بازسازی باند پایگاه نظامی "تیاس" ارتش روسیه؟ + تصاویر

وبگاه المصدر نیوز مدعی شده که تصاویر ماهواره ای نشان می دهد فرودگاه روسیه در شرق سوریه در حال بازسازی و نوسازی است.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش روسیه عمدتا از دو پایگاه نظامی "حمیمیم" و "طرطوس"  برای حمله به تروریست های تکفیری استفاده می کند.بازسازی باند پایگاه نظامی

نیروی هوایی ارتش روسیه از اکتبر سال 2015 میلادی عمدتا از پایگاه "طرطوس" و پس از آن از پایگاه هوایی "حمیمیم" علیه مواضع تروریست ها در "لاذقیه" ، "ادلب" ، "حلب" و ... استفاده کرده است.
  
**توپولوژی پایگاه نظامی "تیاس"  

"تیاس" منطقه ای در استان "حمص" بوده که با شهرهایی همچون "تدمر"، "قریتین" از نظر توپولوژی در مرکز سوریه است. تیاس بر اساس سرشماری سال 2004 میلادی بیش از 2 هزار و 500 نفر جمعیت دارد.

در طول دهه 70 و 80 میلادی اتحاد جماهیر شوروی سابق از این پایگاه نظامی برای استقرار جنگنده هایش استفاده می کند و این اقدام در راستای مقابله با تحرکات نظامی آمریکا در دریای مدیترانه بوده است.

"تیاس (Tias Military Air Base)"  یکی از پایگاه های نظامی سوریه است که در جنوب غربی استان "حمص" قرار دارد. این پایگاه نظامی در حقیقت پشتیبان عملیات هوایی "مسکو-دمشق" در عملیات پاکسازی "تدمر" بوده است.

بازسازی باند پایگاه نظامی

پایگاه نظامی "تیاس"  ارتش روسیه روسیه یک پشتیبان برای جبهه جنوبی خواهد بود تا در موقع لزوم مواضع تروریست‌ها از طریق یک مسیر سهل‌الوصول همچون پایگاه حومه "حمص" بمباران شود و این موضوع برای جبهه "درعا" و "دمشق" نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

بازسازی باند پایگاه نظامی

برخی گزارش ها نشان می دهد که ارتش روسیه در حال نوسازی و بازسازی باندهای این پایگاه نظامی برای انجام عملیات نظامی علیه داعش در استان های "حمص" و "دیرالزور" است.

**بازسازی و نوسازی فرودگاه نظامی "تیاس" استان "حمص"

وبگاه  المصدر نیوز در این زمینه  مدعی شده که  تصاویر ماهواره ای نشان می دهد فرودگاه روسیه در شرق سوریه در حال بازسازی و نوسازی است.

بازسازی باند پایگاه نظامی


این وبگاه در ادامه گزارش خود یادآور شد: نیروی هوایی ارتش روسیه از این پایگاه نظامی برای حمله هوایی علیه تروریست های داعش و جبهه النصره استفاده می کند.  این وبگاه در ادامه مدعی شد که نیروی هوایی روسیه به دلیل تهدیدات  ناشی از تروریست های داعش در نزدیکی منطقه "الشاعر"  قادر به استفاده از این فرودگاه برای چند ماه نبود.

تحلیلگران معتقدند که بازسازی پایگاه نظامی تیاس استان "حمص" نقش اساسی در مبارزات نیروی هوایی روسیه در برابر تروریست های داعش در ماه های آینده خواهد داشت؛ چرا که تروریست های داعش پس از تکمیل پروسه عملیات آزادسازی موصل به سوریه و بخش های شرقی فرار خواهند کرد و این پایگاه نظامی نقش مهمی در از بین بردن تکفییری های داعش خواهد داشت.

ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روس ها بهار امسال  شهر "پالمیرا" را که هم در سطح راهبردی (زیرا در مسیر دیرالزور واقع شده است) و هم از نظر وجهه حائز اهمیت است، به تصرف درآوردند. در حقیقت استفاده از فرودگاه "تیاس" می تواند یک پوئن مثبت در کمک به جلوگیری از سقوط شهر "دیرالزور" باشد.

آمریکا بر خلاف روسیه بیش از یکسال است که در عراق و سوریه بمباران هوایی می‌کند و فعالیت داعش توسعه یافته است و این در حالی بوده که دست کم در مشارکت عملیاتی روسیه در سوریه بخش های قابل توجهی از استان "لاذقیه" و نقاط راهبردی استان "حمص" از چنگال تروریست های داعش و همپیمانانش خارج شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.