"سید حسن نصرالله " کیست؟ + تصاویر

تهدید دبیر کل حزب الله علیه ارتش اسرائیل در اذهان شهرک نشینان صهیونیست باقی‌مانده است.
به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حزب الله لبنان به عنوان شاخه مقاومت اسلامی این کشور نقش مهم و تاثیر گذاری در مقابله با آمریکا و اسرائیل بر عهده دارد و توانسته به خوبی ادبیات مقاومت را در منطقه  "مدیترانه" مطرح کند.


"سید حسن نصر الله" دبیر کل حزب الله لبنان یکی از شخصیت های ضد امپریالیسم آمریکایی در منطقه بوده که به خوبی در مقابل طرح های مقامات "کاخ سفید"  ایستادگی کرده که یکی از این موارد مبارزه با ارتش اسرائیل در جنگ 33 روزه بود که پیروزی را برای مردم لبنان به ارمغان آورد و این با تلاش ها و مدیریت "سید حسن نصرالله" و یارانش به نتیجه رسید. 

 


**"سید حسن نصرالله " کیست؟
 
  " سید حسن نصرالله"  متولد 31 آگوست 1960 در شهرک  "البازوریه"  در جنوب لبنان است. وی دارای 8 برادر و خواهر است .  "سید حسن نصرالله"  در یک خانواده پر جمعیت اما فرزانه به دنیا آمد، خانواده ای که بزرگترین دستاوردشان سادگی و شرایط نامساعد مالی و در عین حال فرهیختگی و دانش بود.








"سید حسن نصرالله"  تحصیلات مقطع ابتدایی را در شهر "صور"  گذراند و دوره راهنمایی را در "سن الفیل" در شرق "بیروت" به پایان رساند و در سن 16 سالگی در سال 1976 برای فراگیری علوم اسلامی به  "نجف"  رفت.


وی  با توصیه پدرش پیش آیت لله  "شهید سید محمد باقرصدر" رفت و پس از پرس و جو با  "سید عباس موسوی" آشنا شد و او سید جوان را پیش "سید محمد باقر صدر" برد، پس از دیدن نامه  "سید حسن نصرالله"  توسط  "شهید باقر صدر"، وی خود  "سید عباس موسوی" را مسئول تعلیم  "سید حسن نصرالله" قرار داد و با پیشرفتهایی که در علوم اسلامی داشت، به سرعت به عنوان یکی از روحانیون دینی و رهبران مقاومت شناخته شد.


علیرغم علاقه قلبی به خانواده خود تمایز و تبعیض بین فرزندان خود و دیگران ندارد و به همین علت است که فرزندش  "سید هادی نصرالله"  را به جبهه جنگ با صهیونیست فرستاد و شهید شد و یکی از دلایل محبوبیت وی در لبنان همین رفتارهای ویژه است.



**سوابق و فعالیت های سیاسی  "سید حسن نصرالله"

نخستین مسوولیت جدی "سید حسن نصرالله"  آماده سازی نیروهای مقاومت و تاسیس هسته های نظامی و در عین حال معاون  "ابراهیم امین"  از نمایندگان حزب الله در پارلمان بود. در سال 1987 و همزمان با تشکیل کمیته اجرایی حزب الله به ریاست این کمیته انتخاب شد.


در عین حال او در شورای تصمیم گیری  حزب الله حضور داشته است. "سید حسن نصرالله"  پس از ترور  "سید عباس موسوی"  دبیر کل فقید حزب الله به وسیله ی اسرائیل  در 16 فوریه 1992 به عنوان دبیر کل حزب الله با کسب اکثریت آرا شد.


سه اتفاق مهم در دوران دبیر کلی "سید حسن نصرالله" را می توان "عقب نشینی ارتش اسرائیل از جنوب لبنان در سال 2000 میلادی"، "جنگ تموز" و "جنگ با تروریست های تکفیری داعش و جبهه النصره در سوریه"  دانست.



در جنگ 33 روزه لبنان که می توان به عنوان  یکی از نقاط عطف مهم به آن اشاره کرد ، ارتش اسرائیل با یک هجوم سراسری در جولای سال 2006 به زعم مقامات "تل آویو" به دنبال از بین بردن توان مقاومت و ایجاد یک غرب آسیا جدید بود که حزب الله لبنان با تاکتیک جنگ ناهمگون و استفاده از 4 هزار کماندو  در مقابل یک ارتش نیرومند با تجربه ایستاد و نشان داد که تجهیزات تنها در جنگ موفق نخواهد بود و این نشان دهنده مدیریت راهبردی دبیر کل حزب الله لبنان در لحظات حساس  "جنگ تموز"  بود.





البته یکی از کارهای منحصر به فردی که در جنگ 33 روزه انجام شد انهدام ناوچه  "ساعر" با موشک  "سی 802 " بود که دبیر کل حزب الله لبنان درباره آن عنوان داشت: " هدف قرار دادن این ناوچه از ناحیه فنی و اجرایی بسیارپیچیده بود و آسان نبود اما مبارزین موفق به اجرای آن شدند.


وی ادامه داد:  من قبل از سخنرانی در آن روز منتظر بودم و در آن سخنرانی وعده عملیات غیر منتظره ای دادم که در اواخر سخنرانی من بود که یکی از جوانان آمد و به من گفت که مبارزان این ناوچه را هدف قرار دادند و الان می سوزد که من آن را به صورت مستقیم در این سخنرانی اعلام کردم ".   


یکی دیگر از نقش های مهم دبیرکل حزب الله لبنان در نبرد با تروریست های تکفیری و کمک به عملیات های نظامی ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه در در استان های مختلف این کشور بود. "سید حسن نصرالله" با مدیریت ایدئولوژیک و طراحی های کلان میدانی باعث شد تا حزب الله شانه به شانه ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم بجنگد و نقش مهمی در آزاد سازی منطقه "القصیر" داشته باشد؛ منطقه ای که اگر سقوط می کرد سوریه  وارد وضعیت بسیار خطرناکی می شد.


"سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان در این زمینه عنوان داشت: ما در هر کجایی که لازم باشد،‌ خواهیم بود، ما همچنان کنار ارتش سوریه خواهیم بود و پیروزی‌ها را یکی پس از دیگری رقم خواهیم زد و هرگز به داعش و جبهه النصره،‌ القاعده،‌ آمریکا، عربستان سعودی و تمام طاغوت‌ها و مستکبران اجازه داده نخواهد شد که بر سوریه سیطره پیدا کنند و به اسرائیل هم اجازه رسیدن به اهدافش را نخواهیم داد.


وی ادامه داد: ما در حزب‌الله افتخار می‌کنیم که با  تلاش‌ها و امکانات خود در رویارویی با این طرح‌های خطرناک علیه لبنان، سوریه و منطقه مشارکت کنیم  و سوریه برای ملت این کشور باقی خواهد ماند و فقط آنها هستند که درباره نظام، قانون اساسی، رئیس جمهور و جایگاه آن در معادله تصمیم می‌گیرند.



**جمله ویژه  "سید حسن نصرالله"   درباره  اسرائیل

 پس از انتصاب  "سید حسن نصر الله"  به عنوان دبیر کل،  تلاش های زیادی برای عقب راندن ارتش اسرائیل شد. "سید حسن نصر الله" و نیروهای تحت امرش در سال 2000 که موجب راندن بخش زیادی از نیروهای صهیونیست از لبنان شده بودند گفت:« ای مردم ، ای عزیزانم ای برادران من، من می خواهم اعلام کنم این اسرائیل که تسلیحات اتمی دارد و قدرتمندترین نیروی هوایی منطقه را داراست، خانه اش از خانه عنکبوت سست تر است» پس از آن این جمله"اسرائیل  والبیت اوهن من بیت العنکوت"  به عنوان جمله  "سید حسن نصرالله" شناخته و همگان پس از جنگ  33 روزه لبنان باور کردند که با آن همه تجهیزات و سلاح خانه اسرائیل حقیقتا از خانه عنکبوت سست تر است.


** در جنگ آینده ؛ وسعت نبرد  از" کریات" تا "ایلات" است

 "سید حسن نصر الله"  با توجه به تهدیدات لفظی  مقامات "تل آویو" از  "شیمون پرز" تا  "نتانیاهو"  ضد مقاومت گفت: نبرد ما شعاع گسترده‌ای دارد، فلسطین اشغالی از کریات شمونه تا ایلات؛ آن زمان که اسرائیل ما را می‌ترساند دیگر بسر آمد و دیگر کابوس و ترسی که از ده‌ها سال پیش وجود داشت، از بین رفته است.






**شایعه بیماری "سید حسن نصرالله"

اخیرا رسانه های وابسته به اسرائیل  شایعه کرده بودند که "سید حسن نصرالله"  سرطان دارد و برای معالجه به ایران آمده است. این ادعای مضحک در حال مطرح شد که یک روز بعد از این ادعا دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت رهبران و فرماندهان شهید مقاومت با شعار «مقاومت هرگز شکست نمی‌خورد»، تحت عنوان مراسم وفاداری به فرماندهان شهید در مجتمع سیدالشهداء(ع) در جنوب بیروت حضور پیدا کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت و دروغ رسانه های وابسته به امپریالیسم و اسرائیل دوباره آشکار شد.


"امیر دریابان علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه "همایش جهان در پیچ تاریخی و نقش جمهوری اسلامی ایران در هندسه جهانی قدرت" در پاسخ به سوال خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اینکه آیا  "دبیر کل حزب الله لبنان" در ایران است، عنوان داشت: خیر،البته "سید حسن نصرالله" ایران است ، چون  "حزب الله" است و  "حزب الله" در ایران حاکم است.  


وی در پاسخ به سوال  دیگر خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ادعای مضحک رسانه های صهیونیستی در رابطه با "سرطان سید حسن نصر الله" گفت:" صهیونیست ها سرطان فکری دارند".


اما سوال اینجاست که اگر دبیرکل حزب الله لبنان سرطان داشته و برای معالجه به ایران آمده چگونه در مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت در بیروت شرکت کرده و این سوالی است که رسانه های دروغگوی اسرائیل باید به آن پاسخ دهند.  


در مجموع اسرائیل و آمریکا در میدان نبرد در مقابل دبیرکل حزب الله لبنان بارها شکست را پذیرفته اند و نمونه این شکست ها آوردگاه سوریه و جنگ 33 روزه جولای و آگوست 2006 بوده که نشان می دهد مدیریت ایدئولوژیک و استراتژیک دبیرکل حزب الله بر تسلیحات بلوک غرب و اسرائیل و همپیمانان منطقه ای اش پیروز شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.