موشکافی علل ناکامی پرسپولیس در آسیا

موشکافی علل ناکامی پرسپولیس در آسیا

سرخپوشان پایتخت نتوانستند انتظارات هواداران خود را در لیگ قهرمانان آسیا برآورده کنند و کارشان برای صعود سخت شده است.

موشکافی علل ناکامی پرسپولیس در آسیابه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرخپوشان پایتخت با تساوی برابر الریان قطر و از سوی دیگر پیروزی الهلال عربستان مقابل الوحده امارات اسیر اما و اگرها شده است و برای صعود به مرحله بعد باید هر دو بازی اش در گروه را پیروز شود تا وداع زود هنگامی با آسیا نداشته باشد. 

  
شاگردان برانکو در بازی با الریان قطر در حضور هواداران پرشور خود قصد داشتند که با پیروزی برابر حریف قطری، خیال خود را تا حدودی از صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا راحت کنند اما این اتفاق رخ نداد.

سرخپوشان پایتخت در آسیا برخلاف لیگ برتر فوتبال نتوانستند عملکرد درخشانی داشته باشند و نیمکت خالی این تیم در برابر الریان قطر بیشتر به چشم می آمد. 

تیمی همانند پرسپولیس که در رقابت های داخلی و آسیایی حضور دارد باید نیمکت قوی داشته باشد اما این تیم به دلیل مدیریت ضعیف در فصل نقل و انتقالات نتوانست بازیکنان مدنظر برانکو را جذب کند و حتی عالیشاه و نوراللهی را هم به راحتی از دست داد تا دست برانکو برای تعویض ها خالی باشد. 

جدایی رضاییان، مصدومیت احمدزاده و نریمان جهان باعث شده بود که روی نیمکت پرسپولیس فقط چند جوان جویای نام حضور داشته باشند که آنها نیز توانایی این را نداشتند که گره بازی را برای برانکو باز کنند و کار گشای پرسپولیس باشند. 

علاوه بر این، خط هافبک پرسپولیس در بازی با الریان قطر طراوات و شادابی لازم را نداشت و به اعتقاد کارشناسان تداخل وظایف مسلمان و رفیعی باعث شدکه آنها نتوانند پاس های خوبی به مهاجمان برای گلزنی بدهند. 

سروش رفیعی چند هفته ای است که افت کرده و نتوانسته عملکرد خوبی برابر حریفان داشته باشد. هافبک خلاق پرسپولیس روز گذشته خالی از خلاقیت نشان داد. 

محسن مسلمان برخلاف رفیعی در بازی برابر الریان قطر عملکرد خوبی داشت و سه بار موفق به موقعیت سازی برای مهاجمان پرسپولیس شد که آنها نتوانستند از پاس های طلایی مسلمان استفاده کنند. 

به هر حال مسلمان در بازی برابر الریان قطر با توپ گیری، دوندگی و پاس های کلیدی اش کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشت. 

از همه این مسائل که بگذریم خط دفاع پرسپولیس برابر الریان قطر استحکام و انسجام لازم نداشت و مهاجمان قطری با کمترین پاس به محوطه جریمه پرسپولیس می رسیدند و خطر ساز می شدند. به هر حال سرخپوشان پایتخت شانس آوردند که توپ های الریان روی ضد حملات تبدیل به گل نشد چرا که شاید شکست پرسپولیس باعث می شد که  پرونده آسیایی این تیم خیلی زود بسته شود و خداحافظی زود هنگامی با آسیا داشته باشد. 

ناکامی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بهانه ای شد تا نظر کارشناس فوتبال را در این باره جویا شویم که از نظر خواهیم گذراند. 

امیر حاج رضایی درباره این مطلب گفت: به نظرم پرسپولیس خوب بازی کرد و از لحاظ مالکیت توپ بهتر از حریف قطری خود بود. فوتبال همانند زندگی است و برد و باخت دارد. پرسپولیس استحقاق برد را داشت اما بازیکنان این تیم بعد از ناکامی طارمی در زدن پنالتی روحیه شان را از دست دادند و با وجود فشار زیاد روی دروازه حریف خود نتوانستند در امر گلزنی موفق باشند. 

وی در ادامه عنوان کرد: معتقدم باید خوشحال باشیم که اگر پرسپولیس نتوانست گل بزند این شانس را آورد که گل هم نخورد تا همچنان شانس صعود به مرحله بعد داشته باشد. 

حاج رضایی درباره نیمکت خالی پرسپولیس گفت: پرسپولیس در چند رقابت مهم بازی می کند و باید 2 تیم داشته باشد تا در این رقابت ها موفق باشد. به نظرم این موضوع مربوط به برانکو نمی شود و مدیریت باشگاه باید خواسته های مربی خود در جذب بازیکنان مدنظرش را برآورده کند. بازیکنان جوان پرسپولیسی نمی توانند در آوردگاه بزرگ آسیایی کارگشای این تیم باشند و همانند با تجربه ها موثر واقع شوند. 

کارشناس فوتبال درباره اینکه پرسپولیس بازیکنان خارجی خوب ندارد، بیان کرد: 2 موضوع در این مورد نقش دارند. اول: حاکمیت دلالیسم در فوتبال کشورمان است. 2 بازیکن بی کیفیت اوکراینی از طریق کانالهای آلوده به پرسپولیس پیوستند و در نهایت هم از این تیم جدا شدند. 
دوم: فوتبال ورشکسته ما باعث شده که صدها پرونده در فیفا داشته باشیم و این موضوع دست مدیران فوتبالی برای به خدمت گرفتن بازیکنان شاخص خارجی بسته است. 

وی تصریح کرد: در تیم ملی سه مهاجم گلزن از جمله آزمون، طارمی و انصاری فرد حضور دارند و کی روش سه گزینه برای خط حمله دارد و دستش برای چیدن نفرات هجومی باز است اما برانکو فقط یک مهاجم نوک و شماره 9 به نام طارمی دارد و دستش برای این موضوع بسته است. 

حاج رضایی درباره راهکارش برای موفقیت پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا گفت: در حال حاضر کار پرسپولیس برای صعود سخت است اما برای فصل بعد باید دست برانکو باز باشد و 2 تیم داشته باشد . پشتوانه مالی هم شرط اصلی برای به خدمت گرفتن بازیکنان باکیفیت است. به نظرم برانکو باید ابزار و امکانات لازم داشته باشد تا تیمش را بتواند در آسیا به موفقیت برساند. 

وی درباره پیش بینی اش از وضعیت پرسپولیس برای صعود به مرحله بعد خاطر نشان کرد: کار پرسپولیس برای صعود به مرحله بعد سخت است اما غیر ممکن هم نیست و سرخپوشان با تدابیر برانکو می توانند به مرحله بعد صعود کنند. 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.