رقابت هاى جام حذفى تاکنون ٢٩ بار برگزار شده است که ١٢ تیم قهرمانى در این جام را تجربه کردند.

دیدار تیم هاى فوتبال تراکتور سازى و نفت تهران در چارچوب فینال جام حذفى فردا در خرمشهر برگزار مى شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ فینال جام حذفى فوتبال فردا ساعت ٢٠:٣٠ میان تیم های تراکتورسازى تبریز و نفت تهران در ورزشگاه نفت و گاز اروندان خرمشهر برگزار مى شود تا از چهره دومین نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا رونمایى شود. 

هر 2 تیم در شرایط مالى نامناسبى به سر می برند. البته وضعیت نفتى ها نسبت به تراکتورسازى به هم ریخته تر است چرا که آن ها نمى دانند مالک باشگاهشان چه کسى است. 
  
بازیکنان تراکتورسازى هم نسبت به پرداخت نشدن مطالبات خود گلایه مند هستند و موضوع بى پولى هر دو تیم فینال جام حذفى را تحت الشعاع قرار داده است. 

به هر حال تراکتور سازى و نفت تهران در لیگ شانزدهم با مشکلات زیادى دست و پنجه نرم کردند و اکنون تنها امیدشان براى اینکه نتیجه اى خوب بر جاى بگذارند فینال جام حذفى است. 

تراکتورسازان به علت محرومیت نقل و انتقالاتى از کورس رقابت قهرمانى با پرسپولیس عقب ماندند و حتى نتوانستند نایب قهرمان لیگ شوند و با عنوان سومى لیگ را به پایان رساندند. 

براین اساس آن ها قصد دارند با برترى برابر نفت تهران و کسب قهرمانى جام حذفى ناکامى خود را در فصل جارى پایان بدهند اما کار سختى برابر تیم نفت تهران پیش رو دارند. 

البته تراکتورسازان خاطره خوشى از رویارویى با نفت تهران ندارند چرا که 2 سال پیش که آنها خود را قهرمان لیگ برتر مى دانستند مقابل همین تیم نفت تهران در تبریز جام قهرمانى را از دست دادند و این جام به دست سپاهان رسید. 

شاگردان قلعه نویى بدون رویارویى با تیم هاى لیگ برترى تا مرحله نیمه نهایى جام حذفى بالا آمدند و ذوب آهن تنها تیم لیگ برترى بود که تراکتورسازى تا پیش از فینال موفق به شکست این تیم اصفهانى شد. به هر حال تراکتورسازان با عبور از فولاد یاسوج، ملوان بندر انزلى، آینده سازان برق شیراز، نفت و گاز گچساران و در نهایت ذوب آهن اصفهان توانستند به فینال جام حذفى راه یابند. 

در آن سوى میدان، شاگردان دایى هم به دنبال قهرمانى در جام حذفى هستند تا ناکامى هاى خود را در لیگ برتر جبران کنند. البته آنها با محرومیت على دایى سرمربى خود و چند بازیکن مواجه هستند و مصدومیت سه بازیکن اصلى این تیم از جمله ایمان مبعلى، ارسلان مطهرى و فخر الدینى دردسرهایى را براى کادرفنى نفت ایجاد کرده است. 

نفتى ها هم با پیروزى برابر تیم هایى همچون مهرگان دره شهر ایلام، نساجى قائمشهر، شهردارى فومن، استقلال تهران و سپاهان پا به فینال جام حذفى گذاشتند. 

البته على دایى سرمربى نفت تهران به علت اخراج در بازى جنجالى برابر سپاهان در نیمه نهایى قادر به همراهى تیمش در فینال جام حذفى نیست و این موضوع مى تواند دردسرهایى را براى نفتى ها ایجاد کند. 

على دایى 2 بار با پرسپولیس به قهرمانى جام حذفى رسیده بود و اکنون قصد دارد سومین جام قهرمانى را با نفت تهران بدست آورد. نفتى ها تاکنون به هیچ مقام قهرمانى نرسیدند اما تراکتورسازان سه بار به فینال جام حذفى راه یافتند. 

به هر حال تراکتورسازان با وجود حضور در سه فینال جام حذفى فقط یک بار آن هم در فصل ٩٣- ٩٢ توانستند با برترى برابر مس کرمان جام قهرمانى را بالای سر ببرند. 

این بازى تقابل تفکرات قلعه نویى و دایى است. 2 مربى که در سال هاى گذشته دستشان از جام قهرمانى کوتاه مانده است و قصد دارند آخرین حضورشان روى نیمکت تیمشان با قهرمانى به پایان ببرند. 

هر 2 تیم قصد دارند پایان شیرینى را در فصل پر فراز و نشیب خود در فینال جام حذفى رقم بزنند. به هر حال باید دید تراکتور سازى با حمایت هواداران پرشور خود مى تواند دومین جام قهرمانى تاریخ خود در جام حذفى بدست آورد و یا نفتى ها مى توانند با خاطره خوش فصل را به پایان برسانند؟!

ادینهو مهاجم گلزن برزیلى تراکتور سازى قصد دارد بعد از این بازى از تراکتور سازى جدا شود و به کشورش بازگردد. همچنین جاسم کرار به علت محرومیت در این بازى حضور ندارد. 

در آن طرف هم على دایى، احمد آل نعمه، عباس بوعذار و توحید غلامى محرومان نفت تهران هستند. 

سید مهدى سید على به همراه کمک هایش سعید على نژادیان و سعید قاسمى این بازى را قضاوت مى کنند. 

به هر حال باید دید سرنوشت سى امین دوره از جام حذفى به کجا مى انجامد و کدامیک از 2 تیم فوتبال نفت تهران و تراکتور سازى جام قهرمانى را بالاى سر مى برند. 


تاریخچه جام حذفى

رقابت هاى جام حذفى تاکنون ٢٩ بار برگزار شده است که ١٢ تیم قهرمانى در این جام را تجربه کردند. 

آبى پوشان پایتخت با ٦ بار قهرمانى پرافتخارترین تیم در جام حذفى هستند و بعد از آنها تیم هاى پرسپولیس و ذوب آهن به ترتیب با ٥ و ٤ قهرمانى عناوین دوم و سوم را در اختیار دارند. 

تیم ذوب آهن اصفهان هم فصل گذشته با برترى برابر استقلال تهران توانست جام قهرمانى حذفى را در خرمشهر بدست آورد و باید دید امسال از بین تراکتور سازى و نفت تهران کدامیک جام قهرمانى را به دست مى آورند؟
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.