برتری پدیده، سپاهان و سایپا مقابل حریفان/ شاگردان مظلومی فولادی ها را مغلوب کردند

برتری پدیده، سپاهان و سایپا مقابل حریفان/ شاگردان مظلومی فولادی ها را مغلوب کردند

هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال امروز با انجام 6 دیدار پیگیری شد، در یکی از حساس ترین بازی ها استقلال به مصاف فولاد قعرنشین رفت.
به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، لیگ برتر فوتبال امروز با انجام 6 دیدار پیگیری می شود، در یکی از حساس ترین بازی ها استقلال به مصاف فولاد قعرنشین می‌رود.
 
فولاد خوزستان 0 - استقلال تهران 2
 
 تیم فولاد خوزستان ساعت 16:20 در ورزشگاه غدیر اهواز میزبان آبی پوشان پایتخت است. 
   
فولاد:
مهرداد بشاگردی، محمدرضا خانزاده، مساریچ، محمداهل شاخه، بهمن کامل، ساسان انصاری، اکبر ایمانی، مهدی بدرلو، حسین ابراهیمی، امیرحسین فشنگچی، چاگو
سرمربی: دراگان اسکوچیچ
 
استقلال:
مهدی رحمتی، هرایر مگویان، حنیف عمران زاده، یعقوب کریمی،  سجاد شهباززاده، جابر انصاری،  محمدرضا خرسندنیا، میلاد فخرالدینی، روزبه چشمی، بهنام برزای، آرش برهانی
سرمربی: پرویز مظلومی
 
شرح گل:
 
صفر ـ 1(استقلال): حرکت ترکیبی آبی‌پوشان در یک ضدحمله، شاگردان مظلومی را به گل رساند. پاس عمقی و بلند چشمی به برازی رسید و او با یک بغل پای توپ را به قلب دفاع فولاد فرستاد که حضور به موقع و ضربه جابر انصاری باز هم برای استقلال کارساز شد و اولین گل در دقیقه 57 بازی به دست آمد.

صفر  ـ 2 (استقلال): ضدحمله فولادی‌ها و ارسال توپ به میدان میدان آنها را در موقعیت خوبی قرار داده بود که دخالت روزبه چشمی و تنه او به انصاری با پاس عمقی وی توپ را به پروپجیچ رساند تا او با یک ضربه محکم کار را تمام کند.
 
دقایق حساس:
 
دقیقه 19: سانتر خرسندنیا با اشتباه سجاد شهباززاده در جایگیری از دست رفت.

دقیقه 23 : سانتر شهباززاده آرش برهانی را در موقعیت تک به تک قرار داد اما او شوتش را به تیر دروازه زد.

دقیقه 28 : سانتر میلاد فخرالدینی به جابر انصاری رسید، او پاسش را به برزای داد و او یک فرصت عالی را با بی دقتی خراب کرد.

دقیقه 41: سانتر فشنگچی به حسین ابراهیمی رسید اما شوت او به پای حنیف عمران زاده خورد و حتی به دروازه نزدیک هم نشد.

دقیقه 47 : حرکت عالی یعقوب کریمی و سانتر او را جبر انصاری با یک ضربه چکشی با اختلاف کم به بیرون زد.

دقیقه 54 : شوت امیرحسین فشنگچی از پشت محوطه جریمه به راحتی در دستان مهدی رحمتی قرار گرفت.

دقیقه 62 : سجاد شهباززاده  در موقعیت تک به تک با دروازه بان قرار گرفت اما خروج بشاگردی اجازه نداد دروازه فولاد برای بار دوم باز شود.

دقیقه 66: ساسان انصاری روی اشتباه بازیکنان استقلال در جا گیری با رحمتی تک به تک شد اما ضربه اش را به بالای دروازه زد.

دقیقه 80: فرشید اسماعیلی از خروج دروازه بان استفاده کرد و شوتش به تیر دروازه برخورد کرد.

دقیقه 84: میلاد فخرالدینی توپ را لو داد و  بازهم ساسان انصاری در موقعیت تک به تک توپ را به بیرون زد تا بهترین موقعیت فولاد برای زدن گل از دست برودو.

در حاشیه:

 
* پیش از شروع بازی یکی از هواداران استقلال به زمین پرید و پرچم استقلال را روی زمین چمن استادیوم غدیر پهن کرد. جالب است که چند دقیقه بعد یکی از هواداران فولاد هم همین کار را کرد که با تذکر پلیس هر دو تماشاگر به جایگاه خود رفتند.

* طرفداران فولاد در هنگامی که بازیکنان دو تیم خود را در زمین بازی گرم می‌کردند، علیه رحمتی فحاشی کردند که این موضوع با واکنش تماشاگران استقلال همراه بود.

* تماشاگران استقلال بنری را در حمایت از مهدی رحمتی در استادیوم نصب کردند و به کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی اخطار دادند که او حتما باید به تیم‌ملی دعوت شود.

*علیرضا سلیمی پس از اینکه در 13 بازی رسمی تیم فولاد خوزستان در لیگ برتر و جام حذفی بصورت کامل درون دروازه فولاد ایستاد، امروز جایش را به مهرداد بشاگردی داده است تا این دروازه‌بان آبادانی وظیفه حراست از دروازه فولاد در مقابل استقلال تهران را بعهده داشته باشد.

*تیم های فولاد خوزستان و استقلال تهران آخرین دیدار عصر امروز لیگ برتر را انجام خواهند داد. هر کدام از این دو تیم در بازی امروز سه بازیکن غایب خواهند داشت. در فولاد خوزستان، مهرداد جماعتی، امید خالدی و اسماعیل شریفات بدلیل مصدومیت و محرومیت غایب هستند و در استقلال بازیکنانی چون خسرو حیدری، امید ابراهیمی و میثم مجیدی حضور نخواهند داشت.

*پرویز مظلومی در دوره دهم لیگ برتر همراه با استقلال تهران در استادیوم تختی اهواز مقابل فولاد قرار گرفت و شکست 4 بر یک را متحمل شد. این مربی اما یک سال بعد از آن، در همین ورزشگاه موفق شد همراه با استقلال تهران با نتیجه 4 بر یک مقابل فولاد پیروز شود.

*فراز کمالوندسرمربی گسترش فولاد در استادیوم غدیر حضور دارد و بازی را از نزدیک تماشا می کند. گسترش فولاد روز گذشته در اهواز از استقلال خوزستان شکست خورده بود.
 
فولاد مبارکه سپاهان 2 - نفت تهران 1
 
زردپوشان اصفهانی ساعت 15:15 در ورزشگاه فولاد شهر پذیرای شاگردان منصوریان هستند.
 
سپاهان:
 رحمان احمدی - حبیب گردانی ، هادی عقیلی ،عبدالله کرمی ، وریا غفوری - علی کریمی ، فوزیل موسی اف ، محرم نویدکیا(پاپی 70)، رسول نویدکیا(سراک 75)، محمدرضا خلعتبری(فاضلی 80) ، مهدی شریفی
سرمربی : ایگور استیماچ
 
نفت تهران:
وحید شیخ ویسی،مهدی شیری،سیامک کوروشی،کارلوس سانتوس(وحید امیری 25)،سعید لطفی،محمد دانشگر،وحید حمدی نژاد،آرش رضاوند(ایمان مبعلی 57)،عباس بوعذار،حمید بوحمدان وعلی قربانی
 
اخطار:
حبیب گردانی(33) سرلک(84) از سپاهان
 
شرح گل:
 
١-٠(نفت تهران): اشتباه هادی عقیلی در دقیقه ٣٦ موقعیت تک به تک فوق العاده ای به نفتی ها داد تا قربانی بتواند با یک بغل پای مطمئن دروازه سپاهان را باز کند.

١-١( سپاهان): پاس خلعتبری درون محوطه به وریا غفوری رسید،ضربه وریا درشش قدم را مهدی شریفی با قطع به موقع به گل تبدیل کرد.

2 ـ 1 (سپاهان): مهدی شریفی با ضربه‌ای سنگین دروازه نفت را تهدید کرد که شیخ ویسی با واکنشی زیبا توپ را بیرون کشید اما در حالی که توپ عرض زمین را طی می‌کرد خلعتبری خود را به آن رساند که توسط حمدی‌نژاد سرنگون شد. این پنالتی توسط هادی عقیلی با ضربه ای مطمئن به گل تبدیل شد.
 
دقایق حساس:
 
دقیقه ٥ : ضربه محمدرضا خلعتبری را شیخ ویسی در دو ضرب دریافت کرد.

دقیقه٩: ضربه آزاد عباس بوعذار با برخورد به دیوار دفاعی راهی به دروازه پیدا نکرد.

دقیقه ٢٨ : شوت از راه دور کریمی در آغوش شیخ ویسی قرار گرفت.

دقیقه ٢٩: شوت از سمت راست عباس بوعذار با اختلاف کمی از دروازه احمدی به بیرون رفت.

دقیقه ٣٢:حرکات متداوم نفتی ها از سمت راست بالاخره جواب داد و داور در دقیقه ٣٢ خطای حبیب گردانی روی عباس بوعذار را پنالتی تشخیص داد.
البته از صحنه های تلویزیونی به نظر می رسید خطای پنالتی درست نبوده است .بازیکنان سپاهان بعد از گرفتن پنالتی به سکت وی رفتند و به شدت از به این تصمیمش اعتراض کردند.
حمید بوحمدان نتوانست این پنالتی را به گل تبدیل کند و آن را به آسمان کوبید.

دقیقه 89: سانتر حسین پاپی با ضربه سر سرلک همراه شد که به بیرون رفت.
 
این دیدار با برتری سپاهان به پایان رسید.
 
صبای قم 0 - ذوب آهن 0
 
تیم فوتبال صبای قم ساعت 15:15 در ورزشگاه یادگار امام قم به مصاف تیم فوتبال ذوب آهن می رود.
 
صبای قم:
حامد لک، فیلیپه ماچادو، امیرحسین صادقی، مسعود حق‌جو، محمدامین آرام‌طبع، فرشید باقری، سامان آقازمانی(65 - هاشم بیک‌زاده)، جلال‌الدین علی‌محمدی، ابوالفضل ابراهیمی، کریم اسلامی(78- محمد اوسانی) و محمد قاضی.
سرمربی: علی دایی
 
ذوب‌آهن:
 رشید مظاهری، هادی محمدی، ولید اسماعیل، علی حمام، حجت حق‌وردی، اکبر صادقی(72 - مهدی مهدی‌پور)، سید محمدرضا حسینی(66 - کاوه رضایی)، قاسم حدادی‌فر، احسان پهلوان، مهدی رجب‌زاده(85- رضا شکاری) و مرتضی تبریزی.
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

دقایق حساس:
دقیقه 19: ارسال ابراهیمی از سمت راست زمین را قاضی با ضربه سر زد که توپ او به شکل خطرناکی از کنار دروازه مظاهری به اوت رفت.

دقیقه 23: حرکت تماشایی قاضی بعد از دریبل سه مدافع ذوب‌آهن راه به جایی نبرد و سانتر او به مدافع ذوب برخورد کرد که پس از آن ارسال ابراهیمی نیز نتیجه‌ای برای صبا نداشت.

دقیقه 25: پاس صادقی در شلوغی محوطه جریمه صبا به تبریزی رسید تا اولین موقعیت خطرناک ذوب‌آهن شکل بگیرد اما شوت این بازیکن با واکنش لک به کرنر تبدیل شد.

دقیقه 27: سانتر حق‌جو از سمت راست میانه زمین به گوشه دروازه ذوب‌آهن می‌رفت که مظاهری آن را در اختیار گرفت.

دقیقه 31: ضربه سر ابراهیمی بعد از ارسال حق‌جو از بالای دروازه ذوب‌آهن راهی اوت شد.

دقیقه 33: سانتر دقیق پهلوان مقابل دروازه لک در شش قدم به رجب زاده رسید اما او در شرایطی نامتعادل با ضربه سر توپ را به اوت فرستاد.

دقیقه 35: ضربه آزاد علی‌محمدی بدون اینکه به کسی برخورد کند از خط عرضی زمین عبور کرد.

دقیقه 37: شوت پای چپ سرکش ولید اسماعیل از پشت محوطه به شکل خطرناکی از بالای دروازه لک عبور کرد.

دقیقه 38: سانتر خوب صادقی را حسینی به شکل بدی به اوت زد.

دقیقه 40: بعد از پاس عمقی ابراهیمی ماچادو فرار رو به جلوی خوبی انجام داد و از سمت چپ وارد محوطه جریمه ذوب‌آهن شد که سانتر زمینی او نزدیک بود با اشتباه ولید اسماعیل وارد دروازه خودی شود که تیر دروازه ذوب‌آهن مانع آن شد.

دقیقه 44: سانتر خطرناک ابراهیمی را مظاهری با یک پرش بلند در اختیار گرفت.

دقیقه 1+45: جدی‌ترین موقع ذوب در ثانیه‌های پایانی نیمه اول رقم خورد. فرار رجب‌زاده از سمت راست زمین با ارسال او همراه بود که توپ او روی سر تبریزی فرود آمد اما ضربه این بازیکن به راحتی در اختیار لک قرار گرفت.

دقیقه 48: سانتر پهلوان را صادقی مدافع صبا با سر به کرنر فرستاد تا خطر جدی روی دروازه تیمش ایجاد نشود.

دقیقه 55: پاس عمقی علی‌محمدی قبل از اینکه به اسلامی برسد مظاهری با تکل بلند بعد از یک خروج موفق دور کرد.

دقیقه 58: نزدیک بود محمدی به اشتباه ارسال اسلامی را وارد دروازه خودی کند که مظاهری این توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 60: مانور اسلامی از سمت چپ زمین و حرکت در عرض او همراه با دریبل مدافع ذوب‌آهن با یک شوت از او همراه بود که توپ او به شکل خطرناکی از کنار دروازه مظاهری راهی اوت شد.

دقیقه 64: حق‌جو بعد از اینکه پاس بلند اسلامی را دریافت کرد مدافع ذوب‌آهن را از پیش رو برداشت اما شوت او را در فرصتی خطرناک مظاهری به کرنر فرستاد.

دقیقه 68: مدافعان ذوب‌آهن برای سومین بار در این بازی قصد داشتند دروازه خودی را باز کنند. علی حمام با ضربه پاس به عقب نزدیک بود دروازه مظاهری که از روی خط محوطه بود را باز کند اما این دروازه‌بان به خوبی مانع عبور توپ از بالای سرش شد.

دقیقه 72: تعلل بیک‌زاده و حق‌جو برای تصاحب توپ در میانه زمین موجب شد ذوب‌آهن صاحب یک فرصت جدی شود که شوت تبریزی را صادقی با تکل بلند به کرنر تبدیل کرد.

دقیقه 77: شوت علی‌محمدی با اختلاف زیادی از کنار دروازه ذوب عبور کرد.

دقیقه 80: ضربه سر کاوه رضایی با فاصله از بالای دروازه عبور کرد.

دقیقه 81: تعلل مدافعان ذوب‌آهن روی خط محوطه جریمه نزدیک بود مهاجمان صبا را صاحب فرصت کند که این اتفاق با تکل بلند محمد نیافتاد.

دقیقه 82: ضربه آزاد رجب‌زاده به طرف دروازه صبا می‌رفت که علی حمام سرش را مقابل این توپ قرار داد تا فرصت ذوب‌آهن از دست برود.

دقیقه 84: ارسال رجب‌زاده را تبریزی با یک ضربه چکشی با فاصله زیادی به اوت زد.

دقیقه 90: بعد از حرکت فرینده علی‌محمدی بیک‌زاده از روی ضربه ایستگاهی سمت راست زمین قصد داشت دروازه خالی مظاهری را باز کند اما توپ او به کنار دروازه برخورد کرد.

دقیقه 90: بعد از حرکت فرینده علی‌محمدی بیک‌زاده از روی ضربه ایستگاهی سمت راست زمین قصد داشت دروازه خالی مظاهری را باز کند اما توپ او به کنار دروازه برخورد کرد.

دقیقه 1+90: شوت زمینی آرام‌طبع با فاصله کمی از کنار دروازه مظاهری به اوت رفت.

* مربیان ذوب‌آهن به سوت‌های داور بازی اعتراض زیادی دارند.

این دیدار با تساوی 2 نیم خاتمه یافت.

تراکتورسازی 0 -سیاه‌جامگان 0

شاگردان تونی ساعت 15:15 در ورزشگاه یادگار امام پذیرای شاگردان کاظمی هستند.
 
تراکتورسازی:
محمدرضا اخباری، شجاع خلیل زاده، کارلوس کاردوسو، سعید آقایی، محمد ایرانپوریان، بختیار رحمانی، احمد عبدالله زاده(۷۲سامان نریمان جهان)، شاهین ثاقبی(59 یان رامسی)، سروش رفیعی، آگوستو سزار و حمزه یونس.
سرمربی: تونی اولیویرا
 
سیاه جامگان:
 محمد حسن عین افشار، امیر تیزرو، سید میثم حسینی، سالار افراسیابی، سعید مهدی پور، بهروز افشار فروغی، احمد کامدار(۸۲پیمان میری)، مصطفی احمدی، میلاد صفایی(۷۳جیمی داسیلوا)، محسن دلیر(۵۳حسین زامهران)، غلامرضا عنایتی.
سرمربی: فرهاد کاظمی

دقایق حساس:
دقیقه ۸: ارسال کامدار از نقطه کرنر در محوطه جریمه با ضربه بازیکنشان مواجه شد که توپ در دستان اخباری قرار گرفت.

دقیقه ۱۰: شوت محکم ثاقبی از پشت محوطه جریمه را عین افشار به زیبایی دفع کرد‌.

دقیقه ۱۱: ضربه کرنر بختیار رحمانی در محوطه جریمه به سروش رفیعی رسید که شوت او را نیز گلر سیاه جامگان برگشت داد.

دقیقه ۱۶:درگیری ایران پوریان و عنایتی کاپیتان دو تیم در محوطه جریمه باعث سرنگون شدن ایران پوریان شد و در نهایت داور به عنایتی کارت زرد نشان داد.

دقیقه ۱۸:اوت بلند تیزرو در محوطه جریمه تراکتور با ضربه سر مهاجمشان مواجه شد که اخباری توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۲۲ : پاس کوتاه بختیار رحمانی از روی نقطه کرنر به رفیعی رسید و سروش توپ را به آقایی رساند شوت آقایی در برگشت به ثاقبی رسید و توپ این بازیکن نیز به بیرون رفت.

دقیقه 36 : برخورد ایران پوریان با دلیر باعث مصدومیت این بازیکن شد و دلیر به بیرون از زمین انتقال یافت.

دقیقه ۴۶: ضربه دلیر که با نوک پا زده شد را اخباری به زیبایی برگشت داد‌.

دقیقه ۴۹: برخورد رحمانی با دلیر باعث مصدومیت مجدد مهاجم سیاه جامگان شد.

دقیقه ۵۳:خطای افشاری روی رفیعی باعث شد داور اعلام ضربه ایستگاهی برای تراکتور کند،رحمانی در آن صحنه پشت توپ ایستاد که شوت زیبایش را عین افشار دور کرد.

دقیقه ۵۴:در ضربه کرنر مجدد که رحمانی ارسال کرد توپ را سعید آقایی با پشت پا دوباره به همان بازیکن داد و شوت محکم بختیار که با بغل پا ارسال شد با فاصله کمی از کنار  دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۰: ارسال سروش رفیعی از سمت راست را عین افشار مشت کرد.

دقیقه ۶۲: ارسال سروش رفیعی یان رمزی را با گلر سیاه جامگان تک به تک کرد ولی او فرصت گلزنی را به راحتی از دست داد.

دقیقه ۶۴: خلیل زاده با مهاجم حریف سر به سر شدند و هردویشان روی زمین افتادند.

دقیقه 74: فرصت عالی برای سیاه جامگان با سکندری خوردن مهاجم این تیم در شرایط تک به تک با اخباری به هدر رفت.

دقیقه 74: ضدحمله سریع تراکتور و ضربه سر تماشایی مهاجم این تیم با واکنش عالی عین افشار راهی به دروازه سیاه جامگان نبرد.

دقیقه ۷۸: ارسال رحمانی به نریمان جهان رسید و شوت محکم او به بیرون رفت.

دقیقه ۸۱: ارسال رمزی به سزار رسید که توپ این بازیکن به بیرون رفت.

دقیقه 83: نفوذ سامان نریمان‌جهان و برخورد او با مدافعان سیاه جامگان اعتراض شدید هواداران تراکتورسازی را نسبت به داوری در پی داشت.

دقیقه ۸۳:سروش رفیعی دو بازیکن حریف را پشت سر گذاشت و‌توپش در محوطه جریمه به یونس رسید که این بازیکن نتوانست از آن استفاده کند.

دقیقه ۸۵:شوت از راه دور سزار با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۹۴: یان رمزی باز هم از موقعیتی که برای او ساخته شد استفاده نکرد.

این دیدار با تساوی 2 نیم خاتمه یافت.
 
سایپا 2 - ملوان 1
 
نارنجی پوشان سایپا ساعت 15:15 در ورزشگاه قوامین به مصاف انزلی چی‌ها می روند.

سایپا:
حامد فلاح زاده، حامد شیری ، مجید ایوبی، محمد اسماعیل بیگی، ابراهیم شکوری، علی  زینالی، روزبه شاه علی دوست، ابراهیم صادقی، غلامرضا رضایی، مسعود ابراهیم زاده و رضا نوروزی.
سرمربی:مجید جلالی
 
ملوان:
سرگئی پاشنکو، احمد آهی، حسین کنعانی، حسین ماهینی، عزیز معبودی سعید یوسف زاده، پژمان نوری، ، محمد آبشک سهیل رحمانی، محمدرضی و آرش افشین (9 رضا درویشی- 84 پویا نزهتی).
سرمربی: حمید استیلی

شرح گل‌ها:
سایپا (1 - 0)دقیقه 66: ابراهیم صادقی با ارسالی از نزدیکی منطقه کرنر سمت چپ زمین ملوان توپی را به دروازه این تیم روانه کرد و در حالی که توپ عرض دورازه ملوان را طی می کرد، سرگئی پاشکنو توپ را در دستان خود گرفت که پس از این مهار توپ از دستان او لیز خورد و با وجود تلاش دفاع ملوان توپ راهی گل شد.
سایپا (2 - 0) دقیقه 77: علی زینالی روی ارسال رضا نوروزی در موقعیتی نه چندان مناسب توپ را به صورت تکل وارد دروازه ملوان کرد.
ملوان (2 - 1 ) دقیقه 79: توپ ارسالی از جناح چپ محوطه جریمه سایپا با پاس زیبای محمد رضی پور همراه بود که او با سینه توپ را برای سیاوش حق نظری کاشت و او هم گل اول ملوان را بر طاق دروازه سایپا نشاند.

دقایق حساس:
دقیقه 1 : شوت خطرناک محمد رضی از پشت محوطه از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 2 : بازهم آرش افشین دچار مصدومیت شده و احتمال تعویض او وجود دارد.

دقیقه 7 : سهیل رحمانی در محوطه جریمه زمین می خورد اما داور اعتقادی به پنالتی ندارد.

دقیقه 9 : بالاخره آرش افشین به دلیل مصدومیت از زمین بیرون رفت و جای خود را به رضا درویشی داد.

دقیقه 13 : بازیکنان  سایپا مثل بازی های قبلی با خشونت روی توپها می روند که این بار تکل خشن بازیکن این تیم با واکنش نیمکت نشینان ملوان همراه بود.

دقیقه 14 : پاشنکو با یک واکنش خوب ضربه خطرناک نوروزی را مهار کرد.

دقیقه 16: ضربه ی کاشته ی پژمان نوری از پشت محوطه جریمه مستقیما  به اوت  رفت.

دقیقه 31 : حسین ماهینی نفوذ خوبی به سمت دروازه سایپا داشت اما پاس او توسط مدافعان حریف قطع شد .

دقیقه 45+1: علی زینالی بازیکن سایپا به دلیل خطا روی رحمانی اخطار گرفت . این آخرین حادثه نیمه اول بود .

دقیقه 50: ابراهیم صادقی با خطای شدید روی پژمان نوری از داور کارت زرد دریافت کرد .

دقیقه 53: شوت سنگین علی زینالی با عکس العمل خوب پاشنکو مواجه شد .

دقیقه 60: خطا روی سهیل رحمانی در نزدیکی خط محوطه ی جریمه یک موقعیت عالی را برای ملوان ایجاد کرد، حسین ماهینی و پژمان نوری پشت ضربه ی ایستگاهی ایستادند.

دقیقه 61: ضربه ی نرم حسین ماهینی را دروازه بان سایپا مهار کرد.

دقیقه 64: پاس پشت دفاع سایپایی ها را سرگئی پاشنکو با خروج از محوطه ی جریمه دفع کرد.

دقیقه 73: کارت زرد برای حسین ماهینی به دلیل خطا روی بازیکن سایپا

دقیقه 74: ضربه ی کاشته ی بازیکنان سایپا را سرگئی پاشنکو مهار کرد.

دقیقه 75: غلامرضا رضایی از سایپا به علت خطا روی معبودی کارت زرد دریافت کرد .

دقیقه 81: موقعیت در داخل ٦ قدم توسط بازیکنان ملوان از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 82: دروازه بان سایپا به علت اتلاف وقت کارت زرد از داور دریافت کرد .

دقیقه 84: پویا نزهتی جای رضا درویشی به زمین بازی آمد.

دقیقه 87 : خطا برای ملوان پشت محوطه ی جریمه سایپا، پژمان نوری پشت ضربه ایستگاهی قرار گرفت. ضربه ی سر حسین ماهینی روی ارسال پژمان نوری از کنار دروازه به بیرون رفت .

90+2: خطا به روی بازیکنان ملوان چسبیده به محوطه ی جریمه. ملوانیها اعتقاد دارند که خطا داخل محوطه انجام شده و اعتراض شدید انجام می دهند.
 
90+3: ضربه ی ایستگاهی پژمان نوری با فاصله ی بسیار اندک از بالای دیرک دروازه به بیروت رفت .

دقیقه 4+90: بازی با 4 دقیقه وقت اضافه تمام شد و سوت پایان بازی در حالی زده شد که ملوانی ها به صحنه پایانی بازی همچنان اعتراض داشتند.

این دیدار با برتری سایپا به پایان رسید.
 
حواشی: 
 
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با بازی کردن مسعود ابراهیم زاده بازیکن سایپا مقابل ملوان موافقت کرد.
 
مسعود ابراهیم زاده هافبک تیم فوتبال سایپا که به دلیل شکایت مدیربرنامه های سابق خود از بازی کردن برای نارنجی پوشان مقابل ملوان محروم شده بود با اعتراض باشگاه سایپا مجوز همراهی این تیم مقابل ملوان را دریافت کرد و در بازی امروز 2 تیم در ترکیب  ثابت سایپا قرار گرفت.
 
گفتنی است مجید جلالی سرمربی سایپا در نشست خبری این دیدار به شدت به حکم اولیه کمیته انضباطی اعتراض و آن را به ضرر باشگاه سایپا دانست.
نیروهای یگان ویژه ورزشگاه دستگردی پیش از شروع بازی به شدت با هواداران ملوان درگیر شدند.
 
جواد نکونام هافبک محروم سایپا،کیانوش رحمتی مربی نارنجی پوشان،مسعود عنایت رئیس دپارتمان داوری و مسعود رضاییان مدیرعامل ملوان در جایگاه ویژه نظاره گر بازی 2 تیم بودند.
 
فرهاد پورغلامی مربی انزلی چی سایپا از سوی هواداران ملوان تشویق شد.
 
پیش از شروع دیدار سایپا و ملوان به دلیل شهادت محمد سخندان شهید مدافع حرم و عزیز شیرزاد دروازه بان اسبق ملوان یک دقیقه سکوت اعلام شد.
 
اوسیانو داکروز،دن گاسپار و مارکار آقاجانیان مربیان تیم ملی عملکرد بازیکنان 2 تیم را زیر نظر گرفتند.
 
در دقیقه نه این دیدار آرش افشین به دلیل مصدومیت جای خود را به رضا درویشی داد.
 
ارسطو عزتیان مدیر رسانه تیم فوتبال ملوان بندرانزلی نسبت به سخت گیری نیروهای یگان ویژه به ناظر بازی به شدت اعتراض کرد.

نیروهای انتظامی ورزشگاه با تدابیر شدید امنیتی از بروز هرگونه احتمال اقدامات تروریستی جلوگیری می کنند.آن ها کل ورزشگاه دستگردی را تحت نظر و بازرسی قرار داده اند.
 
درگیری هواداران ملوان با نیروهای یگان ویژه با شروع بازی نیز ادامه یافت و طبل انزلی چی ها ضبط شد.
 
آرش افشین پس از مصدومیت برای مداوا به رختکن رفت.
 
فرهاد پورغلامی مربی سایپا پس از پایان نیمه اول به سمت هواداران ملوان آمد و از آنها برای تشویق خود تشکر کرد.

حامد فلاح زاده دروازه بان سایپا در نیمه دوم این دیدار لباس خود را تعویض و با پیراهنی متفاوت نسبت به نیمه اول به میدان رفت.
 
با اولین زمین خوردن بازیکنان سایپا هواداران ملوان شعار((جلالی ضد فوتبال)) را سر دادند.
 
میلاد میداودی مهاجم تیم فوتبال سایپا که به دلیل اختلاف با مجید جلالی مدت ها از میادین دور بود پس از جلب نظر سرمربی سایپا در دقیقه 83 این دیدار برای نخستین بار به میدان رفت.
 
در دقیقه 92 این دیدار و در صحنه ای مشکوک خطایی روی محمد نزهتی اعلام شد که هواداران و کادر فنی ملوان اعتقاد به پنالتی داشته و با حمله به سوی کمک داور به وی اعتراض کردند.هواداران ملوان با شعار (( داور بی عدالت ))به عمل کرد داور انتقاد کردند.
 
هواداران ملوان با شعار (( چند هفته گذشت و هنوز هیچی ندیدیم))به حمید استیلی و احمد دنیا مالی اعتراض و خواهان جدایی آن ها شدند.

پدیده 1 - راه آهن 0
تیم فوتبال پدیده مشهد در هفته دوازدهم لیگ برتر میزبان تیم راه آهن بود که در پایان موفق شد با یک گل حریف خود را شکست دهد و از انتهای جدول فاصله بگیرد. 

پدیده که تا پیش از تعطیلی لیگ در سه بازی پیاپی در لیگ برتر و جام حذفی شکست خورده بود به دنبال این بود ، با پیروزی برابر راه آهن که دو پله در جدول پایین تر از این تیم یعنی در رتبه سیزدهم بود از بحران خارج شود. 

بازی با حضور تنها ۳۰۰ تماشاگر و در هوای سرد مشهد آغاز شد  و در همان دقایق ابتدایی بازی پدیده روی اشتباه بازیکنان راه آهن توسط علیمردانی به گل رسید. این بازیکن پس از گلزنی با پیراهن شماره ۱۷ ابولحسن جعفری که به تازگی رباط صلیبی پاره کرده و از ترکیب تیم خارج شده است ، خوشحالی کرد.
 
در ادامه شاهد یک بازی کم برخورد و کسالت وار از هر دو تیم بودیم و این مسابقه در نیمه اول با همین یک گل به پایان رسید.
 
در نیمه دوم نیز تیم راه آهن تلاش چندانی برای جبران نتیجه از خود نشان نداد و این تیم پدیده بود که بهتر بازی کرد و چند موقعیت خوب را توسط غریبی و علیمردانی از دست داد.

در این نیمه مهاجری سرمربی پدیده در چند صحنه به قضاوت امید سعید فر ، داور مسابقه ،  معترض شد . 

رضا ناصحی در دقیقه ۸۵ به دلیل خطا روی منوچهری از داور کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد. اتفاقی که باعث تشدید اعتراض های کادر فنی پدیده و تذکر داور به آنها شد.

در نهایت این مسابقه با همان تک گل دقایق ابتدایی علیمردانی با نتیجه یک بر صفر به پایان رسید و پدیده  از انتهای جدول فاصله گرفت و راه آهن در همان رتبه سیزدهم باقی ماند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.