مسئولان از تعجیل در فروش اموال زنجانی جلوگیری کنند

وکیل مدافع شرکت نفت گفت: مسئولان تا رفع کامل تحریم‌ها از فروش اموال بابک زنجانی جلوگیری کنند.
مسئولان از تعجیل در فروش اموال زنجانی جلوگیری کنندرسول کوهپایه زاده وکیل مدافع متهم نفتی در گفت‌وگو  با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با فروش اموال موکلش توسط شرکت نفت اظهار داشت: اموال موکلم بیش از یک سال است که در اختیار شرکت نفت قرار دارد و قبل از بازداشت وی بدون آن که رای علیه زنجانی صادر شود وی اموالش را به صورت رسمی  به شرکت نفت انتقال داد.
وی افزود: البته  دیروز از طریق رسانه‌ها متوجه شدم که شرکت نفت قصد به مزایده گذاشتن اموال موکلم را دارد بنده احساس می‌کنم این تعجیل برای فروش اموال زنجانی که در حال انجام اقدامات لازم برای پرداخت بدهی‌اش است قبل از صدور هر گونه رای حقوقی و کیفری  علیه وی  مبنی بر رد مال لزومی ندارد، ضمن این که زنجانی با تحویل اموال خود به شرکت نفت حسن نیت خود را نشان داده است.

وکیل مدافع متهم نفتی بیان کرد: بنده اعتقاد دارم بهتر است مقامات مسئول و زیر صلاح فعلا اجازه فروش اموال موکلم را به اشخاص ثالث ندهند و منتظر باشند بدهی توسط زنجانی پرداخت شود و رای قطعی در این زمینه از سوی دادگاه صادر شود.

کوهپایه زاده گفت:فروش این قبیل اموال به اشخاص ثالث می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند ضمن اینکه در گذشته وکلای شرکت نفت اعلام کرده بودند که اگر زنجانی بدهی خود را پرداخت کند ،اموال به وی بازمی گردد.

وی افزود :حال زمانی که زنجانی بدهی شرکت نفت را پرداخت کرد باید به دنبال ابطال مزایده ،اطاله دادرسی و باز گردانی اموال باشیم که هم باعث خدشه به حقوق اشخاص ثالث شرکت کننده در مزایده می شود و هم بار اضافی را به دستگاه قضایی وارد می کند.در نتیجه مصلحت این است که فعلا از انتقال اموال موکلم جلوگیری شود تا نتیجه اقدامات زنجانی برای پرداخت بدهی و صدور حکم دادگاه مشخص شود.

وکیل مدافع متهم نفتی گفت: به طور مشخص و قانونی تعجیل در انتقال و فروش اموال زنجانی از لحاظ قانونی خیلی موجه نیست ضمن اینکه اقداماتی برای بازپرداخت بدهی از سوی وی انجام شده است، همچنین شرکت نفت به غیر از موکلم بدهکاران فراوانی دارد که رقم بدهی آن‌ها به شرکت نفت بیشتر از بدهی بابک زنجانی است.

کوهپایه زاده بیان کرد: در صحبت‌های دیروز آقای هندی در خصوص وصول مطالبات شرکت نفت رقم دقیقی برای بدهی دیگر بدهکاران شرکت نفت عنوان نشده بود و فقط صحبت از اعلام آمادگی برای پرداخت بدهی شده بود که دقیقاً این شرایطی است که موکلم در آن قرار دارد ضمن اینکه زنجانی در حال حاضر در انفرادی به سر می‌برد و شرایط معمولی ندارد.

وی افزود: بنده فکر نمی‌کنم خون شرکت‌های خارجی بدهکار شرکت نفت رنگین‌تر از خون موکلم باشد که با آن‌ها از در مذاکره و صبر و تحمل وارد شده‌اند. زیرا زنجانی نیز در زمره خیل عظیم بدهکاران شرکت نفت در حال پرداخت بدهی قرار دارد.

وکیل مدافع متهم نفتی بیان کرد: بدهی پنج میلیارد و سیصد میلیون یورویی شرکت اماراتی به شرکت نفت هنوز وصول نشده است که علت آن این است که تحریم‌ها به کندی در حال لغو هستند و مسئولین از آن خبردارند و بانک‌های بین المللی با احتیاط با کشور ما وارد کار می ‌شوند و شاهد آن هم عدم پرداخت مطالبات شرکت نفت است.

کوهپایه زاده ادامه داد: از مسئولین تقاضا دارم از فروش و مزایده اموال موکلم جلوگیری کنند تا هم حقی از زنجانی ضایع نشود و هم در آینده حقوق کسانی که می‌خواهند اموال وی را خریداری کنند، از بین نروند.

وی در رابطه با اعلام شماره حساب از سوی بانک مرکزی برای پرداخت بدهی موکلش گفت: هنوز بدهکاران دیگر نتوانستند بدهی خود را به شرکت نفت پرداخت کنند زیرا راهکارهای لازم برای پرداخت به مطالبات به طور کامل باز نشده است و زمانی می‌توانیم در چارچوب منطق و انصاف بگوییم که زنجانی در پرداخت بدهی خود کوتاهی می کند که بقیه مطالبات شرکت نفت وصول شده باشد و فقط بدهی زنجانی باقی مانده باشد، پس باید منتظر باشیم که عملیات لغو تحریم‌ها به طور کامل انجام شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.