دشمن شناسی

 دشمن شناسی :

1-  نگاهی به کتاب های مقدس ؟!

مقدمه:

شناخت اهل کتاب ، به ویژه یهود برای مسلمانان از اهمیت خاصی برخوردار است  در قرآن بعد ازاسلام و مسلمین بیشترین صحبت از یهود و یهودیان به میان آمده است . نگاهی به آیات قرآن، احادیث و هم چنین تاریخ اسلام،همواره رده پای یهود به عنوان یک جریان معاند ،دشمن اسلام ومسلمین دیده می شود . خداوند بارها به دشمنی یهود با مسلمین اشاره نموده و آنان را ازدوستی با اهل کتاب برحذر می دارد .

صهیونیسم امروز وارث یهود لجوج عصر آغازین اسلام است این ها با دست کاری و تحریف در آموزه های دینی حضرت موسی و حنی  کتاب مقدس سعی در توجیه دینی عملکرد خود دارند.

ما در مجموعه مقالات دشمن شناسی سعی در تشریح مختصر و مفید جریانات معاند با اسلام نموده و سعی داریم با بیانی ساده برخی حقایق را برای خوانند گان محترم به تصویر بکشیم. به امید خداوند رحمان در شماره های بعدی  به بحث و بررسی در خصوص سایر موضوع های مرتبط خواهیم پرداخت.

 

 

 

اهل کتاب :

اهل کتاب در اصطلاح به کسانی اطلاق می گردد که به یکی از کتاب های آسمانی انبیاء صاحب کتاب ایمان دارند .این کتاب ها به دو بخش عهد عتیق و عهد جدید تقسیم می گردد.

عهد عتیق:

 شامل تورات و برخی متون دینی بنی اسرائیل است برچه بیشتر به سرگذشت تعدادی از پیامبران آنهاست که معروف ترین آنها موسی، سلیمان و داود می باشند.

این کتاب در اصل به زبان عبرانی نوشته شده و در طول تاریخ به زبان های مختلف ترجمه شده است.

عهد جدید:

شامل اناجیل چهار گانه (متی ،مرقس ،لوقا ، یوحنا ) و رساله های پولوس رسول می باشد.

کتاب هاب های مقدس چه می گویند ؟

کتاب های مقدس شامل مسائل و موضوع های است که پیامبران یهود بر مبنای آنها دو دین بزرگ مسیح و یهود را تبلیغ نموده اند.

نکته قابل توجه این است که حضرت مسیح هم در بین بنی اسرائیل ظهور نموده و یکی از پیامبران بزرگ بنی اسرائیل است.

آیا کتاب های مقدس نحریف شده اند؟

نگاهی سطحی  و مختصر به کتاب های مقدس فعلی هر خواننده منصفی را به این نتیجه می رساند که این کتاب ها با تحریف های زیادی مواجه شده اند.

در این کتابها همه ی پیامبران رفتارهای ناهنجار دارند تقریبا تمام پیامبران در این کتابها دارای ناهنجاریهای شدید رفتاری مثل شراب خواری ومستی ، دزدی و فریب کاری و روابط نامشروع( حتی با محارم خود) تجاوز و ارتباط نامشروع با زنان شوهر دار و ..... هستند . منزه ترین پیامبر در کتابهای مقدس حضرت عیسی است که به عقیده ی انها با بهره گیری از دم مسیحایی خود آ ب را در مراسم عروسی تبدیل به شراب کرده و مردم را به خوردن آن دعوت می کند . در کتاب های مقدس حتی در برخی موارد به ذات الهی هم توهین می شود .                       

دراینجابه برخی از این مطالب اشاره می نماییم.                                     

1- خداوند بعد از دیدن فساد و خونریزی انسان از خلقت او پشیمان شده و غمگین می گردد ( تورات کتاب پیدایش باب شرارت انسان  )                                   

2- خدا از تخلف آدم و حوا بی خبر بوده و ناگهان متوجه موضوع می شود ( تورات کتاب پیدایش گناه آدم )

3- خداوند حوا را از استخوان دنده ی آدم خلق می کند ( همان آدم و حوا)

4- آدم عنوان می کند که همسرش او را فریب داده و او از میوه ممنوعه خورده است. (همان گناه آدم و حوا)

5-نوح شرابخورده و مست و عریان می گردد.(تورات- پسران نوح)

6- خدا به زمین آمده تا شهر های را که بنی آدم ساخته اند را ببیند. (تورات- برج بابل)

7- لوط به وسیله دخترانش با شراب مست شده ونا خواسته  با دختران خود ارتباط نامشروع برقرار می کند و آنها از این ارتباط نامشروع صاحب فرزند می شوند.(نورات سرنوشت لوط و دخترانش)

8 یعقوب پدر خود اسحاق را فریب می دهد. تورات برکت اسحاق

9- یعقوب با فریب کاری گوسفندان پدر همسر خود را تصاحب می نماید. تورات ازدیادگله یعقوب.

10- یعقوب تا صبح با خدا کشتی می گیرد و در نهایت برنده می شود. تورات تدارک ملاقات با عیسو.

11- عیسی در عروسی که مشروب تمام می شود به خواست مادرش معجزه نموده و شش قدح سنگی را پر از آب نموده و آنها را تبدیل به شراب میکند. انجیل یوحنا ص 1218- باب عروسی در قانا

12- عیسی خود را پسر خدا معرفی می کند. انجیل  باب عیسی خود را پسر خدا معرفی می کند.

علت تحریف کتاب های مقدس چیست؟

کتاب دینی و آسمانی محکم ترین سند عبادی هر ملتی است که خداوند برای هدایت آنها رسولی را فرستاده است.

تحریف در کتاب های آسمانی تورات و انجیل( به ویژه تورات) به وسیله روحانی نمایان فاسد و حاکمان جابر با اهداف خاصی اجرا شده است که در اینجا به دو محور کلی آن اشاره نموده و به یاری خداوند در مقالات بعدی برخی از این اهداق را به صورت مشروح بررسی خواهیم نمود.

1-  تحریف باورهای دینی مردم و القای افکار قشر حاکم بر عامه مردم. در طول تاریخ یهود همواره قشر روحانی فاسد احکام و دستورات دینی را برای تامین خواسته های حاکمان تغییر داده و همواره از دین به عنوان ابزاری برای ایجاد حس دینی فرمانبرداری عامه مردم در مقابل حکام استفاده نموده اند.

2-  القای تفکر گناهکار بودن همه انسانها  (حتی پیامبران صاحب کتاب الهی)

قبول موضوع گناهکاربودن همه و از جمله پیامبران از سوی جریان انحرافی با هدف رسیدن به چند نکته مهم از سوی آنها دنبال می گردد که عبارتند از : الف : وقتی پیامبران هم گناه می کنند چرا بایستی در مقابل گناه عامه مردم اعتراض نمود. ب : وقتی قبول کنیم که پیامبران گاهی در حالت مستی و یا حوس رانی دیده شده اند، این فکر که ذهن ما می رسد که آیا تمام تعالیم آنها از سوی خدا بوده و یا شاید برخی مطالب زاده تفکر آنها در زمان مستی و یا حوس آنها بوده است. این تفکر به بشر اجازه تقدس زدایی از تعالیم انباء و سعی در اصلاح آن را می دهد.

 

                                 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.