چاوش اوغلو همتای ترکیه ای خود در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای گفتگو و رایزنی کرد.
 
وزیر خارجه ترکیه با خوشآمد به دکتر ظریف و اشاره به سفر موفقیت آمیز اخیر نخست وزیر ترکیه به تهران این سفرها را موجب گسترش همکاری های دو کشور دانست.

وی خواهان تقویت همکاری های اقتصادی جهت وصول به هدف گیری 30 میلیارد دلاری برای مبادلات دو کشور شد و ابراز امیدواری کرد اجلاس آینده کمیسیون مشترک دو کشور با موفقیت برگزار شود. 
 
ادامه مطلب ...

انهدام یک تیم از گروهک تروریستی "خلق عرب" در خط مرزی جنوب/ امنیت منطقه جنوب غرب عالی است

انهدام یک تیم از گروهک تروریستی "خلق عرب" در خط مرزی جنوب/ امنیت منطقه جنوب غرب عالی است

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 92 زرهی اهواز: یک تیم از گروهک تروریستی خلق العرب در خط مرزی جنوب کشور منهدم شد.
انهدام یک تیم از گروهک تروریستی امیر سرتیپ دوم ستاد "سید باقر صادقی"  فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 92 زرهی خوزستان در گفت‌وگو با  خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره امنیت منطقه جنوب غرب کشور اظهار داشت: وضعیت امنیت منطقه در جنوب غرب بسیار عالی است.


**یک تیم از گروهک تروریستی "خلق عرب" در خطوط مرزی منطقه جنوب منهدم

وی با اشاره به اینکه یک تیم از گروهک تروریستی "خلق عرب" در خطوط مرزی منطقه جنوب منهدم و پرونده‌اش برای همیشه بسته شد، گفت: تاکنون هیچ موردی بعنوان تهدید نداشتیم و اگر موردی بود در نطفه خفه شد.

 
ادامه مطلب ...

همکاری مستقیم قاسم سلیمانی و جورج بوش علیه دولت عراق/ سلیمانی مغز متفکر ایران

همکاری مستقیم قاسم سلیمانی و جورج بوش علیه دولت عراق/ سلیمانی مغز متفکر ایران

سفیر سابق واشینگتن در عراق در ادعایی از مطالب شگفت‌انگیزی درباره روابط قاسم سلیمانی و آمریکا پرده برداشت.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وال استریت  ژورنال، زلمای خلیل‌زاد – سفیر سابق آمریکا در عراق -  در مصاحبه‌ای مدعی شد: دولت جورج بوش در سال 2006 همکاری مستقیمی با ژنرال قاسم سلیمانی برای کنار زدن ابراهیم جعفری، نخست وزیر وقت عراق از قدرت داشت. 

این سخنان خلیل‌زاد درحالی مطرح می‌شود که نمایانگر دیدگاهی متفاوت از روابط دولت بوش و تهران است، ایرانی که بوش مدعی بود بخشی از محور شرارت جهانی است. با این وجود، اگر چه دو کشور روابط حسنه‌ای با هم نداشتند، دولت بوش‌ آن برهه به طور ضمنی با اعمال نفوذ ایران برای حفظ منافع واشینگتن موافقت کرد.
 
ادامه مطلب ...

پایگاه‌های نظامی آمریکا در تیررس موشک "زلزال بارشی" + تصاویر

پایگاه‌های نظامی آمریکا در تیررس موشک "زلزال بارشی" + تصاویر

این موشک توانمندی های بالقوه‌ای برای ضربه زدن به دشمنان در وسعت گسترده دارد.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  موشک‌های ایرانی توانمندی‌های بسیاری را در انهدام اهداف دور و نزدیک دارند و این موضوع در رزمایش های مختلف عملا به اثبات رسیده است.


توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران در برد کوتاه به موشک‌های  "نازعات"، "فجر 5 "، "زلزال" و "زلزال بارشی" ختم می‌شود که البته اقدامات گسترده ای در زمینه ارتقا برد و عملکرد موشک‌ها انجام شده است. 
 
ادامه مطلب ...