تیلرسون: ایران فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود را شدت بخشیده است

وزیر خارجه آمریکا تهران را به تشدید فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در خاورمیانه متهم کرد.

تیلرسون: ایران فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود را شدت بخشیده استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رکس تیلرسون -- وزیر امور خارجه آمریکا – در مصاحبه با شبکه سی بی اس نیوز ایران را به ارتکاب اقدامات بی‌ثبات کننده متهم کرد.

بر این اساس، تیلرسون در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز مدعی شد: ایران اقدامات بی ثبات کننده خود در یمن را افزایش داده است، فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود در سوریه را تشدید کرده است و اقدام به صدور تسلیحات برای حزب الله و دیگر گروه‌های تروریستی می‌کند.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران همچنان برنامه فعالی در زمینه موشک بالستیک دارد، هیچ یک از این رفتارها مطابق با تعهد مقدماتی(برجام) نیست که همه دادند.

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن اذعان به پایبندی فنی ایران به برجام مدعی شد از زمان حصول توافقنامه هسته‌ای، تهران فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود را شدت بخشیده است.  

تیلرسون در بخش دیگری از سخنانش درباره سخنرانی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت ترامپ درباره ارزش‌های دموکراتیک و دفاع از این ارزش‌ها صحبت خواهد کرد. وی خواهد گفت کره شمالی و ایران با اقداماتشان این ارزش‌ها را تهدید و به آن حمله می‌کنند.

وی افزود: ترامپ معتقد است سازمان ملل ابزاری قدرتمند برای پاسخ دادن به تهدیداتی مثل کره شمالی، ایران و تروریسم است.

وی درباره برجام و تبعیت ایران از این توافق گفت: دیدگاه من این است که آنها(ایرانی‌ها) از جنبه فنی در حال تبعیت از برجام هستند اما اگر نگاهی به عقب داشته باشید و به مقدمه برجام نگاه کنید، می‌بینید که به صراحت میان طرف‌های توافقنامه یعنی مذاکره کنندگان طرف غربی و ایران، این انتظار وجود داشت که با رفع این تهدید، تنش میان ایران و بقیه کشورهای جهان کاهش یابد و شرایطی برای پیوستن دوباره تهران به جامعه جهانی فراهم شود؛ اما از زمان حصول توافقنامه هسته‌ای ما شاهد هستیم که ایران فعالیت‌های بی ثبات کننده‌اش را شدت بخشیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.